Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 19402 ggr
SimsBrooke
2013-05-06 17:36

The Sims 4 OFFICIELLT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag såg nu en bild på Facebook som Ipodzeke12 har publicerat. The sims 4 är officiellt. Vi har inte så mycket information än det som finns nedan. 

LÄS: Vi har inte fått något datum ännu, när vi får det KOMMER vi att skriva här så fort vi ser/hör något. Ha lite tålamod!

Ipodzeke12 - "The Sims 4 Releases 2014! Hope you all liked the pics I posted of the logos! It looks AMAZING"

Här har ni lite länkar att kolla in på eget bevåg =) 

http://www.shacknews.com/article/79055/the-sims-4-coming-to-pc-and-mac-in-2014

http://www.ubergizmo.com/2013/05/the-sims-4-domain-registration-points-at-imminent-announcement/

http://www.ea.com/news/maxis-unveils-the-sims-4

Det jag funderar över lite är nog HUR the sims 4 kommer bli, jag längtar tills en video kommer så vi får se hur det kommer se ut. Just nu kan jag inte tänka ut något som de skulle kunna förändra än alla dessa buggar.

För min del tycker jag nästan att the sims 4 kommer lite smått tidigt men vi får vänta på mer information. 

Vi försöker lägga ut så mycket information till er som möjligt. Skriv du med om du ser något nytt :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Mitchika
2013-05-06 17:39
#1

YAY!!!!!!!! 😃SkrattarSkrattarSkrattarSkrattarSkrattarSkrattarSkrattarSkrattarSkrattarSkrattar

Jag var inte säker på att det var sant först, förrän jag hittade länken till EAs hemsida där dom och Maxis officiellt annonserade att spelet är på gång! Skrattar

Vi vet än så länge i stort sett ingenting om The Sims 4, men lite information kommer garanterat att komma inom dom närmaste dagarna och under sommaren. 🙂

Jag håller med SimsBrooke om att det är lite för tidigt, men man vet ännu inte när The Sims 4 kommer ut under 2014. Det kanske är i slutet av året? 

Personligen hoppas jag att EA kommer att "göra om, göra rätt" när det kommer till The Sims 4. Så att vi får mindre buggar, mindre krångel och bättre support och buggfixar i form av fler patchar/uppdateringar. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2013-05-06 17:41
#2

#1 Det är fördelen med facebook :D Man får se grejer från både Ipodzeke12 och Curtis Paradis :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2013-05-06 17:43
#3

#2 Ingen av dom är officiella källor, så jag väntar och letar hellre efter EAs och Maxis' utlåtande. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2013-05-06 17:47
#4

#3 Nä iofs inte. Men jag tror att dem kollar EAs hemsida om dem inte får information inifrån båda två har varit där. Så mycket av deras information har dem nog kollat med EA =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[NinaCrown]
2013-05-06 17:48
#5

Jag hoppas på att de åter går till flerfamiljsstilen eller att man iaf kan välja mellan enfamiljs storymode eller så som de hade i ettan och tvåan 🙂

Mitchika
2013-05-06 17:48
#6

#4 Mycket sannolikt, men jag tror inte på någonting förrän det bekräftats av en officiell källa. I det här fallet, EA och Maxis. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SimsBrooke
2013-05-06 17:49
#7

Ipodzeke12 har gjort en video =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2013-05-06 17:51
#8

#7 Varför och om vad? Vi vet ju verkligen ingenting än. 🤔

Vi har bara två Screenshots, logon och dom klippta ansiktena. Dom är nog lika ivriga som jag är! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Aloneforever
2013-05-06 18:10
#9

:D

Hallonsmurfen
2013-05-06 18:22
#10

Jag läste lite om detta någon stans häromdan, men jag visste inte om det var sant eller inte. Där jag läste verkade det som att personen som skrivit tror att det kommer bli ett online spel. 🤔

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-05-06 18:28
#11

#10 Det är en teori från någon annan, EA och Maxis har bekräftat på sin blogg och hemsida att The Sims 4 kommer släppas under 2014. 🙂

Mer än så vet vi inte och all annan information får man ta med en nypa salt, fram tills att EA/Maxis bekräftar det. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-05-06 18:32
#12

Det ska i alla fall bli roligt att vara med från början, jag började spela 3:an när typ hälften av alla expansioner redan kommit. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
2013-05-06 18:33
#13

Coolt! 👍

Men bitter som jag är vet jag faktiskt inte om jag kommer köpa det när det kommer ut. Har ju lagt ner så mycket pengar på alla EP till trean så känns ju lite sådär att behöva börja om och samla till fyran också … *sitter och muttrar i ett hörn* 

Haha, ska alltid klaga … 😉

Annons:
SimsBrooke
2013-05-06 18:40
#14

"Publicerad den 6 maj 2013

The Sims 4 has been officially announced and I have the VIP conference call audio for which I was lucky enough to be a part of!"

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2013-05-06 18:47
#15

The Sims 4 kommer alltså inte att vara ett onlinespel, enligt videon i #14, utan det kommer vara ett single-player offlinespel, precis som The Sims 3! 😃

Skönt, vad lättad jag känner mig på den punkten. Jag var faktiskt orolig ett tag. Hade The Sims 4 blivit ett onlinespel så hade jag inte köpt det. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Emelice1206
2013-05-06 18:59
#16

Neeeej 😭

Låter nog som en glädjedödare nu, men vill inte ha fyran!! Åh, räcker gott och väl med trean. Jag är ju inte klar ännu!! Nej, nej, nej. Vill blunda och hålla för öronen. Lalalalalala, jag vill inte höra.

Ni hör ju min åsikt: INTE ÄN! 😕

Snälla, snälla vänta två år till… Har inte ens alla EP och PP som finns, men känner ändå att det räcker. The Sims 4 måste vara riktigt, riktigt bra och något bortom denna värld för att jag ska köpa det.

Mitchika
2013-05-06 19:03
#17

#16 Jag förstår dig fullt ut. Jag hade blandade känslor själv, men kan inte låta bli att bli glad när ett nytt spel i en av mina älskade spelserier kommer ut. 🙂

Jag köper spelet när det kommer ut för att testa, som jag gjorde med trean, men jag lär hålla mig till trean tills expansioner börjar komma ut. Grundspelet enbart brukar inte vara särskilt roligt. Det var det inte i The Sims 3 (efter övergången från allt man hade i The Sims 2) och det lär vara samma sak i The Sims 4. Såvida inte The Sims 4 gör ett gigantiskt kliv framåt och förändrar Simsspelandet för alltid… 😮

Vi har fortfarande inget datum för The Sims 4. Det kan lika gärna komma i slutet av 2014. Då blir det ungefär ett och ett halvt år kvar, så det är inte säkert att det kommer att komma för snabbt. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Spökriddare]
2013-05-06 19:15
#18

Spännande! Undra vad för nytt man kommer kunna göra?

Mitchika
2013-05-06 19:17
#19

#18 I videon i inlägg #14 pratade dom om att det gjorts stora framsteg inom teknologin, så jag hoppas att det kommer massa nya, roliga saker. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Spökriddare]
2013-05-06 19:20
#20

#19 Orkade inte lyssna 😊
Fy sjutton vad spännande! Undra vad som kan hända? Några idéer?
Jag hoppas personligen på att betyg ska spela större roll och att simmar ska ha mer känslor 😇

Annons:
Emelice1206
2013-05-06 19:21
#21

#17 Ja, köper nog spelet för att se vad det är, alternativt se videos när andra spelar det, men trean kommer alltid vara i mitt hjärta och fyran är ju antagligen inte särskilt spännande och "rolig" i grundspelet.

Vi får se, men som jag känner nu är jag helt *suck* och *åååh, varför?!* när jag tänker på TS4. Om, som du sa, det inte är ett spel, helt olikt alla andra sims och som POFF förändrar allt. Det kanske är så sjukt roligt, vem vet?

Mitchika
2013-05-06 19:26
#22

#20 Mycket i början är bara ord och inspelningar, men snart så lär videos och screenshots börja dyka upp. 😃

Jag har faktiskt inga idéer eller tankar… jag är en av dom som tycker att det är för tidigt och att teknologin borde få utvecklas ännu mer, fast vad vet jag? Det kanske går att göra ett helt fantastiskt The Sims 4 som skiljer sig enormt från dom tidigare spelen! Skrattar

När The Sims 3 kom ut så var det ju tråkigt, då det var så ruskigt likt tvåan. Speciellt i spelsättet. Simmarna hade personligheter och det var ju riktigt kul, samt nya arbeten och ett par roliga saker. Men i övrigt så var det nästan som att gå tillbaka till The Sims 2s grundspel utan roliga expansioner, fast med bättre grafik och lite annorlunda saker att göra. Vilket är varför jag tröttnade så snabbt innan expansionerna kom. 🙂

Förhoppningsvis gör dom inte om samma grej och har mycket kul och roligt att komma med i The Sims 4 när det släpps. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2013-05-06 19:27
#23

Jag ska försöka att fixa så att jag kan spela in samtidigt som jag spelar och pratar lite samtidigt =) Jag KOMMER köpa TS4 =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2013-05-06 19:28
#24

#23 Haha, fresta mig inte att göra likadant… 😇

Jag kommer också köpa det, utan tvekan. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Spökriddare]
2013-05-06 19:29
#25

#23 Det ska jag också!

Emelice1206
2013-05-06 19:31
#26

#23 Bra, då vet jag var jag ska vända mig när jag har beslutsångest. Alltså nää, vet inte vad jag ska tycka om det här.

Och lite sådär plockade ur tomma intet fast ändå om Sims 4: Varför ska diamanten vara blå!? (om den nu är det vill säga). Det här med humör blir ju uppåt väggarna knasigt! Sedan så blev jag faktiskt otroligt besviken på simmarna. Trodde de skulle se ännu mer realistiska ut, och jag ÄLSKAR treans simmar. Vad jag ser och tänker utifrån den där bilden så ser de tecknade och liksom, väldigt ritade ut. Hmm, där blir jag fundersam. 🤔

SimsBrooke
2013-05-06 19:35
#27

#24 haha. DU får dock hjälpa mig lite =) 

#25 =) Härligt

#26 Jag kommer att göra recension över The sms 4 när jag har det. Även då försöka göra en video så som Curtis Paradis gör. Men får se om jag lyckas ska ta hjälp av Mitchika lite grann :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Mitchika
2013-05-06 19:37
#28

#26 Det där med blå diamant gillar jag inte heller… jag kommer sakna den gröna diamanten alldeles för mycket, men jag tror och hoppas att någon underbar modare så småningom kan fixa en mod för att byta färg på diamanten till grön igen i framtiden. 🙂😇

Simmarna på bilden vi har fått gillar jag inte alls. Det ser ut som om vi har tagit ett steg tillbaka till The Sims 2 (även om jag tyckte om simmarna i The Sims 2 också). Jag är inte imponerad av bilden, men det är en första visningsbild och vi vet ju inte hur den färdiga versionen kommer att se ut. Glad

Jag väntar och hoppas på bättre och större bilder och även videos, som kan visa simmarna i The Sims 4 fullt ut. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-05-06 19:38
#29

Sitter och tänker på hur jag ska klara mig utan husdjur i fyran, tog ju faktiskt ganska lång tid innan det kom till trean … 🤐

Men lite nyfiken blir man ju på hur fyran är och vilka olikheter den och trean har … 🤔

Mitchika
2013-05-06 19:42
#30

#29 Jag klarar mig nog utan djur i början (kommer sakna dom som en vansinnig, dock). Jag har lättare för att undersöka och utforska ett nytt spel om jag inte har för mycket på gång samtidigt, annars fastnar jag väl i Skapa en Sim och ska skapa 30 simmar, hundar, katter, hästar etc. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Emelice1206
2013-05-06 19:43
#31

#28 Laddar inte ned (varken CC, poseplayers eller mods) då min dator än gång kraschat av för mycket och hela spelserien fick installeras om. Men måste nog ända ta hem det modet om det kommer, för en blå diamant vill jag inte ha 😇 Sims-diamanter ska vara gröna, därmed basta.

Simmarna i Sims 2 var välgjorda för teknologin då, men 2014 kan man göra sååå mycket bättre simmar än de där, titta bara på 3:an! Åh, just på sim-fronten så är jag svag mot fyran. Men å andra sidan är de förhoppningsvis inte färdigjorda och detaljarbetet är kvar 👍

Hoppas, hoppas,  hoppas att de bombar med information om fyran så snart som möjligt, de har ju gjort oss så nyfikna nu! 😊

Emelice1206
2013-05-06 19:44
#32

#29 Jag hoppas verkligen att de gör något nytt och annorlunda mot trean redan i grundspelet.

[jjennyeklundd]
2013-05-06 19:49
#33

Vad kul! :)

Pawprint
2013-05-06 20:11
#34

*Läst i tystnad* Fick också blandade känslor 😐 Men är nog mera på den positiva sidan, låter hur kul som helst detta! 😃

(Jag hoppas, HOPPAS för en gångs skull att dem gör snygga frisyrer😉)

Annons:
Mitchika
2013-05-06 20:29
#35

http://thesims.com/en_US/thesims4

Nu har det en egen liten sida också! 😃

**Edit: Hittade den svenska versionen av samma sida: 
**http://thesims.com/sv_SE/thesims4

Det finns inte mycket där än, men snart så kan man nog räkna med att information börjar dyka upp. Skrattar

Samt citerar lite från EAs blogg: 

"The Sims 4 celebrates the heart and soul of the Sims themselves, giving players a deeper connection with the most expressive, surprising and charming Sims ever in this single-player offline experience. The Sims 4 encourages players to personalize their world with new and intuitive tools while offering them the ability to effortlessly share their creativity with friends and fans."

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2013-05-06 20:30
#36

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Emelice1206
2013-05-06 20:38
#37

En fråga: Kommer ni köpa de expansionspaket och det prylpaket som kommer till trean i år? Eller spara till TS4? Jag har redan förbeställt Semesterparadis, men är osäker på om jag köper "Time Travel" eller "Movie Stuff" (som jag tror prylpaketet hette?)

Mitchika
2013-05-06 20:40
#38

#37 Jag kommer köpa allt jag planerat att köpa. För mig finns det ingen anledning till att inte göra det. The Sims 4 riskerar att bli som The Sims 3 i början och då vill jag ha mitt roliga The Sims 3 kvar. Samt att det kommer dröja innan det kommer mods och annat eget innehåll till The Sims 4, medan allt roligt fortfarande finns kvar i The Sims 3. 🙂

Så bara för att The Sims 4 släpps så kommer jag inte att sluta spela The Sims 3 i första taget. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

kodex
2013-05-06 20:41
#39

Shit, jag måste snabba på min legacy…

SimsBrooke
2013-05-06 20:43
#40

Jag kommer köpa de resterande expansions och prylpaket som kommer ut Men hoppas innerligt att dem slutar göra mer expansion och prylpaket till trean efter de som de har planerat.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Emelice1206
2013-05-06 20:47
#41

#38 Bra att jag inte är den enda som tänker så. Dyrt blir det, men hobbys brukar ju kosta pengar 😃

Jag känner att även om The Sims 4 är "outstanding", "AMAZING", "fantastic" så betyder det inte att just JAG fastnar för det. Gissar på att VÄLDIGT mycket ändras om, layout och olika verktyg.

Annons:
SimsBrooke
2013-05-06 20:50
#42

ÄNTLIGEN har Curtis Paradis kommit ut med ett videoklipp :D 

Inget nytt än det som redan sagts men ändå. hehe

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Emelice1206
2013-05-06 20:53
#43

#42 Såg det just, han var rätt exalterad 😂

BunnyWunny
2013-05-06 20:56
#44

Har blandade känslor inför sims 4 blev inte heller så imponerad av bilderna. Var inte särskilt mycket bättre än sims. 3 simmarna. Men längtar till första videosarna :)

Always <3

Hallonsmurfen
2013-05-06 20:57
#45

Hoppas det kommer ännu fler husdjur i fyran, det kom ju hästar i trean. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

SimsBrooke
2013-05-06 21:00
#46

#43 Det var ju bara förnamnet haha. 

#44 Om jag ska vara ärlig så tror inte jag att simmarna kommer se ut så där. Det känns som om de backar än går framåt

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

pistenbully
2013-05-06 21:04
#47

Tycker oxå det känns lite tätt inpå, de ska ju snart släppa en expansion till 3 an. Hoppas iallafall att det fortsätter att fixa buggarna även fast en ny "serie" kommit. Spännande hur som helst! :-D

Love-
2013-05-06 21:47
#48

Hoppas simarna blir mer verkliga så tex: håret rör sig, följa med dom in på jobb, skola m.m åka och handla mat, kläder m,m finns massor men tro inte det kommer ske då det kommer kräva ganska mycket

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
[AmandaBorg]
2013-05-06 21:58
#49

Jag är otroligt spänd över det här! Önskar att jag var i sims och kunde spola fram tiden till spelet släpps, hehe. 😉

SimsBrooke
2013-05-06 22:07
#50

#49 Nja där håller jag inte med dig. Jag vill gärna fira min 25 års dag =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

pistenbully
2013-05-06 22:13
#51

#5 hur menar du? Jag förstår inte riktigt vad det innebär :-/

Mitchika
2013-05-06 22:15
#52

#5 Åh, ditt inlägg missade jag helt! 😮

Det håller jag med om till 110 %, det vore så mycket bättre och något jag absolut föredrar! 😃

I alla fall att man ska kunna välja! Vill man spela så att kvarteret lever så får man göra det. Vill man styra hela kvarteret som i The Sims 2 så får man göra det med. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[AmandaBorg]
2013-05-06 22:15
#53

#50 Jag vill fira min 20:årsdag också, men jag spolar gärna förbi allt tråkigt och vardagligt, jag kan köra normalspeed under alla roliga tillfällen. 😃 
Nej, men som sagt. Jag är väldigt spänd och kommer absolut att köpa spelet! 🙂

SimsBrooke
2013-05-06 22:21
#54

#53 Jag är också spänd över vad som kommer hända :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

emmachk
2013-05-07 02:41
#55

Är det bara jag som inte alls är så glad och förväntansfull över detta? Förlåt om jag verkar lite bitter nu men jag har lagt över 2000 kr på alla mina spel till Ts3 + antal tusenlappar på en dator som ska klara av det. Antagligen kommer vi behöva ännu bättre datorer till ts4 för att kunna spela öht. Jag tycker det har gått för fort. Man hinner knappt spela sin nya expansion innan en ny kommer. Och nu detta. Nä, jag hade klarat mig utan fyran några år till..

Annons:
KreQ
2013-05-07 08:29
#56

Priset landar väl på ett par tusen för mig… Min gamla dator klarar väl inte av sims 4, åh gud vad härligt det låter att säga ordet "sims fyra" xD Men jag behöver en ny dator, snyft :(

emmachk
2013-05-07 11:56
#57

Ja, det är just det där med datorer som gör det hela så jobbigt och krångligt. Eftersom nu datorutvecklingen går så väldigt fort framåt så är ju ens grafikkort och andra prylar i datorn värt NADA bara efter någon månad efter köpet. 

Hade ju varit en annan sak om det gällde spel för någon konsol (typ XBOX, PS osv) eftersom man då är garanterad att det funkar. (Finns ju ofta till konsoler också men dom spelen är långt ifrån lika bra) Men det är man ju tyvärr inte med datorer. Jag har inte råd! 😕

[NinaCrown]
2013-05-07 12:32
#58

#51 och #52 När jag spelat sims (varit med enda sedan 1an 🤪) så bygger jag jättestora komplicerade samhällen. Raderar alla ursprungliga familjer, skapar nya, spelar dem så de har en bakgrundshistorik, jobb, personligheter osv osv… Sen startar jag en ny familj och gör samma sak. När jag känner mig nöjd med samhället hoppar jag runt mellan de olika redan skapta familjerna.

Men det fungerar tyvärr inte så bra i 3an vilket jag tycker är väldigt tråkigt, och det har lett till att jag spelat just trean väldigt lite 😕

emmachk
2013-05-07 12:41
#59

#58: Har också spelat Sims sen 1an. Då var jag i tidiga tonåren och idag är jag 25 år 😃

[NinaCrown]
2013-05-07 12:45
#60

#59 Jag smög min in i datarummet och spelade på min brors dåvarande tjejs spel, kvarter 9 var property of Nina 😇 Tror inte ens jag hade hunnit bli tonåring på den tiden, ska nämligen endast bli 23 när sommaren tagit tag ordentligt.

Mitchika
2013-05-07 18:02
#61

#58 Precis sådär gjorde jag också i både The Sims 2 och The Sims 1! 😃 (Jag är också från ettans tid, då var jag bara en liten skrutt som byggde leksakshus med disketter och kastade frisbees med CD-skivor) 

Jag brukar skapa mina egna världar i The Sims 2 och fylla kvarteren med hus och en massa simmar som jag har skapat. Sen drar jag igång världens drama/dokusåpa/komedi/masstragedi etc. och njuter av att kontrollera allas liv och öden som den lilla "digitala gud" jag är. 😇

Men ja, det går inte så bra i The Sims 3, nej. 😕

Jag saknar det mest av allt från The Sims 2. Nu blir jag nästan spelsugen då jag tänker tillbaka dit, men alla mina roliga simmar är ju i The Sims 3 nu… 

Jag njuter av trean, det gör jag verkligen och det är ett underbart spel, men jag saknar att vara "guden" över hela kvarteret på det sättet som jag var i The Sims 2. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[NinaCrown]
2013-05-07 19:51
#62

#61 Förstår dig allt för väl 😉 Men vi får se vad de kokat ihop i 4an när den väl kommer ut!

Annons:
emmachk
2013-05-07 22:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Funderade på en sak. Dom har ändrat loggan till blå istället för grön, va? Se vad jag hittade för staty på universitetet. Den är grön ner till men blir blå upp till 😉

Mitchika
2013-05-07 22:22
#64

#63 Japp, det har tagits upp innan i tråden. Dom planerar att byta färg på humörskristallen/diamanten från grön till blå. 

Jag gillar inte det alls… vill ha den grön och fin som den alltid varit. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[NinaCrown]
2013-05-07 22:31
#65

Angående färgen på kristallen, tycker med att det är lite konstigt om de ska ändra färgen… Grön är ju en klassisk färg på att man mår bra och är frisk och att saker är prima, medans blått är mer åt det nedstämda hållet. Man känner sig seg, ledsen eller utanför…

Mitchika
2013-05-07 22:33
#66

#65 Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Jag förstår inte heller varför det ska bli blått… 😕

Kommer sakna den gröna kristallen länge och störa mig oerhört på den blåa… jag längtar tills mods för The Sims 4 kommer så man antingen kan dölja den eller byta tillbaka dess färg till grön. (Hoppas desperat att en sådan mod dyker upp) 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[NinaCrown]
2013-05-07 22:41
#67

#66 Min erfarenhet är att sådana saker brukar dyka upp rätt fort som tur är 😛

pistenbully
2013-05-08 14:49
#68

#58 jaha, ok. Tack för svaret :-D Hade dom bytt färg på kristallen varje gång en ny serie släpptes för att markera att det är olika så hade jag accepterat det, men att byta bara sådär :-o de kanske till och med blir så att man får ändra färg och mönster på den själv? Man kan ju andra färg och mönster på nästan allt i 3an och kristallen är ju en ganska stor del av spelet.

Mitchika
2013-05-08 16:41
#69

#68 Om man kan ändra färg och form på kristallen/diamanten som man själv vill så klagar jag inte ett dugg. 🙂

Då kan dom som vill ha den nya, blåa färgen och dom andra ha den gamla, vanliga gröna färgen. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
BunnyWunny
2013-05-08 17:21
#70

Min dator kommer nog inte köara sims 4 :((

Always <3

bunnyheart
2013-05-08 17:47
#71

Jag kommer nog inte köpa sims 4. Tycker det kom för tidigt, och jag övergick från Sims 2 (där jag hade 7-8 spel instrallerade) till Sims 3 för bara några månader sen, och nu när jag vant mig vid sims 3 så håller de på att göra fyran, känns lite sådär. Men man kan nog inte stoppa Sims utveckling, även om jag önskat att de istället skulle förbättra och utveckla trean.

Det blir nog inget sims 4 för mig, men kul ändå! Skulle varit roligt om simmarna hade rörligt hår (som rör sig när de går, osv.) och ansiktsuttryck (vilket man kan ana på bilden i #0). 

Håller med om diamanten, den är grön, har alltid varit grön, och MÅSTE förbli grön 😃😎.

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

                   "För världen är du någon,

                               men för någon är du världen."

[KKlara]
2013-05-08 22:35
#72

Nämen fy, en blå kristall! Den ska ju vara grön ju! 😢

Jag tänker hur som helst inte skaffa Sims 4, är jättenöjd med 3:an. Jag undrar vad det är dom ska förändra (förutom färgen på kristallen)…🤔

Namiko
2013-05-09 06:47
#73

Jag är inte alls sugen på sims 4 än. Fixar dom bara dom värsta buggarna i sims 3 så hade jag gärna spelat det i flera år till. Får se hur jag gör sen, kommer troligen inte att köpa det direkt men när jag väl börjar testa det så kommer jag säkert att gå över till det till slut ändå. Men jag har två legacys till planerade i sims 3 och jag hoppas att jag inte går över till fyran innan dom är färdiga.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

SimsBrooke
2013-05-09 18:38
#74

Jag själv tror jag skulle behöva köpa en ny dator om jag vill ha både The sims 3 och fyra på datorn.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[linnsan123]1
2013-05-09 19:57
#75

Färgen på kristallen vill jag absolut ha grön!! Och nu när man har samlat på alla Sims 3! Jag är nöjd med Sims 3,kommer nog inte köpa Sims 4… Men…Det kommer välla inte ut mera expansioner på Sims 3 nu? TRÅKIGT!!😢

[NinaCrown]
2013-05-09 20:04
#76

#75 Det ska komma ut iaf en expansion till 3an vad jag vet 🙂 Enligt reklamen för den så verkar den vara riktigt rolig med

Annons:
M_a_r_i_a
2013-05-12 17:44
#77

OMG va kuuuuuul undra hur det kommer se ut / Vara :O sååååå överaskad!!

     M_A_R_I_A 🌺

Cazzos
2013-05-22 14:44
#78

Jag kommer nog inte köpa The Sims 4. Dock kommer den inte tidigare än vad uppföljarna annars gjort.

TS1 kom ut 2000, 2004 kom TS2 och 2009 kom TS3. 5 år mellan de två senaste uppföljarna 😉

Jag är ganska nöjd med TS3 och har inte fått uppleva de flesta expansionspaketen än, så jag håller mig till TS3 ett tag till!


Emelice1206
2013-05-22 16:26
#79

Såg en bild ur en affär, en lapp där det stod att spelet kommer i mars 2014… Är det så får jag en väldigt bra födelsedagspresent!

pistenbully
2013-05-22 19:29
#80

#78 där ser man :-o Det kanske bara känns tidigt för att ts 3 innehåller så många fler möjligheter är tidigare spel så man hinner inte spela sig trött lika snabbt. Bara en liten fundering. :-D

Cazzos
2013-05-22 19:34
#81

#80 Håller med dig 🙂


[jjennyeklundd]
2013-05-22 22:01
#82

På cdon går det faktiskt att förhandsboka the Sims 4 redan nu och jag TROR att det stod att det skulle släppas i december 2014. Och i så fall hinner man nog spela nog med the Sims 3 för att känna sig redo för fyran ;) förutsatt att det inte släpps några fler expansioner… Jag är väldigt taggad på the Sims 4 och tror det kommer bli sjukt bra!! Längtar tills det kommer en officiell trailer :)

SimsBrooke
2013-05-22 22:02
#83

jag kommer inte att beställa TS 4 förrän jag har fått mer info och dessutom när det kommit en framsida av spelet.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
[AmandaBorg]
2013-05-22 22:10
#84

Jag gick in och kollade på cdon, herre gud vilket överpris! 599 kr står det att 4:an kostar. Det är säkert värt det sen när det är dags att spela, men jag tycker att de i alla fall kan ha samma pris som 3:an har. Inte var väl det så dyrt när det kom ut?

SimsBrooke
2013-05-22 22:20
#85

#84 jag har för mig att det kostade 499 eller 599

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
2013-05-22 22:22
#86

På cdon står det 399 för det första :S

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
2013-05-22 22:23
#87

Dessutom gick jag in på både Webhallen.com och discshop.se och ingen av dem har gjort som cdon. Vi kan hoppas att priset sänks

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[jjennyeklundd]
2013-05-22 22:29
#88

Verkar ändå ganska konstigt om the sims 4 skulle kosta runt 400kr när ett expansionspaket till 3an kostar 399:-. Det borde ju kosta mer eftersom att det är ett helt nytt spel och nya spel brukar kosta runt 599:- och 699:-.. dock brukar det vara billigare till pc.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1868406

Linnsan91
2013-05-22 23:10
#89

Precis, sen har ju gruntspelen alltid varit dyrare än expansionspaketen :)

[AmandaBorg]
2013-05-22 23:42
#90

#86 Vad kostar 399? The Sims 4 kostar 599 på cdon. 

#88 Jag tycker också att det skulle vara konstigt, men jag tycker att 599 är för mycket. Jag tycker faktiskt att The Sims 3 också är för dyrt. 

Jag tycker att spelen kostar alldeles för mycket, men det är ju bara min åsikt.

Annons:
Love-
2013-05-23 09:05
#91

499 har jag för mig att jag gav för både 2an och 3an så tycker att 4an borde ligga på desamma, 1an mins jag ej vad jag gav för

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

SimsBrooke
2013-05-23 18:06
#92

#90 jag menar första av the sims 3

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Love-
2013-05-23 19:13
#93

#90 håller med dig dom är ganska dyra tyvärr

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

[AmandaBorg]
2013-05-23 19:41
#94

#93 Ja, men trots det är det värt det. Fast jag önskar att man fick lite mer för pengarna. Expansionerna t.ex. borde innehålla mer nya saker. Men förhoppningsvis ändras det när 4:an kommer ut! 🙂

lol girl
2013-07-15 01:36
#95

Bläää…. Spelar ju fortfarande ts2 ju! Fick precis veta att en släkting till mig som bor i usa är med o gör spelet…. 😇 Nu blir det till och utpressa honom…. ;)

En sak som jag vill att de fixar med husdjuren om det kommer det, fixa de lite bättre! ts3´s djur ser ut som lera ju… 😇

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Mitchika
2013-07-15 01:41
#96

#95 Haha, vad roligt! 😃

Om han skulle avslöja något för dig, var försiktig med att sprida det bara så att han inte råkar i trubbel. 🙂

Ja, det tycker jag med. Jag tycker att det är en förbättring från tvåan, men jag tror nog att djuren går att göra bättre. Speciellt pälsarna på hundar och katter, samt lite mer variation. Ingen begränsning som "Stor eller liten" hund utan lite mer fritt. Samt justera storlekar på hästarna, även om det går att göra med mods. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

lol girl
2013-07-15 01:50
#97

Jag vet något som inte ni vet! *tralalala!* ;)

Men kan säga en sak! De överväger och byta färg på diamanten! :D

Ja… Storlekarna är ju inte de bästa…

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Annons:
Mitchika
2013-07-15 04:28
#98

#97 Att diamanten med största sannolikhet ska byta färg från grön till blå har det hintats om en hel del i ett antal videos och på andra platser, så det är ingen stor hemlighet. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Biadora
2013-07-15 09:10
#99

Jag är en till "suris" som inte ser fram emot fyran. Gillar Sims 3 men jag tycker det är så mycket buggar o småsaker som störde mig  i Sims 2 som "följde med" till trean. Så jag ser inte fram emot fyran för att jag tror/känner det som att dom inte kommer att fixa till ett "buggfritt" spel den här gången heller.

-Däremot skulle jag gärna se en nyare version av Sims Castaway, om nån minns det spelet. Det var en 'förenklad' version av Sims 2 menat att man skulle kunna spela på laptop, och med ett mer story-mission drag.. lite som Sims Medeltiden. Skulle gärna se ett sådant spel, och sedan att det riktigt Sims 4 kommer om ett par år utan alla buggar som varit med från ettan. x)

mathilda96
2013-07-15 13:29
#100

Jag kommer nog förmodligen köpa 4:an eftersom jag inte köpt så många expansioner till 3:an, det känns som att det kommer bli mer värt än att köpa expansioner till 3:an för min del :)

BYTA DIAMANTEN?!?! Jag har också spelat sims sen sims 1 kom. Förstår inte varför den ska bli blå, om det hade funnits någon anledning hade man förstått men det känns inte direkt nödvändigt. Och grönt har alltid varit sims-färgen :/

Hallonsmurfen
2013-07-15 13:41
#101

Om den blir blå kommer jag alltid ha på hideheadlineeffects tills det kommer något mod som kan ändra den!

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Springerpoo]
2013-07-15 13:52
#102

Jag är positiv till 4:an men jag bestämmer mig inte fören jag har sätt filmer på hur simmarna kommer se ut och sånt 😉

Tycker även som #96 med djuren. Man borde få bestämma själv lite med höjd, längd och sånt i 4:an (då köper jag det på en gång utan några förvarningar). Typ om man vill göra en tax eller tecup chihuahua eller varför inte en överdrivet stor shih tzu med jätte kort kropp och för lång nos. Ja, jag gillar att göra missfoster i sims, don't judge me 😇Sen vill jag även att man ska kunna bestämma längden på simmarna. Alla är ju liksom inte lika långa. Vill även har lite fler djur som kanske marsvin och kaniner (typ sådana djur som fåglar och så).

Vill också att man ska få kunna vara med på arbetet (som t.ex. drömjobb) och kanske att man ska kunna vara hundförare om man är polis 😮Då har jag hittat mitt standard arbete. Och att man ska kunna träna saker med djuren typ agility, lydnad eller varför inte dressyr. Aaah önskar mig för mycket i Sims 4 xD Sluta drömma stort Alicia! xD

Lamina
2013-07-15 14:16
#103

He he, jag vet att det kommer komma en massa coolt till sims 4. Saker som man inte ens kan föreställa sig! Men vad får jag tyvärr inte säga, för jag har skrivit på ett tystnadspliktavtal… 🤐

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Pétit
2013-07-15 16:49
#104

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Annons:
Love-
2013-07-15 17:22
#105

hoppas att dom blir mer verkliga, att håret rör sig osv

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Nicollan
2013-07-15 18:45
#106

Såå spännande!!

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Jolinn
2013-07-15 21:38
#107

#95 DU BARA MÅSTE BERÄTTA ALLT OMG SÅÅÅ SPÄÄÄÄÄÄÄÄÄNDDDD :OOOOOOOOOO

Mitchika
2013-07-15 21:43
#108

#107 Nej du, varken #95, #103 eller någon annan som är insatt i skapandet av The Sims 4 på något sätt ska tjatas på att avslöja saker och ting. 🙂

Som sagt, det finns tystnadsplikter inblandade och om saker och ting avslöjas utan tillåtelse kan det få fruktansvärda konsekvenser. Vi får helt enkelt vara tålmodiga och vänta på när EA avslöjar saker och ting i sin egen takt. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

artistiq
2013-07-16 10:39
#109

Blev jätteglad när jag fick reda på det här, jag har har varit med sen sims 2 kom ut och spelade även de första simsen innan det, så jag har varit med ett tag, haha kommer ihåg de första spelen, om man jämför med de senaste 3:orna så är det enooorm skillnad :D Någon annan som har varit med sen 1:an/2:an här?:)

Nicollan
2013-07-16 11:02
#110

#109 Jag har en känsla av att dem flesta här faktiskt varit med så länge och det är ju skitkul!
Jag har spelat sen det kom och då var jag bara en liten skit .. nu är jag ungdom/vuxen och tycker fortfarande det är lika roligt och fascinerande spel.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

artistiq
2013-07-16 11:09
#111

#110 Jaha! Är ny här, så har ingen aning om vilka som hänger här :D Ja, jag är 14 år men har spelat sen jag var ca 4 år, kommer ihåg min första sims-familj som inte fick någon toalett eller kylskåp, så alla dog xD Sprang in till min pappa och grät… Levde mig in i spelet kan man säga:D Ja, håller med, tycker det blir roligare varje gång när du upptäcker nya möjligheter o.s.v.

Anyway, tillbaka till ämnet! Jag hoppas verkligen inte att sims 4 kommer ha för stora systemkrav, vill ju inte tvingas på att köpa en ny dator xD

Annons:
Love-
2013-07-16 11:40
#112

har spelat det sedan första sims kom ut hehe :P

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Nicollan
2013-07-16 15:36
#113

#111 Nej de förstår jag, har inte heller hängt här så länge men de flesta verkar vara riktiga sims nördar (positivt såklart! :D)

Haha ja det är ju lätt o göra. Kommer själv ihåg att jag var vääldigt skraj för liemannen..

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Gerbilles
2013-07-16 17:44
#114

#109 Jag har hängt med enda sedan ettan, är 13 år nu så var inte alls särskilt gammal när jag började spela sims 1. 😉

Har blivit mer positiv till sim 4 nu, hoppas bara inte simmarna kommer se ut som dom på bilden i #0, usch! 🤐

Emelice1206
2013-07-17 09:42
#115

Vill bara säga att den 23 juli, tisdag, klockan 19.00 svensk tid är det dags för ny livesändning! Vi får veta mer om EP:n "Into The Future" (som inte fått svenskt namn ännu), en sneak peak på det sista PP:t och självklart om TS4! 😃

Jolinn
2013-07-18 01:04
#116

#208 Åhh blir ju så nyfiken :(

#209 Vart med från hela början. Spelat sims 1, sims city sims 2, sims busted out, sims 3 ja alla möjliga man kan tänka sig!

artistiq
2013-07-18 09:33
#117

#113 #114 #116 Kul att det finns inbitna simsnördar här :D

#115 Längtar, både efter det sista ep och 4:an, ska bli kul att få reda på mer^^

Mitchika
2013-07-18 13:49
#118

#117 Jag har spelat The Sims sen jag fick The Sims 1 och dess första expansion i julklapp när jag var 11 år gammal. Så jag har spelat The Sims i drygt 13 år nu. 🙂

Och jag har fortfarande lika kul med spelen som jag hade första gången då jag spelade ettan för länge, länge sedan. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Love-
2013-07-19 13:26
#119

#117 du glömde mig

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Ixectrona
2013-07-31 12:40
#120

Jag vet inte om någon tagit upp det, men TS1 kom ju 1999 (?), TS2 2004, TS3 2009, så då känns det ju ändå rimligt att de kommer med TS4 2014.

Men jag kommer inte spela det på länge i alla fall, jag började varken spela TS2 eller 3 förrän de kommit med Pets-tilläggen.😉Värdelöst annars, tycker jag. (Och den enda riktiga anledningen jag spelar The Sims 3 istället för 2 är för att det finns hästar.)

Jag undrar just vad mer de kan göra i The Sims 4 som inte redan finns i trean - att få väder och årstider från början tycker jag borde vara självklart nu, precis som att vi har åldrande och möjlighet att röra oss i grannskapen.

Men såklart, de vill tjäna pengar, så då blir det ett eget tillägg istället…

Hallonsmurfen
2013-07-31 13:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Jag såg denna bild någonstans, undrar om den är riktig.

Medarbetare på Pokémon iFokus

kodex
2013-07-31 13:15
#122

#121 Om den skulle vara det: Wow.

Men det är väl egentligen ganska osannolikt…

kodex
2013-07-31 13:17
#123

#124 Haha, jag resonerade precis som du angående the sims 3 :P Började inte spela det förrän pets kom :P Ansåg också att det var totalt meningslöst om man inte kunde ha djur. Väldigt overkligt.

M_a_r_i_a
2013-07-31 13:28
#124

#121 o mamma mia villken grafik!! 😮

     M_A_R_I_A 🌺

Love-
2013-07-31 14:03
#125

#121 hade varit snyggt men tveka starkt på att det blir så :/

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
Alexxiis
2013-07-31 16:05
#126

Då jag har en bra speldata så hoppas jag på att grafiken kommer va sjukt mycket bättre, ungefär så som bilden i kommentaren #121 för då snackar vi stora framsteg! Sedan hade det vart coolt om det fanns zoo och att man kunde jobba på cirkus t.e.x. För vem hade inte velat se sims apor och tigrar? Och om man jobbade på cirkus och fick ta hand om djuren! Och framföra tricks med dom osv… Det hade vart sjukt roligt. 😃

Men när det kommer till skapa sim hade det vart sjukt coolt om man kunde klippa simmarnas hår, måla deras naglar och kanske till och med designa egna kläder! Och självklart att det fortfarande fanns färdiga frisyrer och kläder. 😍

Det vore även coolt om man kunde gå in i byggnaderna med simmen, för tänk vad coolt det hade varit att kunna se simmen jobba! Och se hur sjukhuset ser ut att till och med få se när simmarna får sprutor och liksom får massage etc. 🙂

Får då snackar vi storaframsteg. Det är det jagkommer på just nu, sedan finns det ju massvis med saker som skulle vart jätte coolt men detta är det jag kommer på just nu. Men det med skapa sim ideérna tycker jag nog hade vart roligast.

Pinglan00
2013-07-31 19:01
#127

Glad att jag bara har 3 och inga EP eller PP, rför att då behöver jag inte önska mig så mkt om 4 kommer ut då jag kanske heller vill ha det, det kommer ju en film när de spelar i oktober tror jag.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Ixectrona
2013-07-31 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Det jag hoppas mest på är bättre simmar. Utseendemässigt.
Den stora skillnaden från 2 till 3 tycker jag är att i trean är ögonen "fristående", de rör sig själva, i tvåan "sitter de fast". Men annars ser jag ingen dramatisk förändring. Jag minns redan innan trean kom hur folk (ink. mig) klagade på hur plastiga de såg ut, och jag tycker det fortfarande.

På bilden har vi simmar från The Sims 2 (utan förskönande downloads, vilket ju annars får dem att se betydligt mer verklighetstrogna ut), 3, och Medeltiden. Den sista är mil bättre än simmarna i trean, trots att spelet i sig inte skiljer sig så mycket; Medeltiden är baserat på trean.

Simmarna i TS3 ser helt enkelt alldeles för plastiga och dock-aktiga ut. Att försöka göra en gammal man exempelvis är nästan hopplöst, de ser inte verklighetstrogna ut alls. Där vill jag se en förbättring.

M_a_r_i_a
2013-07-31 21:09
#129

#126 håller med dig om idéerna, skulle va skitkul om man kunde det. Skriv till the sims o ge idéer, det har många gjort och jag var en av dom som önska man kunnde dyka och åka båt o så och så vart de semesterparadis! :D

     M_A_R_I_A 🌺

Alexxiis
2013-07-31 21:13
#130

#129 Det kan jag göra! :) hoppas dom lyssnar på oss ;) Vad roligt att det blev som du ville! :)

Misarn
2013-08-01 14:47
#131

Ojoj ja min älskade dator kommer definitivt inte klara av the sims 4, den klarar knappt av 3:an. Tycker dom borde vänta med 4:an och arbeta mera med 3:an med alla buggar m.m.

artistiq
2013-08-01 16:48
#132

Jag vill att man ska kunna jobba som veterinär, vilket även gör att djuren kan bli sjuka^^ hoppas att det kommer ännu mer fler roliga jobb i ts4 :D

Annons:
KreQ
2013-08-15 21:45
#133

Gör ansiktena mattare! Fler små detaljer ("defekter") i ansiktet! Har alltid stört mig på det

Hallonsmurfen
2013-08-17 07:48
#134

Jag såg en artikel om detta nu i morse. Den verkar faktiskt lite sann, eftersom många "simmare" har spridit den. Jag vet inte var den kommer ifrån ursprungligen, men på bilderna där var kristallen grön. 🤔

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Kanintokan]
2013-08-17 12:30
#135

Jag längtar lite tills vi får se en video på där de spelar The Sims 4. Hoppas på många förbättringar, framför allt hoppas jag att man ska kunna följa med in i butikerna och jobben. Blev lite sur att man inte kan det i 3an :(

Gerbilles
2013-08-17 12:44
#136

En sak jag hoppas på är det inte är lika många buggar, spelar ju inte någon roll ifall de lägger till en massa nytt, men så kan man ändå inte spela för att spelet buggar så pass mycket. 🤔 Även om jag inte har några jättestora problem med det, bara ibland.

Jag hoppas också på att man kan ändra storlek på hundar mer, så man tex kan göra en liten tax eller en corgi med korta ben. 😃

[Greybird]
2013-08-19 10:08
#137

Har ni sett de läckta bilderna från spelet? I så fall, vad tycker ni? Själv är jag lite besviken! 

http://simscommunity.net/the-sims-4-leaked-screens/

Love-
2013-08-19 10:46
#138

Är BESVIKEN dom ser sämre ut än innan, dom ska ju inte se helt tecknade ut suck… Om det är så dom ska se ut kommer jag troligen inte att köpa det tom dom i TS2 ser bättre ut

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Thatgirl
2013-08-19 11:21
#139

Shit dom ser ju helt fake ut, som att man tagit dom från ett tecknat program från disney chanel eller något.

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

Annons:
nelleeh
2013-08-19 13:01
#140

Håller med, dom ser nästan likadana ut, :(jag hoppas att man får följa med in i andra byggnader är biblioteket, och att det kommer nya roligare jobb.:-/ Eftersom att simmarna inte blivit bättre kommer jag antagligen ha lite större krav på annat, men jag har ändå bestämmt mig för att köpa det när det kommer :) även om det betyder att det slutar göra ep till trean. Fast jag är fortarand ledsen eftersom att jag nu köpt cirka 10 ep till trean.:(

Mitchika
2013-08-19 13:22
#141

#137 Om det där verkligen är riktiga, läckta bilder så får vi hoppas att det där bara är prototyperna. Det vill säga, att mycket mer detaljer kommer att arbetas ut på dom innan dom är färdiga. 🙂

Jag skulle själv inte lagt ner all tid på att göra simmarna 100 % färdiga i början av arbetet på spelet. Det räcker med att dom ser någorlunda mänskliga ut, kan fungera i spelet och testa nya funktioner. Finputsningar av utseendena och grafiken kommer nog sist av allt. Så förhoppningsvis (och jag hoppas intensivt då jag verkligen inte vill att dom ska se ut sådär) kommer dom att se bättre ut på mer färdiga bilder. 🙂

En liten tröst, om det skulle bli så illa att det där är vad vi får, är att Mod-communityn garanterat kommer att fixa och bättra på deras utseenden. Det lär ta lite tid, men så småningom kommer man säkert kunna ladda ner prylar som får simmarna att se bättre ut. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-08-19 13:46
#142

Jag hatar dem! 😂 Nej men seriöst, de är fulare än min bakdel. 😟 Hoppas verkligen det är som Mitchika tror. Fast skapa en sim ser urhäftigt ut. 😇

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hamsterlycka
2013-08-19 14:22
#143

Hoppas verkligen inte de är äkta bilder….🤮

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Aloneforever
2013-08-19 15:13
#144

Tror som Mitchika säger, att det bara är prototyper. Spelet släppt väl inte förrens mitten av 2014? Så dem har ju god tid att göra dem bättre! :) Annars tänker jag inte lägga mina pengar på detta spelet :P

Gerbilles
2013-08-19 15:19
#145

Tror simmarna kommer bli mycket bättre än dom i #137, eller hoppas åtminstone på det. Många personer skulle väl inte vilja köpa 4:an på grund av det och istället fortsätta spela 3:an, så EA skulle nog förlora massa pengar. 😟

Så jag hoppas och tror som Mitchika skrev! 

Men tycker i alla fall att CAS verkade riktigt coolt! 😃

[Greybird]
2013-08-19 15:56
#146

Hoppas precis som er andra att det inte är sådär det kommer se ut när spelet är färdigt, då tycker jag att simmarna från Sims medeltiden ser otroligt mycket bättre ut! Dock tycker jag (tyvärr!) att mycket tyder på att det där är den färdiga grafiken eftersom trailern väntas komma ut om några dagar (den 22 tror jag det var) och då antar jag att det mesta är gjort redan… Men men, man kan ju alltid hoppas! 🙂 Och annars har spelet säkert många andra förbättringar, som #145 skrev ser ju CAS jättespännande ut! 😃

Annons:
Ixectrona
2013-08-20 00:54
#147

En annan sak jag vill ha - OLIKA LÄNGD.

Alla simmar i 1, 2 och 3 är exakt lika långa. Män som kvinnor. Helt orealistiskt.

Om man nu kan ändra kroppsform (t.o.m bröststorlek🤔) gradvis, varför inte längd?

KreQ
2013-08-20 11:46
#148

#137 känns som att gå tillbaka till "the urbz" på nytt… Jag gillar idéen att de är lite "cartoony" (ordet på svenska, tack?), och att de gör en helt ny modell, istället för att bygga på samma som sims 3 och sims medeltiden. Men de ser inte bra ut än! Minns inte hur de första läckta bilderna av sims 3 såg ut, men säkert inte lika bra som slutgiltiga versionen. Jag är sååå taggad för sims 4! Spännande! Förresten, vilken tid vill ni att det ska utspela sig i?

Love-
2013-08-20 11:50
#149

nutid :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

SimsBrooke
2013-08-20 11:52
#150

Jag kommer nästan invänta tills vi får bilder från just EA. Det är kanske inte alls så här som simmarna kommer att se ut. Vi får nästan invänta bilderna från just EA innan vi blir allt för besvikna =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

KreQ
2013-08-20 12:05
#151

Jag menar, sims 1 (om man nu får kalla det 1) är typ år 50, sims 2 är uppföljaren till det, och utspelar sig femtio år senare (år 100 typ). Sims 3 bryter mönstret och visar istället hur simmarna från ettan och tvåan växte upp osv, på typ år 0. Var vill ni ha sims 4? Personligen vill jag veta vad som hände med Bella Spökh (Goth), så hoppas det kommer mellan år 100 och 150.

Emelice1206
2013-08-20 16:14
#152

Någon annan som sett livesändningen? Jag ska vara helt ärlig, av det lilla jag sett, vilket inte är så mycket att bedöma, så är jag inte så jätteimponerad. Men både CAS och byggläget verkade riktigt cool!

Lumina - 留美奈
2013-08-20 16:23
#153

#147 Simmarna har olika längd, men du kan inte ställa in det manuellt. Enda sättet jag känner till är att helt enkelt välja random sim till dess att du har en med en längd som passar, sen får du ändra utseendet på den till vad du vill ha.

Jag har en female sim som är längre än någon annan sim i staden hon mött hittills. Hon ser ner på alla! :P

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Annons:
KreQ
2013-08-20 16:29
#154

Jag är helt överlycklig! Det ser så häftigt ut! Efter att ha sett livesändningen säger jag bara: wooow!

Visst, det ser mer ut som 2an än 3an, men jag är så glad att de skapat en ny stil på simmarna! Och att man kan välja gångstil, jag är helt chockad! 😃😮

Aloneforever
2013-08-20 16:57
#155

-

Onslow
2013-08-20 16:57
#156

Har snabbt bläddrat igenom tråden och tycker det är synd att så många inte vill ha Sims 4! Det är absolut dags för en ny del i serien. Det har hittils varit lika långt mellan släppet av alla 3 Simsspel så om inte annat därför.

Sims 3 är fullt av begränsningar då motorn skapades 2007-2008 någon gång. Det går helt enkelt inte att fixa alla buggar folk klagar på hela tiden, och det går inte att ta bort alla rabbit holes (det vill säga byggnaderna man inte kan se in i, arbetsplatser osv) eller göra en längdslider som är kompatibel med animationerna, och så vidare. 

Tekniken inom spelskapande går framåt hela tiden. Jämför man andra spelserier, som Elder Scrolls eller Mass Effect tillexempel ser vi att det bara blir bättre och bättre.

Utseendet anpassas även efter våra datorer, och jag kan lova er att texturer och så vidare tweakas ända tills strax innan släppet, så det vi ser i "screenshots" är bara prototyper. 

Om jag låter nedlåtande nu är det absolut inte meningen - jag vet bara inte hur jag ska formulera mig ordentligt - men det man måste förstå är att inom spelvärlden krävs det mycket jobb och kreativitet för att få fram en färdig produkt. Det EA vill göra med Sims 4 är att skapa en öppnare värld, mer att göra, vackrare grafik - men tekniskt krävs det mycket som Sims 3s motor inte klarar av. 

Laddningstiderna är långa, buggarna är massvis, innehållet för grundspelet är begränsat. Världarna och tomterna små, och städerna är främst rabbit holes. 

Kort sagt - det vi sett av Sims 4 är bara prototyper. Spelet kommer bli annorlunda från Sims 3 - renare, mer problemfritt, men med samma Simskänsla som de tidigare spelen. EA skulle inte ändra det för mycket, av risk att förlora köpare. 

Döm inte spelet innan riktiga gameplay trailers släppts, då det är långt ifrån klart. :) 

James från TheSimSupply på youtube summerar upp många av mina åsikter. Kolla gärna om ni har lust. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Aloneforever
2013-08-20 16:58
#157

Gameplay

Lumina - 留美奈
2013-08-20 17:06
#158

Det är i morgon de kommer spela live för första gången på någon mässa va? Eller har jag datumen fel?

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Thatgirl
2013-08-20 17:45
#159

Var ser man live-sändningen?

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

Lumina - 留美奈
2013-08-20 18:35
#160

http://live-event.ea.com/gamescom/
Här skulle jag tro att det kommer att sändas. 🙂

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Annons:
Thatgirl
2013-08-20 18:36
#161

#160 Men den som har varit då? Var kan man se den?

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

SimsBrooke
2013-08-20 19:24
#162

Oh jag är riktigt uppspelt över det nya The sims 4 =) Efter att ha kollat på videon i #157 så kommer detta vara en ny höjdpunkt för the sims =) 

Jag gillar detta med personlighet och att de kan visa känslor på ett helt annat sätt =) 

#158 Du menar SimsCamp ? Tror det var i morrn eller om det var på torsdag de skulle ha livesändning. =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Lumina - 留美奈
2013-08-20 19:46
#163

Gamescom i Köln har börjat idag, med en presskonferens där de presenterade lite i början faktiskt. Videon i #157 är från presskonferensen. :)

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

DenLin
2013-08-20 19:46
#164

Ja, #157 ökade verkligen på förväntningarna här!

Får nog bli att börja spara till en bra speldator redan nu.. (spelar på macbook)

Hamsterlycka
2013-08-20 20:23
#165

Förlåt, men alltså tycker det ser helt fruktansvärt ut. Grafiken och allt, känns som att gå tillbaka till 2001 när The sims 1 skapades. Det enda som jag kan säga ser roligt ut är att man kan ändra så mycket mer på simmarna, axelbredd osv. Men nej alltså. Hade förväntat mig mycket, mycket mer….

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Hallonsmurfen
2013-08-20 20:33
#166

Efter att ha sett lite videos börjar jag få nytt hopp. Håren ser bedrövliga ut, hela simmarna faktiskt. Men det vägs upp lite av allt coolt. Jag väntar och ser vad folk på sajten tycker om det, och köper det kanske senare. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

DenLin
2013-08-20 20:35
#167

I trailern kan jag hålla med om att det såg fruktansvärt plastigt ut, men tyckte att det var mycket, mycket bättre i gameplay-videon :)

Annons:
Gasoline
2013-08-20 20:36
#168

Blandade känslor, vet inte riktigt vad jag ska tycka och tänka :-/

Love-
2013-08-20 20:50
#169

Gillar inte simsen dom ser helt fejkade ut värre än innan

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Mitchika
2013-08-20 21:20
#170

#156 Jag köper din poäng, fullt ut. The Sims 3 går inte riktigt att rädda som det är nu. Det är bättre att börja om på ny kula och göra om, göra rätt från scratch. 

Jag vill tro på The Sims 4, men än så länge är jag fundersam. Nya Skapa en sim är HELT OTROLIGT, jag är helt chockad över hur det funkar och det ska bli så kul att få testa det! Nya byggsystemet med att lyfta och flytta rum bland annat är också fantastiskt, det är jag 100 % för. 😍

Simmarnas humör påverkas av inredningen, säger dom…? Så jag kan inte bygga mitt perfekta, mörka, dystra hus utan att mina simmar ska gå runt och gråta hela dagarna i det? Jag kommer bli knäpp! 

"Varför börjar Karl-Leifsson gråta varje gång han går igenom hallen…!? Åh, just det, den där tavlan kan tolkas som deprimerande…" 

"Kan Anna-Britta-Hugo sluta flörta med varje vuxen sim som kommer innanför dörren!? Men åh, nej, jag valde ju dom där möblerna när jag inredde! Attans, det var ju det enda som verkligen matchade… suck…!" 

Det skulle nog visserligen kunna underhålla mig rejält under dom första timmarna av experimentspelande… 😃

Tanken på att eventuellt behöva konkurrera om en tjej/kille ute på stan om en tredje sim kommer och lägger sig i och försöker flörta in sig låter också kul. 

Men jag hoppas dom fixar en del detaljer också. Dörrarna öppnades automatiskt när paret gick ut i trailern. Vore det verkligen så svårt att låta simmarna öppna dörrarna i The Sims 4? En liten detalj som gör SÅ mycket. Just nu ser det ut som The Sims 3 med förbättrat CAS och byggläge. Då pratar jag inte om grafiken (den ser ut som The Sims 2) då den spelar mindre roll för mig utan allt överlag. Deras sätt att prata, röra sig, interagera med varandra och prylarna. Om simmen som boxades hade hoppat runt boxningsdockan lite och rört sig lite mer än bara i det klassiska sättet (precis framför) så hade jag blivit rejält imponerad. Som sagt, små detaljer bara som gör mycket. 

Samtidigt ser jag fram emot att höra om fler nya funktioner i spelet som gör det intressantare och mer lockande. Det har alltid varit stora skillnader mellan ettan, tvåan och trean så det ska bli kul att se vad fyrans kommer att bli. 

Från ettan till tvåan: Simmarna kunde åldras och leva fulla livscyklar med olika åldringsstadium istället för dom tre som fanns i ettan (baby, barn, vuxen) där barn inte ens kunde bli vuxna och där simmarna levde för evigt. (Bortsett från mina, som alltid dog av sjukdom)

Från tvåan till trean: Det blev en öppen värld med ett levande kvarter där man inte längre var låst till den tomten man för stunden besökte var man än befann sig. 

Från trean till fyran: Vad kan det vara…?
Inga fler rabbit holes så man kan följa dom överallt, även på jobbet? Simmarna är inte lika låsta till sitt sätt att röra sig och ser mer levande ut när dom då sitter, står, pratar med varandra och gör saker? Stabil spelmotor med få eller nästan inga buggar? Jag skulle nöja mig med det sista, faktiskt. 

Jag vill tro på The Sims 4 fullt ut, men EA är mästare på att göra en besviken. Men gör dom en helomvändning med The Sims 4 och skapar det helt fantastiska, minimalt krångliga spel som jag drömmer om så kanske jag faktiskt kan överväga att förlåta dom för Mass Effect 3-fiaskot. (Bitter, långsint gamer) 

Vi får ge det tid och se hur det blir när dom släpper fler trailers och fler gameplay-videos. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lumina - 留美奈
2013-08-20 21:38
#171

Jag vill ha tillbaka The Sims Online, men i ny tappning. Hade varit så grymt att spela med sin sim i en stad där många andra också spelar. 😃

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Love-
2013-08-22 12:25
#172

First Look: The Sims 4 Official Gameplay Trailer

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

lol girl
2013-08-22 12:47
#173

Om hundra trycker på "gilla knappen" så kan jag avslöja en sak om spelet…. ;)

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Lumina - 留美奈
2013-08-22 12:58
#174

I eftermiddag kommer de att spela Sims 4 live, för första gången på gamecommässan i Köln. 😛

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Annons:
Love-
2013-08-22 13:33
#175

Dom har spelat det redan se mitt inlägg #172

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Aloneforever
2013-08-22 13:39
#176

#172 Jag la upp samma video för 2 dagar sedan i denna tråden, kolla lite längre upp 🙂

Lumina - 留美奈
2013-08-22 13:50
#177

#175 Det är videon från EA:s presskonferens i tisdags. Vid 17 i dag ska de spela live för första gången någonsin (Enligt EA själva i varje fall).

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Love-
2013-08-22 13:53
#178

vrf skriver dom då ""The Sims 4 Official Gameplay Trailer "

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Lumina - 留美奈
2013-08-22 13:53
#179

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Lumina - 留美奈
2013-08-22 13:56
#180

Jag förmodar att det kommer att visas här:

http://www.ea.com/gamescom

Jag kommer att se det live… *nördvarning*

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Love-
2013-08-22 15:19
#181

är inte hemma mellan 17,00-18,00 så jag kan ej se det

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
Lumina - 留美奈
2013-08-22 15:45
#182

Det kommer med all säkerhet att läggas ut på youtube senare i kväll. 🙂

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

SimsBrooke
2013-08-22 16:29
#183

Nu finns videon på Gameplay för the sims 4 uppe i starttråden =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Sims3linnea
2013-08-22 17:00
#184

Simmarna ser annorlunda nu när jag ser på videon, dem ser mycket snyggare ut jag vet inte om jag vill fortsätta på 3:an eller börja på 4:an när den kommer ut för då kommer jag kunna följa med när det kommer ut nya för nu finns snart alla 3:or ute och det är så många.

Det är så svårt att bestämma sig  för jag gillar hur man CAS:ar simmarna och det där med känslorna och alla rörelser det är så mycket coolare med dem.

Varför ska det vara svårt att bestämma sig :/

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Lumina - 留美奈
2013-08-22 17:02
#185

Sitter redo för att kolla The Sims 4 som börjar vilken sekund som helst.

http://www.ea.com/gamescom

😃

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Mitchika
2013-08-22 17:41
#186

Vi verkar inte få höjd-sliders i The Sims 4 enligt livesändningen… 

Hur mycket ska man behöva tjata om det? Fyra spel-serier och fortfarande inte den efterlängtade height-slidern! 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lumina - 留美奈
2013-08-22 17:43
#187

CAS fullständigt äger! Det verkar inte finnas några begränsningar…

Och äntligen - Hattar och mössor går med samtliga frisyrer!

Jag är hänförd! Vill ha spelet nu. Tyvärr blir det endast ett bas-spel, men jag tar det. Helt okej. Kan behöva lite tid att sätta sig in i nya spelsätt. 👍

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Mitchika
2013-08-22 17:44
#188

#187 Begränsningar i höjd, dock. Men jag håller med helt i övrigt. Jag LÄNGTAR efter att få köra med det nya CAS! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Love-
2013-08-22 18:04
#189

hoppas det kommer ut sen då så jag kan se det sen

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Anniez
2013-08-22 18:20
#190

Jag kan inte känna mig, vad ska jag säga, nöjd… Tycker inte ett höjdverktyg ska kunna vara så svårt att få till när man kan ändra storleken på brösten åt alla håll och kanter.

Lecheval.blogg.se - Mitt hästliv :))

Lumina - 留美奈
2013-08-22 18:38
#191

#188 Kan ju vara så att simmarnas längd kommer att justeras som den gör idag, i trean, slumpad. Jag hoppas inte de ändrar den till statisk i varje fall… Det går ju inte för sig att försämra ett spel.

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Mitchika
2013-08-22 18:57
#192

#191 Tror du inte? Jag hoppas du har rätt.. 

EA lyckades briljant med det med Dragon Age 2.. jag hoppas bara att dom lägger mer fokus och engagemang på sina Sims-fans än vad dom gjort med fans till flera av deras andra serier… 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lumina - 留美奈
2013-08-22 19:12
#193

#191  Nu skrämmer du mig. Jag avskyr korta simmar… Jag är kort själv, så vill ha långa och ståtliga simmar. 😛

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Onslow
2013-08-22 20:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

Angående en längdslider tror jag det är svårt att få till med alla animationer. Jag har en custom height slider i mitt Sims 3 och en av killarna jag spelar med råkade bli något kortare - vilket resulterade i att animationerna blir väldigt awkward. 

Typ när han kysser sin flickvän och så.

Hoppas dock att de kan få till det! Bifogar en bild så ni förstår vad jag menar.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Hallonsmurfen
2013-08-22 20:06
#195

#194 Som när man var liten, "nu tar jag din näsa!" 😂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
2013-08-22 20:15
#196

#194 Jag vet precis hur det är. 😃

Slender Man i mitt spel (har också Height Sliders) har enorma problem med att göra saker och ting normalt. (Bortsett från att spela bas, det går rätt så bra av någon anledning) Alla sängarna är små, folk pratar till hans bröst/mage och ingen kan ge honom en ordentligt kram…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

kodex
2013-08-22 22:44
#197

#196 Stackars Slender Man…*forever alone* XD

Mitchika
2013-08-22 22:49
#198

#197 Han har Jeff, han klarar sig. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lumina - 留美奈
2013-08-23 00:19
#199

Nu förstår jag inte. Vad menas med längdslider? Jag har aldrig sett att det skulle vara något konstigt med mina långa simmar.

Får testa det. Har en sim som är så lång spelet tillåter. 😛

Edit: Tillåter och tillåter… Den längsta jag orkat slumpa fram. 😉

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Onslow
2013-08-23 09:13
#200

#199 Jag har en nedladdad slider från modthesims eller någon liknande sida tror jag. Den är alltså helt fanmade, gör att jag kan göra mina simmar så långa och så korta jag har lust, dock är animationerna gjorda för normallånga simmar.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Love-
2013-08-23 09:30
#201

någon som vet om man kan se det i repris någon stans?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

SimsBrooke
2013-08-23 09:51
#202

#201 Jag har försökt hitta någonstans där man kan kolla på det men jag har inte hittat nått =( 

Vi får alla hjälpas åt att hålla utkik =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Love-
2013-08-23 10:31
#203

gärna :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

SimsBrooke
2013-08-23 10:58
#204

Jag hittade något, är detta kanske det vi söker? 

Det börjar runt 1.47(50)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Lumina - 留美奈
2013-08-23 12:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

#204 Det är presskonferensen, men jag är övertygad om att den från igår kommer när som helst. :)

Längdskillnad på mina sims, utan något addon.

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Lumina - 留美奈
2013-08-23 12:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

Och ja, det ser heltokigt ut när de kysser varandra, även om länsskillnaden ligger i spelet, och inte i ett mod. 😃

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Gasoline
2013-08-23 16:13
#207

Jag har nu sett gameplay videon och det ser helt klart spännande ut. Känslor, vad roligt! :-D Älskar även att man kan flytta ett helt rum, jag har saknat det då jag lätt blir fäst vid ett rum om jag tyckte att det vart bra och då blir det jooobbigt att bygga ut :-P

SimsBrooke
2013-08-24 10:41
#208

Har nu gjort så att denna tråd är alltid synlig så att folk ser att det finns en the sims 4 tråd. Och jag har förberett med en del 2 till denna tråd så att den kommer upp så fort den här börjar bli full =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

linnealg
2013-08-24 11:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

Jag är fortfarande inte särskilt imponerad av simmarna. Det handler ju alltid om hur bra man är på att skapa simmar. Jag gillar dock att det verkar vara enklare att skapa simmar som verkligen ser ut att komma från olika delar av världen.

Annons:
SimsBrooke
2013-08-27 12:36
#210

The sims 4 Live broadcast från Gamescom 2013

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Love-
2013-08-27 14:02
#211

någon som har hittat klippet än?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Love-
2013-08-27 14:14
#212

hoppas man kommer få med fler kläder och frisyrer än dom man såg där

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

SimsBrooke
2013-08-27 14:19
#213

I broadcasten i #210 så visar dem hur CAS fungerar. och det BÄSTA AV ALLT.. 

ALLA Hattar kan användas till VILKEN frisyr man vill och önskar =) 

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Biadora
2013-08-28 11:32
#214

Tycker det ser väldigt.. konsolbaserat ut.. Men det är mina fördomar. Men det här med känslor verkar skoj. Blir nog att skaffa 4an och prova Asylum Challange, det kommer nog bli livat.

BunnyWunny
2013-08-28 21:30
#215

hoppas att det kommer vara mer verkligt, asså typ att simmarna kan bli sjuka osv, inte bara en sånhär slängförkylning utan typ influensa och så kan man ta ledigt från skolan eller jobbet ;)

Always <3

Lumina - 留美奈
2013-08-28 21:52
#216

#215  Det kan du i trean. Mina simmar sjukanmäler sig när de är sjuka. 😉

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Annons:
[Vattholmazingel]
2013-08-30 01:51
#217

Det kommer nog behöva en ny dator för kunna spela The Sims 4.
Eller bättre Grafikkort.

Love-
2013-08-30 07:11
#218

tycker inte det ser bättre ut än innan så spelet kommer nog inte kräva mer än innan av datorn

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

DenLin
2013-08-30 07:53
#219

#218 det har du nog rätt i, läste någonstans ( men minns inte var just nu) att dom medvetet gjort spelet så för att det inte skulle kräva så mycket av datorn, för att fler ska kunna spela.

ska se om jag kan hitta vart det var jag läste det…

SimsBrooke
2013-08-30 10:40
#220

Jag vet inte hur det är med er andra, men jag har en stationär dator som jag köpte i början av september 2008 så den är snart 5 år gammal. Och själv kommer jag vilja spela the sims 3 även fast the sims 4 kommer ut. Jag känner att jag inte riktigt är klar med the sims 3 ännu så jag kommer vilja ha the sims 3 installerat samtidigt som jag har The sims 4 installerat, bara för att jag ska kunna spela mina legacys som jag har pågår. =) 

Och för min egen del så behöver jag köpa en ny dator =( =) Blandade känslor det där men jag har länge velat ha en ny och bättre dator, det är ju inte bara the sims som jag spelar på min stationära dator då jag använder den lite som min speldator och låter laptopen vara som en "arbetsdator" om det inte har något med the sims att göra för då har jag allt på den stationära datorn eftersom jag har alla sims grejer där. =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Gasoline
2013-08-30 11:54
#221

#219 det tycker jag låter bra :-D På gott och ont såklart. Men då slipper sådana som jag köpa en superdator för att kunna spela. Jag använder min dator endast till att spela the sims. :-D

Love-
2013-08-30 17:28
#222

#220 jag har också läste det :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

DenLin
2013-08-30 18:51
#223
Annons:
Nicollan
2013-08-31 16:00
#224

Hade velat ha ännu mer realistiskt utseende.. ;( men nöjd med att man kan justera själv både här och där! Lättare att göra simmen precis som man vill.

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Cazzos
2013-09-08 19:30
#225

Mitchika, angående dina dystra rum som du skrev om i #170.. Jag tror att man kommer att kunna anpassa sina simmar med personlighetsdrag/intressen som i slutändan matchar dina mörka, dystra rum 😎

Oroa dig inte för mycket! 😃


Mitchika
2013-09-09 13:08
#226

#225 Så jag kan inte ha en överdrivet lycklig, hoppig och sprallig sim i stil med Eithan och samtidigt kombinera med hans extremt udda smak på inredning utan att göra simmen deppig? 😮

Det låter fortfarande trist att behöva sortera in simmarna i grupper och fack och anpassa deras hus efter deras utvalda personligheter/intressen. Jag vill inte ha en deppig, anti-social sim för att kunna bygga ett hus jag gillar utan att mina simmar klagar. 🤔

Nåja, det är mina simmar som kommer bli lidande oavsett. Jag har min stil, mina planerade simmar och deras personligheter och jag är för envis för att ändra mig på den punkten. Hmm, nu längtar jag ännu mer efter The Sims 4 än vad jag gjorde innan… konstigt hur det funkar ibland… 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lumina - 留美奈
2013-09-09 16:06
#227

Ligger mycket i det du säger Mitchika, om man plockar upp det på samhällsnivå blir det ju helt fel. Idag får ju alla som går i skola lära sig att det är något fult att placera människor i fack… Så kommer EA och säger att det är enda sättet. Mystiskt.

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Mitchika
2013-09-09 17:38
#228

#227 Vi får se hur det blir när spelet väl börjar bli klart. Jag är rädd för att det ska bli som du beskriver det med en slags fackuppdelning med simmarna via intressen och personligheter (vilket är så jag har tolkat det lite på beskrivningen av spelet hittills och även dom videos som finns), men det är inte alls säkert. 🙂

Jag hoppas det inte blir för extremt när det kommer till känslor i spelet heller. Visst skulle jag uppskatta om mina simmar sörjde lite mer när husdjur, släkt, vänner och partners dog och det var lite mer trovärdigt, men jag vill inte sitta i fyra dagar med en djupt deprimerad, sörjande sim och försöka muntra upp honom/henne så att jag kan återgå till spelandet igen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Thew]
2013-09-12 18:57
#229

Längtar till Sims 4!

Samtidigt har jag en massor med

genrationer i sims 3 och massa hus bygge känns

dåligt att bara kasta bort det :(

Men när jag hade sims 2 och skulle köpa 3-an

så ångrade jag mig inte alls :)

chade
2013-09-23 00:10
#230

Jag ser faktiskt fram emot the sims 4! Jag är himla pepp på att få börja skapa simmar! I 3an sitter jag redan i ungefär 2 timmar för att skapa en sim, vill inte ens veta hur lång tid det kommer ta för mig i 4an, så petig som jag är 😂

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
SimsBrooke
2013-09-23 00:48
#231

#230 du är inte ensam =) jag ser också fram emot the sims 4 =) Jag sitter inte länge och håller på med simmarna men jag gillar och bygga när jag är på humör =) Men jag tror att jag kommer sitta mer och skapa en sim nu när det är så mycket detaljer att fixa :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

chade
2013-09-23 00:56
#232

#231 Jag gillar också att bygga, men jag är inte alls bra på det. Så det händer väldigt sällan att mina hus blir klara 😂 Vilket är hemskt synd, för jag tycker det är mysigt att inreda, välja tapeter, golv osv  😕 Det kan jag sitta med hur länge som helst haha! Men det verkar otroligt mycket lättare att bygga hus i the sims 4, och det gillar jag verkligen :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[00emi07]
2013-09-23 22:22
#233

Här kommer puckot (jag) och undrar när sims 4 kommer ut (; I Sverige alltså!

SimsBrooke
2013-09-23 22:25
#234

#233 Det vet vi inte ännu då EA inte har kommit ut med något datum ännu. Vi uppdaterar så fort vi har sett det =) KOmmer även stå i #0 När det har kommit ut =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[00emi07]
2013-09-23 23:00
#235

Vad bra! (:

Alexxiis
2013-09-27 17:41
#236

Ska bli väldigt roligt att spela sims 4! :)

[00emi07]
2013-09-27 17:54
#237

Jag har hört att den kommer ut 2014?

Annons:
Alexxiis
2013-09-27 18:44
#238

#237 Jag tror också det ;)

[00emi07]
2013-09-27 18:48
#239

🙂

SimsBrooke
2013-09-27 20:06
#240

#237 Ja the sims 4 kommer ut nångång under 2014 vi vet inte ännu då vi inte har fått något datum ännu.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

00eme05
2013-09-28 14:53
#241

Gud vad jag längtar tills sims 4!!! ❤️

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[jjennyeklundd]
2013-09-28 16:04
#242

Jag tror det kommer ut någon gång i mars.

Lumina - 留美奈
2013-09-28 16:14
#243

#242 Jag tror det kommer i Juni. 😉

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Love-
2013-09-28 16:39
#244

Läste någonstans (so. jag så klart inte minns nu) att det skulle komma ut i början av året

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
Lumina - 留美奈
2013-09-28 19:23
#245

#244 Finns bara spekulationer än så länge. 😉

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Love-
2013-09-28 20:48
#246

Jag vet skrev bara vad jag hade läst sa inte att det var så

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Pinglan00
2013-09-29 13:45
#247

Nån som vet vad det kommer kosta? Får börja samla till det. Fick nyss 400 för jag fyller år snart. Har 350 kvar. Men ska spara till det och om det kommer exspansioner senare

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

SimsBrooke
2013-09-29 13:55
#248

#247 Om man ska tro cdon Limited edition 499 och Premium Edition 799 

I den lite dyrare så får man med en skaparguide " En inbunden guide som visar hur du blir en mästare på att skapa simmar och även innehåller grafik från The Sims 4."

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Love-
2013-09-30 07:00
#249

OMG nästan 800kr det tycker jag är överdrivet mycket för ett spel

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Pinglan00
2013-09-30 07:41
#250

Då är det att spara har bra 350, men har ju födelsedagen och julen på mig. Sen är någon visst skyldi mig 110kr av att tagit 15kr och köpt purjolök… Så 5 kr ränta per dag

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
2013-09-30 07:43
#251

och nästa år…

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Annons:
Pinglan00
2013-09-30 07:47
#252

Hoss cdon så står det 2014-12-31 Alltså Nyår till 2015. Längtar så :( Sen kostar det 828kr med frakt

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Lumina - 留美奈
2013-09-30 07:51
#253

Någon som har koll på hur långt i förväg EA brukar släppa ett datum?

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Love-
2013-09-30 07:52
#254

#252 Är rätt säker på att datumen inte stämmer på deras hemsida, det kommer släppas tidigare än så  :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

SimsBrooke
2013-09-30 09:50
#255

#249 Detta får man i det dyra paketet 

  • Inbunden bok: Skaparguide – En inbunden guide som visar hur du blir en mästare på att skapa simmar och även innehåller grafik från The Sims 4.
  • Digitalt innehåll: Uppe hela natten – Innehåller Laserljusshowen, nya fester, kläder, dekorationer och recept.
  • Digitalt innehåll: Festens höjdpunkt – Innehåller den glödheta tikibaren och spektakulära partydräkter.

Det som är dyrt är själva cdskivan och boken man får med. Har jag pengar då ska jag nog köpa detta paket :P För den där boken vill jag ha :P

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
2013-09-30 10:00
#256

#252 De har satt sista december bara för att EA inte har gått ut med något datum ännu. CDON kan inte skriva ett datum, vi säger att dem hade skrivit 25 februari. Men det kanske inte blir 25 februari eftersom cdon inte har väntat på vad EA har att säga. 

Vi skulle bli väldigt besvikna ifall Cdon skriver 25 februari och sen kommer det inte ut förrän mitten av sommaren eller i september.
Det är därför cdon har skrivit att det kommer ut sista december eftersom inte EA har sagt något när The sims 4 kommer ut =) Så oroa dig inte den sista december kommer inte spelet komma det kommer säkert någon gång på sommaren =) 

#253 När de har släppt datum för olika expansioner så har det varit några månader upp till ett halvår. Antingen kommer dem i december och skriver att det kommer komma eller så skriver dem i början av 2014. 

Jag sökte lite på the sims 4 och se om jag kunde hitta någon release för the sims 4. Men det enda jag hittade var att ett fan hade skrivit att h*n tror att det kommer ut i mitten av året, alltså någon gång på sommaren. Och det kan säkert vara så =)

PÅ Wikipedia så står det "Tidigt 2014" http://sv.wikipedia.org/wiki/The_Sims_4

En annan fansite tror som jag skrev ovanför mitten av året 
http://www.thesims-4.net/the-sims-4-release-date-information/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
2013-09-30 10:03
#257

Om man ska gå efter den engelska wikipedian så kommer det ut redan Mars 2014 till microsoft Windows och OS X

Dock ska vi ta detta med en nypa salt och invänta att EA ska skriva ut ett datum!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Love-
2013-09-30 12:13
#258

wikipedia ska man nog inte lite på så mycket då vem som helst kan gå in och skriva vad som helst där inne, jag kan tex gå in och skriva att banan är en orange rund frukt vilket givet vis inte stämmer

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
Lumina - 留美奈
2013-09-30 13:08
#259

Tack SimBrooke! ❤️

Bara att spekulera vidare då. 😉

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

SimsBrooke
2013-09-30 13:29
#260

#258 Som jag skrev ska vi ta alla datum med en nypa salt tills vi ser att EA skriver vilket datum det blir. 

#259 vsg :D hihi, ja det blir det. Men jag skulle tro mellan Mars-juli kommer det ut

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Pinglan00
2013-09-30 17:02
#261

vad bra

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Love-
2013-09-30 18:05
#262

Ni får nog starta en ny tråd om detta saker innan den låses automatiskt

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

SimsBrooke
2013-09-30 18:29
#263

#262 Ja vi har koll. :P Jag har redan gjort en ny tråd men den kommer inte upp förrän denna når 280 kommentarer.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Pinglan00
2013-10-02 15:30
#264

Kommer det vara nya saker i det? T.ex så man kan gå på simmning,badminton och fotboll efter skolan och jobb?

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Hannhis
2013-10-02 15:55
#265

jag undrar (har inte läst kommentarerna) om man kan spela sims 4 på macbook, eller är det olika "sorter" som går på macbook? jag har inge sims spel men detta verkade suuuuper kul så ursäkta en dum fråga…

Mvh Shy och Hannah


Annons:
Lumina - 留美奈
2013-10-02 16:55
#266

#264 Om jag inte fattat det helt fel, så kommer det bara vara ett basspel, som i trean, som kommer först och att de inte utvecklat själva spelandet så mycket utan koncentrerat sig på CAS och byggande.

Jag kan naturligtvis ha fel 😮men det är så jag uppfattat det hela.

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Lumina - 留美奈
2013-10-02 16:59
#267

#265 Här är några stycken som spelar på mac redan nu, även om, i varje fall några, verkar ha problem med det. Stationär PC brukar vara vad speltillverkarna själva rekommenderar.

Men jag är helt övertygad om att Sims 4 kommer att finnas till Mac också. Där fick jag med ett svar på din fråga också… lyckas alltid svara på allt annat i stället. 😉

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Pinglan00
2013-10-04 16:14
#268

Nån som vet när datumet släpps?

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Love-
2013-10-04 17:49
#269

#268  NEJ!!! inte än som det står i tråden kommer det skrivas ut här när vi vet

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Hallonsmurfen
2013-10-04 17:52
#270

Snälla ni. Nu har frågan ställts jättemånga gånger, och det är klart att man vill veta, men kan ni inte titta i tråden? EA har inte kommit ut med något releasedatum, men när de gör det kommer det skrivas i tråden.

Tack för mig. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Love-
2013-10-16 12:48
#271

om TS4 hade släpps nu till jul tror ni det hade blivit året julklapp då? Jag tror att det hade blivit det, synd att det inte kommer hända bara

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

SimsBrooke
2013-10-16 13:12
#272

#271 Kanske att det hade blivit det. Dock kan jag tycka att det är bra att det inte kommer i jul, jag har inte spelat klart The sims 3 ännu

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
SimsBrooke
2013-10-24 00:19
#273

Som det ser ut nu så verkar the sims 4 komma ut Hösten 2014. Om man nu ska tro vad Curtis Paradis har att säga. Så hösten 2014 kan vi nog sitta och spela the sims 4 =) Vi HAR inget exakt datum ännu så håll till godo =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Love-
2013-10-24 06:52
#274

jag har hört samt tror på våren :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Mitchika
2013-10-24 14:58
#275

Det ploppar upp hösten 2014 som releasedatum lite överallt på olika hemsidor på nätet just nu. IGN brukar vara en väldigt trovärdig källa, men det är fortfarande osäkert. Det är inget spikat releasedatum och jag har inget emot att The Sims 4 skulle släppas i slutet av 2014 istället. 🙂

http://www.ign.com/articles/2013/10/22/the-sims-4-coming-fall-2014

En annan sida hävdar att spelet var planerat till tidigare på året, men att det blivit försenat: 

http://www.polygon.com/2013/10/22/4866430/the-sims-4-release-date

Jag hittar ingenting direkt från EA som varken bekräftar ett tidigare releasedatum (våren) eller som bekräftar ett releasedatum till hösten. Så vi får fortsätta vänta lite till. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Isalin]
2013-10-29 21:14
#276

Troligtvis mitten av 2014! Typ början av sommaren, har jag hört från en som jobbar med spelet, men det är ju ändå osäkert exakt när, kan ju hända saker som försenar osv!

chade
2013-10-30 13:00
#277

Kan vi inte starta en ny tråd om det här nu? Den börjar bli ganska segladdad för oss med lite slöa datorer :(

Små stjärnor lyser också i mörkret.

SimsBrooke
2013-10-30 13:08
#278

#277 Det kommer så fort vi når 280

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

chade
2013-10-30 13:37
#279

#278 okej, tack så mycket! :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Annons:
Love-
2013-10-30 14:14
#280

så nu är det 280 :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

SimsBrooke
2013-10-30 14:15
#281

Då så här kommer andra delen av The sims 4 Officiellt =)
http://thesims.ifokus.se/discussions/52187270ce12c460d0000bfa-the-sims-4-officiellt-del-2

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Hallonsmurfen
2013-10-30 15:22
#282

401 / Rättigheter saknas

AccessDeniedError

Du har inte de rättigheter som krävs för att se sidan.

#281 Detta är vad jag ser. 🤔

Medarbetare på Pokémon iFokus

SimsBrooke
2013-10-30 16:05
#283

#282 Då ska jag kolla vad som är fel =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

SimsBrooke
2013-10-30 16:07
#284

Så nu är det fritt fram att kommentera i andra tråden.. Hade glömt och lagt den synligt :/

thesims.ifokus.se/discussions/52187270ce12c460d0000bfa-the-sims-4-officiellt-del-2

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Upp till toppen
Annons: