Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 714 ggr
Mitchika
5/21/20, 11:02 AM

Mitchikas Havsparadis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har börjat lära mig bygga! 😃

Det senaste halvåret eller så har jag spenderat en massa tid i olika former av byggspel, från Minecraft till dom olika The Sims-spelen. Jag har även kikat på en massa videos från sagda spel, inspirerats, lärt mig nya saker och överlag haft riktigt roligt. 

Så en dag upptäckte jag något riktigt intressant i The Sims 4. Det fungerade plötsligt att krympa föremål! 😮

Byggandet i The Sims 4 blev plötsligt hundra gånger roligare! Jag kan krympa saker och få dom att passa in på helt nya ställen. Från träd till mattor och växter och allt däremellan. Mina byggen blev roligare när jag kände mig mindre begränsad och jag blev plötsligt mycket mer inspirerad. 😃

Jag har byggt tonvis med grejer på sistone, men mycket av dom är inte lämpliga att visa här på sajten av… olika anledningar. 

När jag plötsligt kom ihåg att det finns en rätt välkänd utmaning i The Sims som jag aldrig har testat förr blev jag oerhört inspirerad att bygga det perfekta hemmet för den utmaningen. Jag bara älskar hus på havet (vilket är delvis varför jag tycker så mycket om The Sims 3), så jag valde att besöka Sulani och bygga något utanför min egen comfort zone och prova nya saker. Så… 

Välkommen till Mitchikas Havsparadis, inspirerat huvudsakligen av Sulani och Selvadorada. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
5/21/20, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Tomten är uppdelad i två hus med en vacker veranda i mitten. Det första huset jag började med har köket, en hall som fungerar som sällskaps rum, småbarnsrummet och ett par toaletter. 

Vid ingången valde jag att göra några rabatter samt sätta upp lite klätterväxter och grönt på väggarna för att ge lite kontraster till det mörka och bruna. Det får även huset att se mer levande och inbjudande ut.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/21/20, 11:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Innanför ytterdörren finns hallen som leder in till alla andra rum i huset. Jag visste ärligt talat inte vad jag skulle göra med det här rummet från början. Det är i grund och botten en hall, men jag tänkte försöka smyga in lite trevliga saker där också och göra det till ett litet sällskapsrum. 

Det enda jag fick plats med ordentligt utan att få rummet att kännas för rörigt var en gammaldags stereo (som passade in otroligt bra), ett schackbord och en leksakslåda åt barnen. Sistnämnda var gränsfall. Överlag försökte jag mest bara öva på övriga dekorationer och annat i rummet. 

Tavlorna var definitivt svårast i det här bygget. Det var svårt att hitta saker som passade in på husets tema ordentligt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/21/20, 11:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#3

Dubbeldörrarna i hallen leder till två små och väldigt svårfotade badrum. Dom är i stort sett identiska bortsett från att dom har olika färgteman och det ena har en dusch medan det andra har ett badkar. 

Jag är mest nöjd med det blåa badrummet, men det var lite lättare att bygga då jag gjort badrum med liknande färgteman förut. 

Nu kanske någon av er uppmärksamma lägger märke till att det inte finns några handfat i badrummen. 

Handfat är totalförbjudna i alla mina byggen i The Sims 4! 😡

Simmarna slutar inte gå och hämta vattenglas varenda förbaskade gång dom inte har något att göra! Dom tar ett vattenglas, dricker upp vattnet, blir jättekissnödiga och placerar sen dessa förbenade glas över hela hemmet! Jag orkar inte med det längre och jag låter hellre mina simmar dö av törst ute på havet än att ha ett enda handfat på den här tomten.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/21/20, 11:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Skjutdörren leder till småbarnens rum. Först övervägde jag att låta barnen och tonåringarna sova i det rummet eller att helt enkelt ha vardagsrummet där (och öppna upp hallen åt det hållet) och låta alla sovrummen ligga i det andra huset. 

Efter en stunds funderande bestämde jag mig för att det var en otroligt dålig idé. Småbarn är ökända för att konstant vara utsvultna, så jag vill definitivt att dom håller sig nära köket genom att placera så mycket av deras saker i närheten som möjligt. 

Det här rummet är också det enda där jag tillät mig själv att vika av ordentligt från mitt tema i huset. Huvudsakligen för att småbarnens föremål är väldigt begränsande när det kommer till utseende och variation. Oavsett så blev jag väldigt nöjd med rummet, måtte vi aldrig ha fler än tre småbarn samtidigt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/21/20, 11:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#5

Sist har vi köket och det är mitt favoritrum i hela bygget. Jag visste inte vad för slags kök jag ville bygga, men jag ville verkligen prova på något annat än vad jag brukade göra. Mina kök är mest svarta, bruna och vita med det enstaka vita och rosa köket också. 

Jag provade ut olika golv från Djungeläventyr och av en slump hittade jag det turkosa och bruna som blev mitt val. Det kändes lagom utmanande och jag bestämde mig för att köra på det! Resultat blev ett kök som inte liknar något annat jag tidigare byggt och jag är extremt nöjd med det. 😃

Det tog dock lång tid att få det klart, speciellt matsalsdelen, då färgtemat var väldigt nytt för mig och krävde en himla massa experimenterande.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/21/20, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#6

Det var hela första huset och vi går vidare till den lilla altanen. Jag vet inte riktigt vad annars jag ska kalla det. Den mysiga uteplatsen, kanske. 😃

Jag funderade på att göra den till ett riktigt festställe, men jag insåg snabbt att den var alldeles för liten för det. Istället försökte jag göra den till en mysig liten plats för simmarna att slappna av, ta det lugnt och njuta av havet. 

I mitten står mitt absoluta favoritträd i hela spelet (kommer från Djungeläventyr) och jag var så lycklig när jag kunde krympa ner det så att det fick plats här. Jag bara älskar det där trädet. 😍

Förutom trädet finns det en mysig liten soffa, olika sorters lampor för ett riktigt mysigt ljus på natten och så en liten trädgård. Trädgårdsarbete och odling är otroligt harmoniskt och jag tyckte det passade in.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
5/21/20, 11:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Vidare till nästa hus som består mestadels av sovrum och en barnkammare. På utsidan försökte jag få till en liten djungelkänsla med rabatterna och hängväxterna utan att det blev för trång eller rörigt. Det var svårt att få plats med något praktiskt för simmarna här, så jag valde helt enkelt att bara försöka göra det vackert och fint istället. 

Med undantag för en liten sak…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/21/20, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Det här kallar jag för "Småbarnsproblemlösaren." 

Har du ett bråkigt småbarn som är extra kinkigt, elakt, bits och överlag bara förstör din harmoniska tillvaro på ute på havet? 

Inga problem, bara sätt den på rutschkanan och knuffa så sköter resten sig själv! Därefter kan du prova att skaffa ett nytt småbarn och hoppas att den sköter sig bättre än det förra. Om inte så står Småbarnsproblemlösaren redo för att hjälpa dig igen! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/21/20, 11:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#9

Inne i det andra huset hamnar man först i det kombinerade vardagsrummet/tvättstugan. Vissa kanske skulle säga att det är en otroligt dum idé att placera både tvättmaskin och torktumlare i rummet där man ska sitta och titta på TV, film och spela TV-spel, men jag ska inte bo här så jag bryr mig inte. 😃

Det här rummet var också svårt för jag hade ingenting planerat härinne. Ingen vision av vardagsrummet förutom sofforna. Sen hittade jag tapeten när jag kollade igenom mina alternativ och kände direkt att det var rätt. Utanför min comfort zone än en gång, vi testar ett vardagsrum med orange som färgtema. 

Överlag blev jag väldigt nöjd, både med den lilla tvättstugedelen och själva TV-hörnan. 

I ena hörnet, vid ingången till badrummet, har vi placerat en råttbur. Vi kan inte ha hundar eller katter i utmaningen jag tänkte köra, men något husdjur ska vi bannemig ha ändå. Annars hade jag bara tänkt ha ett lågt bord med blommor där.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/21/20, 12:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Det här huset har också ett litet badrum som har samma design som badrummet med dusch i det andra huset. Bara ett annat färgtema. 

Tre badrum hoppas jag kommer räcka, men mina erfarenheter säger att det troligtvis inte kommer göra det. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/21/20, 12:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#11

Vilket leder oss till nästa väldigt svårfotade rum. Barnförvaringsrummet! 

Det är även till för tonåringar också, men det låter inte lika bra med barn och tonårsförvaringsrummet. I grund och botten är det bara en korridor som leder till det stora sovrummet och barnkammaren, men med lite CC kan man lösa det hela väldigt bra. 😃

Sängarna är testade och fungerar alldeles utmärkt. Det finns några tester kvar att göra, men då behöver jag fler simmar i hushållet och jag har varit för lat för att ordna det. Imploderar det så imploderar det, men jag är väldigt förtjust i det oavsett.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/21/20, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#12

Här har vi barnkammaren, som elaka Namiko klagade på ända tills jag ändrade tapeterna och bytte färg på mattan. Den taskiga saken tyckte att det såg ut som en toalett innan, TROTS vaggorna! *Svär och muttrar ilsket* 😡

Nu är det i alla fall en fin, harmonisk barnkammare. Också ett svårt rum för mig (inte på grund av Namikos gnällande) utan för att det var svårt för mig att få till en barnkammare som passade ihop med övriga huset. Vilket Namiko också klagade på.. 😕

I slutändan blev jag ändå väldigt nöjd och vi  får hoppas att simmarna hinner till vaggorna för att föda när det är dags. Annars får ungen stå utomhus i sin fulvagga.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/21/20, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#13

Sist men inte minst har vi det stora sovrummet för den lyckligt lottade. Endast en person eller ett par i det här hemmet får lyxen att ha ett eget sovrum. Resten får dela. 

Även här hade jag slut på idéer, men efter att jag valt ut sängen kände jag att brunt och grönt vore en trevlig färgkombination . Jag vet också att jag troligtvis kommer få ångra att jag placerade datorn i det här rummet då datorer är extremt eftertraktade för uttråkade simmar, men det blir ett problem för framtida Mitchika.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
5/21/20, 12:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Min tid med att bygga dammar har lärt mig lite om bottendekorationer i vatten, men jag har inte gjort speciellt mycket med det här. Bara lite, jag kanske väljer att lägga till mer innan jag bestämmer mig för att allt är helt klart. 

Hur som haver är åtminstone huset färdigt och jag är extremt nöjd med det. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Marbi
5/21/20, 3:38 PM
#15

Vilket mysigt ställe du har byggt. Tänker du köra 100 babys challenge? Jag har varit på gång men känner att jag inte kommer att ha tålamod nog för att göra den klar. Om din sim vill ha datorn och sitt sovrum ifred så får du väl låsa dörren för alla utom hen. :)

Mitchika
5/21/20, 3:46 PM
#16

#15 Tack så mycket! 😃

Ja, det är precis den utmaningen jag spanat in. Det känns kul att prova något nytt ibland för att variera saker och ting lite. 🙂

Det kan blir lite problematiskt. Det är ju därinne i garderoben som alla bebisar ska tillverkas och då måste ju partnern kunna ta sig in också. Jag kommer aldrig komma ihåg att låsa och låsa upp dörren hela tiden. Det kommer driva mig till vansinne! 😂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: