Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 351 ggr
simslimn
2020-07-05 23:12

Byggen raderas

Hej! Jag har ett problem som jag haft väldigt länge nu. När jag vill bygga ett hus på sims trycker jag på play knappen (alltså inte nytt spel eller ladda spel). Jag väljer värld, sedan väljer jag en tom tomt och börjar bygga. Problemet är när jag efter 3h har byggt klart mitt hus, sparar och stänger ner, finns inte husen kvar sedan när jag går in igen. Varför händer detta och vad kan jag göra åt det? Tacksam för svar!!

Annons:
Marbi
2020-07-06 09:07
#1

Om du vill spela en värld du spelat i tidigare (eller byggt hus i) så måste du använda "Ladda spel" knappen. Sen letar du rätt på spelet du byggde huset i. Det brukar vara det första alternativet om det är det senaste du gjort när du var inne i spelet. Klickar du på PLAY så startar du ett nytt spel och då finns inte ditt hus där.

Marbi
2020-07-06 10:40
#2

Svarade lite snabbt utan att kolla men nu gick in i spelet och klickade på play-knappen och då kom jag in i den värld där jag spelade min familj. Så du borde hamna i den värld där du byggt huset och kunna leta igen vilken tomt det finns på. Vet inte vad det kan vara för fel om huset är helt borta fast du sparat.

LottaV
2020-07-06 15:57
#3

Jag tror att det är en bugg då jag har varit med om något liknande med att föremål försvinner bland annat ytterdörren till huset, och det började med senaste uppgraderingen av spelet.

Har dock ingen lösning.

Ett gott skratt förlänger livet

Marbi
2020-07-07 09:33
#4
Upp till toppen
Annons: