Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1207 ggr
Marbi
6/13/20, 12:49 PM

Marbi's 100 baby challenge

Jag blev inspirerad av Mitchika att starta den här challengen. Än så länge tycker jag att det är roligt och bra som omväxling till att bygga hus men vi får se hur länge jag orkar. :)

Min sim som grundar den här familjen heter Fanny Fertile och jobbar två dagar i veckan som grävmaskinsskötare. Utöver det så målar hon tavlor för att få ekonomin att gå ihop. Hon är just nu gravid med sitt 13:e barn. Så här ser familjen ut just nu: Harry, Fanny, Iris, Glen och Joakim längst fram. Karin i babykorgen. Övriga har Fanny sparkat ut vartefter dom blivit ungdomar.

Annons:
LolloB
6/13/20, 1:08 PM
#1

Följer! 🙂

När livet är surt, tänk på det positiva grejerna i livet!
Medarbetare på Harry potter'
(vad höll jag ens på med)

Marbi
6/13/20, 6:43 PM
#2

Va roligt.

Familjen umgås. Harry engagerar sig i sina småsyskon och Glen berättar om skolarbetet för sin mamma.

Så blev det dags för nästa baby att födas och det blev tvillingar, nr 13 och 14, som fick heta Lena och Leif.

Marbi
6/14/20, 2:22 PM
#3

Nästa offer att bli pappa är kanske den här typen. Han är dock väldigt svårflörtad och det finns inte plats för ett till barn än.

Marbi
6/15/20, 1:55 PM
#4

Det är ett stressigt liv men det finns också många glädjeämnen, som att leka med dom små.

Nu har Iris och Joakim fyllt år och då är det skoldags.

Jag hoppas bara att Glen kan få ett A i skolan nu så att jag kan flytta ut honom och börja på ett till barn. :) Det är tur att han kan hjälpa till hemma i alla fall.

Marbi
6/16/20, 8:33 PM
#5

Äntligen har Glen blivit ungdom så att jag kan flytta ut honom. Han har varit till stor nytta men livet måste gå vidare.

Det är så konstigt att fast det finns plats vid matbordet så måste visst en del av familjen både äta och läsa läxor inne hos det sovande småbarnet.

Marbi
6/20/20, 8:59 PM
#6

Nu har nr 15, Marcia, blivit ett småbarn och dom två äldsta, Harry och Iris,  har flyttat ut. Fanny har redan träffat sitt nästa offer, Isaac Bencomo, och blivit gravid. Jag hoppas så att det blir tvillingar den här gången eftersom det finns utrymme för två bebisar.

Annons:
Marbi
6/22/20, 11:46 AM
#7

Så här ser familjen precis nu, men det ändrar sig fort. 😃

På soffan sitter från vänster: Joakim, Lena och Leif. På golvet sitter Marcia. Bakom soffan står Karin och gravida mamma Fanny som håller minstingen Nina, som är barn nr 16, i famnen.

Marbi
6/23/20, 6:41 PM
#8

Jag trodde nästan att Fanny skulle spricka så stor mage som hon hade den här gången (hoppades ju på tvillingar) men nu har hon fått sitt 18:e barn som fick heta Peter. 

Skolbarnen har vuxit upp till tonåringar alla tre och jag satte dom i samma position i soffan för bilden.

Eftersom det fortfarande finns plats för ett barn till så letar Fanny förtvivlat efter en ny man som kan hjälpa henne med det.

Marbi
6/24/20, 7:05 PM
#9

Nu har Rosa och Renee anlänt till världen, nr 19 och nr 20 i den här stora barnfamiljen.

Marbi
6/28/20, 9:18 AM
#10

Ibland händer det lite konstiga saker. Har inte sett detta tidigare och blev verkligen förvånad. Snöängeln stannade kvar ett tag innan den försvann och det blev ingen vattenpöl kvar.

Marbi
6/29/20, 8:32 AM
#11

Oskar hjälper Renee med att blåsa ut ljusen på tårtan nu när det dags att växa upp till skolbarn. Han är verkligen hjälpsam hemma och det behöver Fanny nu när hon är gravid igen.

Här har vi nu familjen som den ser ut just nu. I soffan Renee (nr 20), Stefan (nr 21) och Peter (nr 18). Längst till höger Rosa (nr 19). Bakom soffan Oskar (nr 17), i Fannys famn Ulrika (nr 22) och i magen nr 23.

Marbi
7/1/20, 8:34 PM
#12

Dom äldre barnen försöker i alla fall hjälpa till så gott dom kan. Lite stökigt blir det förstås.

Marbi
7/3/20, 8:33 PM
#13

Fanny har fått tvillingar igen, Björn och Barbie. När hon blev gravid kom det upp en notis om att pappan var en rymdvarelse. Ska bli spännande att se vad som händer.

Familjen har firat julafton och det var roligt och mycket givande ekonomiskt som tur var.

Så här översvämmad och illaluktande har jag aldrig sett skräpkorgen förut.

Annons:
Marbi
7/4/20, 6:13 PM
#14

Nytt familjefoto. Vilken pest det är att få dom att stå/sitta samlade så man kan ta en hyfsad bild.

Bakom soffan Veronika (nr 23), Stefan (nr 21), Ulrika (nr 22), Fanny och lilla Carl (nr 27) i vaggan. I soffan Anders (nr 24) och tvillingarna Björn och Barbro (nr 25 och 26).

Marbi
7/8/20, 1:08 PM
#15

Tvillingarna Björn och Barbi (skrev fel namn på förra bilden) är väldigt tajta. Dom har kul tillsammans med dockskåpet och dom gör även en gemensam ansträngning på toaletten.

Björn verkar ha något alldeles extremt spännande att berätta för Barbro som lyssnar intensivt.

Veronika är tonåring nu och hjälper till så mycket hon kan med småttingarna fast hon har jobbigt med läxorna. Här har det visst blivit en sammansmältning av två individer. Det är en del glitchar i det här spelet.

Här har vi tydligen nästa pappa på gång. Så fort det blev en säng ledig så fick han göra sitt jobb. :)

Marbi
7/8/20, 3:12 PM
#16

Storasyster Veronika hälsar på och Carl blir jätteglad.

Här är visst nästa och nästnästa offer på gång. Däremellan föddes den låg i magen, Erik. Nu måste här jobbas för att få till lediga sängplatser.

Marbi
7/10/20, 12:16 PM
#17

Och så har vi barn nr 31 på gång. Hoppas på tvillingar igen eftersom tre av dom tidigare barnen lämnat huset.

Marbi
7/11/20, 2:48 PM
#18

Fanny försöker att klämma in lite tid för att träna eftersom det inte bara är graviditeten som gör att hon är extra rund. Hon behöver nog jobba lite för att orka vara gravid så många gånger som hon har inplanerat.

Här är nr 32 och 33 i barnaskaran, Henrik och Helena. Nu är huset fullt igen men Fanny har nästa pappa på gång.

Marbi
7/14/20, 6:54 AM
#19

Det här måste göra ont. 🤦‍♂️

Marbi
7/14/20, 6:57 AM
#20

Nu har jag gjort en tredjedel av den här utmaningen. 33 barn med det 34:e i magen.

Från vänster: Donald (nr 28) med ryggen mot kameran, Helen (nr 33) i rosa kläder, Filippa (nr 30) i rött, Gavin (nr 31) i beige, Henrik (nr 32) i blått, Erik (nr 29) och Fanny med nästa barn i magen.

Annons:
Marbi
7/17/20, 8:21 AM
#21

Fanny har hittat nästa pappa. Hoppas barnet får hans röda hår.

De äldsta barnen har blivit tonåringar och här äter dom frukost tillsammans, Helen, Erik, Henrik och Gavin.

Marbi
7/18/20, 9:39 PM
#22

Skönt att tonåringarna kan hjälpa till ibland.

Marbi
7/25/20, 7:21 PM
#23

Ibland måste man ha lite roligt och det är skönt att vara ute i snön. Marina i orange (nr 39), mamma Fanny, Lisa i gult (nr 38), Karl i grön (nr 36), Isak, tonåringen (nr 34), John i röd jacka (nr 35), Livia, Lisas tvillingsyster, i rosa (nr 37). Minstingen Niclas är för liten att vara ute än.

Lisa och Livia leker så bra tillsammans.

Marbi
7/25/20, 7:24 PM
#24

Ibland blir det lite jobbigt. Som när man har fyra små bäbisar att ta hand om samtidigt. Från vänster: Roger, Patrik och tvillingsystern Pernilla, i Fannys famn ligger Sally. Tur att två av dom blir småbarn nästa dag.

Helt plöstligt fick Fanny en svärm av små gröna stjärnor runt sig. Det har jag aldrig sett förut. Undrar vad det betyder.

Marbi
7/25/20, 7:29 PM
#25

Och här har vi nästa gäng på väg att växa upp: Sally i vitt (nr 45), Tomas i blått (nr 46), på soffan från vänster Roger (nr 44), tvillingarna Pernilla och Patrik (nr 43 och 42), bakom soffan Olivia (nr 41) och i Fannys famn Victor (nr 47). Det är inte lätt att få med alla på samma gång och humöret hos en del blir därefter.

Marbi
7/28/20, 6:34 PM
#26

Ungarna hänger: Sally, Roger och tvillingarna Pernilla och Patrik.

Marbi
7/31/20, 8:08 PM
#27

Nu har jag kommit halvvägs och jag har bestämt mig för att sluta här eftersom jag inte känner lust att fortsätta och för att jag måste välja en ny mamma eftersom Fanny kommer att bli åldring inom några dagar. Fanny har i alla fall lyckats med att föda fram 50 barn och det är tillräckligt tycker jag . :)

Här har vi dom sista barnen i den här familjen. Storasyster Anna (nr 48), till vänster lillebror Christer (nr 50) och lillasyster Beatrice (nr 49).

Annons:
LottaV
8/1/20, 12:53 PM
#28

#27 i en 100 baby ska det väll vara den yngsta flickan som födds som ska ta över babyfabriken.

Men det är ändå imponerande av dig att komma så långt 👍🏆

Ett gott skratt förlänger livet

Marbi
8/1/20, 4:12 PM
#29

Tack. Det var kämpigt. 😃Jag tappade lusten en aning och så har jag köpt eco life och ville testa det i stället.

Upp till toppen
Annons: