Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 405 ggr
Amephyst
2020-06-19 18:37

Andromedas Legacy

Så… Det är sommar, corona, och jag har brutit handen. Det här är helt klart den bästa tiden att bli vänsterhänt och starta en legacy! 😃

Det kommer att bli Pearl Aurora som kommer att bli grundare för de kommande generationerna av förhoppningsvis lagom kaotiska simmar. Pearl är en munter, musikälskare och trivs (som tur är) bra i naturen. Förhoppningsvis kommer det här göra hennes första legacy-dagar lite mer uthärdliga 😎 Hon vill dessutom bli  djurvän.

Annons:
Amephyst
2020-06-19 18:49
#1

Efter många om och men anländer Pearl till slut till Windenburg en lagom dyster höstdag. Hon hade betalat av tomten med hjälp av alla sina sparpengar, och tillsammans med resan så har hon nu en liten skuld att försöka arbeta av. Dessutom visade det sig att det inte finns något hus, eller ens ett tak.

Det ligger däremot precis vid havet, så för att få lite mat i magen bestämde sig Pearl för att fiska lite. Jag vet inte riktigt om hon har tur eller otur, men hon fick inte upp en enda fisk! Hon fiskade istället upp ett par skattkistor med kamera och mineraler i 🤔 Som tur var kunde vi hitta någon som ville köpa dem, trots att vi hittade kameran i havet.

Amephyst
2020-06-19 19:05
#2

Pearl har tagit ett jobb inom detaljhandeln. Med tanke på att hon inte har några betyg alls var det få andra jobb hon var kvalificerad för. Lönen är dålig och hon jobbar inte lika många timmar som  hon önskat, men det är ett jobb och Pearl behöver ett hus och för det behövs pengar! Pearl tar dessutom några ströjobb för att få in lite extra varje dag. Men det är slitsamt…

Björn verkar också tycka att Pearl jobbar lite för mycket och bjuder ut henne för att se på kändisar. Björn har jättekul hela eftermiddagen. Perl har … inte fullt lika trevligt…

Det slutar med att Pearl går in till baren och beställer husets special. Det var mycket trevligare och ett bra sätt att slappna av efter en väldigt lång vecka.

Amephyst
2020-06-23 21:40
#3

Ännu en lång arbetsvecka har gått och Pearl bestämde sig för att besöka den lokala pubben. Pearl har inte gjort mycket annat än jobba och därefter göra extrajobb, och hon tyckte att hon förtjänade en paus. Jag tyckte att det är dags att försöka hitta någon som kan hjälpa till med att fixa bebisar! Vi har visserligen inte ett hus, men det är ändå hög tid att börja tänka på generation 2.

Pearl pratar med de flesta som dyker upp, och hon har riktigt trevligt! Efter ett par timmar dyker det däremot upp några skumma typer… Så vitt Pearl minns har hon aldrig träffat någon med lila hy förut 🤦‍♂️ Men hon skyller på utmattningen. Eller skämd frukt i juicen.

Amephyst
2020-06-23 22:26
#4

Skördefesten har nu kommit och gått, och det enda som förändrats är antalet simdaler på kontot. Pearl har nu börjat bygga ett hus på tomten. Vi firar genom att gå på kärleksfestivalen, för trots upprepade besök på puben har vi inte lyckats hitta en lämplig partner som vi båda två tycker om. Då borde kärleksfestivalen vara en lämplig plats!

Pearl börjar med att få en spådom om sitt kärleksliv. Den gamla damen har mage att säga att tiden håller på att rinna ut för Pearl! 😮 Nu blir det inga fler kvällar framför juicebaren förrän du fått fram minst en unge! 😡

Amephyst
2020-06-23 22:55
#5

Festivalen fortsätter däremot lika dåligt som den började 😕 Pearl började med att trösta sig med lite bål efter den hemska spådomen. Det fick henne bara att komma på hur hungrig hon var, så hon beställde lite mat från det asiatiska ståndet. Marcus Flex tyckte tydligen att hon hade gjort ett bra val och stal tallriken från henne! 😡

Därefter fortsatte festivalen på samma dåliga sätt och Pearl åkte hem tröttare och ensammare än innan hon kom dit.

Amephyst
2020-06-28 14:45
#6

Som tur var blev huset inflyttningsklart i samma stund som vintern kom till Windenburg. Att sova ute i skogen i snön hade inte varit särskilt hälsosamt är jag rädd 🥶

Huset är inte särskilt stort, men fullt tillräckligt för stunden med kök, badrum och sovrum.

Spisen har inte levererats än, men förhoppningsvis kommer den snart😃 Tillsammans med dusch, bord och matsalsstolar… Pearl har ännu en gång börjat tjata om en hund eller katt. Jag kom undan förut med att hon var tvungen att ha ett hus först, men nu börjar det bli svårare när hon tar fram sina stora ledsamma ögon. Jag tror inte att Pearl förstått att det här är en legacy😮

Annons:
Amephyst
2020-06-28 15:00
#7

Med vintern kommer…. Julafton!😍

Pearl har nu fått tag på en begagnad spis och tänker fira med en storslagen måltid. Det nya huset må vara precis det Pearl behöver för stunden, men det har ingen eldstad. Det betyder att Kung Bore inte kommer att kunna hälsa på Pearl det här året. Men för stunden är Pearl glad för det lilla, som ett riktigt hus och en festlig måltid 😃

Amephyst
2020-06-28 15:07
#8

Det verkar som om Kung Bore är mycket mer hängiven än både jag och Pearl trodde! 😮 Mitt i natten, under en snöstorm kommer han gående mot den lilla stungan för att ge Pearl en present. Pearl börjar genast hoppas på en hundvalp medan hon ser ut genom de igensnöade fönstren. Jag hoppas på en bebis! Kär

Tyvärr verkade det som om ingen av oss får som vi vill. När Kung Bore nästan är framme vid dörren halkar han på en isfläck, och försvinner så fort han rest sig upp igen. Både mina och Pearls drömmar går fullständigt i kras och Pearl tillbringar nästa dag i sängen 😭

Amephyst
2020-07-02 21:55
#9

Efter fler snöstormar än jag sett i spelet tidigare (det var praktiskt taget snöstorm varannan dag) är det äntligen dags för nyår! 🥳  Eftersom Pearl inte har någon TV än bestämde vi snabbt att hon skulle trotsa snöfallet och bege sig in till fastlandet och den närmaste puben för att fira där. Lämpligt nog var det även singelkväll och Pearl kunde köpa en billig drink efter nedräkningen tillsammans med de andra 😃

Då det nya året äntligen var här hade Pearl ett lite hemlighetsfullt leende, så vi får väl se vad hon hade för nyårslöfte. Jag skulle chansa på att det var att hon skulle adoptera en hund 🤓 Pearl pratade däremot endel med de andra som stannade kvar en stund efter tolvslaget, och det bjöds på en gratis drink att skåla med!

Men jag kan nog tycka att det räcker med en drink att skåla med..? Det verkar lite överdrivet att dricka två samtidigt 😃

Amephyst
2020-07-02 22:24
#10

Nästa dag knackade det på dörren märkligt nog. Det var en av dem Pearl träffade på nyårsfirandet! Han heter Martin Andresson och Pearl välkomnar honom glatt även om hon nu bara känt honom i några få timmar 😎 Martin verkar vara lite barnslig, men Pearl trivs riktigt bra i hans sällskap.

Efter att ha pratat ute i den kalla vårluften en stund bjöd Pearl in honom för att umgås lite inomhus istället. Och nu har hon fått tag på ett bort och ett par stolar de kan sitta och prata vid! Vi beslutade att vänta med lite dyrare inköp till den stora readagen som kommer om bara ett par dagar. Då blir det dags att göra klart badrummet och börja inreda lite 😃

Upp till toppen
Annons: