Annons:
Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 31395 ggr
Cecilia-J
2010-09-28 14:38

Flytta in?

Hej! Jag har två simmar som har varit "på G" ett bra tag nu och tjej simmen har sovit över hos kill simmen flera gånger, men jag får inte upp något alternativ att "be att flytta in" eller liknande. Går de inte för två ungdomssimmar att flytta ihop eller hur gör man? Hjääälp! Är sjukt otålig nu=P

Edit: låser denna tråd då den är över 2 år gammal

Annons:
[Fruktiz]
2010-09-28 15:16
#1

Man kan fuska också. Tungan ute

Cecilia-J
2010-09-28 16:36
#2

Du menar att man lägger till simmen i familjen? Men om man inte vill göra så då? Hur får man då två simmar att flytta ihop?!

21Guns
2010-09-28 16:55
#3

Om man gör snälla eller "vänliga" saker som det heter många gånger så borde det komma upp till slut ;)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

Sabushimike
2010-12-27 15:42
#4

Hur Flyttar man familjen till ett annat hus ?
Har försökt så jävla länge men fattar ingenting ??
Kan du beskriva hur jag ska göra ?

Tack :P :)

21Guns
2010-12-27 18:06
#5

#4 Man trycker på telefonen och väljer "flytta", och så väljer man vilka simmar som ska flytta och sedan väljer man hus eller tomt. Om man inte väljer att hela familjen ska flytta så måste man välja vilken familj man vill spela med, och jag har för mig att rutan man måste kryssa i är någonstans högst upp i rutan som kommer upp när man tryckt på "flytta".

Hoppas du förstår och att det går bra :P

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

KastKatt
2010-12-27 18:11
#6

Har för mig att ungdomssimmar inte kan flytta ihop utan att man måste vara vuxen.

Ska du flytta hela familjen så kan du i "kvartetsläget" trycka på en icon som heter något i stil med "Flytta familj".

Ett tips. Har du mycket favorit möbeler och så. så kan du lägga det i deras ryggsäckar innan du gör det, så slipper du köpa nytt :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Gasoline
2010-12-27 18:48
#7

Det där med att flytta in en ny sim, det går inte för mig! Får bara relationen till "på G" hela tiden, trotts att vi ligger så bra till att vi skaffat barn, men kan ändå inte flytta ihop =S nu när ungen så har han aldrig tid att komma, han säger att han ska komma men sedan kommer en ruta upp i stil med "det dök upp något och jag kan tyvärr inte komma"

Har jag blivit dumpad?!

[Thiah]
2010-12-27 18:59
#8

#7 jag brukar få mina att bli ihop, sen gifta sig och då flyttar den ena simmen in hos den andra. Jag har inte hittat det dära flytta ihop på länge Glad

Eloz
2010-12-28 20:03
#9

Jag tror man kan göra såhär:

1. Gå in på 'Ändra stad' (Finns i samma meny där man trycker på 'Spara och avsluta')

2. Tryck på hushållet där simmen du vill flytta på finns.

3. Välj 'dela upp hushåll'

Gasoline
2010-12-29 16:39
#10

En liten fråga, varför kan man inte flytta till vilket hus man vill för? Det är ju inte alla hus som är tillgängliga.

Kan man flytta in till en annan sim under spelets gång, om man tex gifter sig med den eller något? Istället för att den flyttar in till mig.

exitingsvillemo
2010-12-30 02:33
#11

#10 du kan flytta in vart du vill, men om detredan bor ngn där så måste du vräka dom först.

Gifter du dig så blir det nog automatiskt ditt hus som blir val 1.

LinneaChristina
2011-01-05 11:32
#12

Ni verkar i alla fall lyckas få barn och så – sån tur har inte jag. Mina två vuxna simmar har varit "på G" jättelänge men varje gång den ena vill ha "myspys" så säger den andra nej. Trots att båda har 100% på relationsbaren och har gjort jättemycket romantiska saker innan. Börjar tröttna på att de inte kommer någonstans i sin relation! Finns det något jag kan göra??

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

Crest
2011-01-06 15:22
#13

#12

Testa att göra så den andra väljer myspys, brukar funka för mej iaf. (om du inte redan har testat det :))

Annons:
Alsmen
2012-06-16 15:20
#14

För myspys 'måste' det stå Per tycker Mia är extremt oemotståndlig när dem pratar då brukar myspys alltid funka ;)

SimsBrooke
2012-06-16 16:24
#15

Jag har då fått mina ungdomssimmar att flytta ihop.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Namiko
2012-06-16 16:47
#16

Jag brukar inte ha några problem att få simmar att flytta in, så fort mina blivit vän med någon och gör en eller två vänliga interaktioner så kommer alternativet upp. Vill man flytta in hos någon annan är det lite krångligare, då får man hälsa på hemma hos den simmen och göra vänliga saker tills alternativet "be att få flytta in hos" kommer upp (har nog bara lyckats med det en gång). Har även varit med om att en sim som jag inte styrde tog initiativet till att fråga om min sim ville flytta in hos honom.

Har du kollat så att simmen inte är tillsammans med någon annan? Jag har flera gånger råkat ut för att upptagna simmar, särskilt familjeinriktade, inte vill gå hur långt som helst med andra än sin partner. Använder du vänliga interaktioner och är relationsmätaren tillräckligt full?

#7 Är du säker på att simmen inte har jobb strax efter du ringer? Jag hade stora problem att få besök av en sim för han började jobba bara nån timme efter att jag ringde, varje dag och han sa att han skulle dyka upp men kom aldrig. Ett tips är att åka till den simmens hus och hälsa på när den är hemma. För att relationen ska ändras från på G till pojkvän/flickvän så måste du komma upp till att simmen tycker att din är extremt oemotståndlig och sen fråga om att bli tillsammans, vilket bara fungerar om båda är singlar.

#10 Du kan flytta till alla hus som ligger i din sims prisklass och som inte är upptagna redan, antingen är det för dyrt eller så bor någon annan där redan. Är det det senare så kan du flytta på den familjen i "ändra stad" och sen flytta in som vanligt.

#12 Att dom inte vill skaffa barn har jag också råkat ut för, simmen tycker att den andra är oemotståndlig men det fungerar ändå inte trots att dom mår bra i övrigt. Då får man vänta några dagar innan man försöker igen. I värsta fall får man hitta någon annan.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[SallysPigge]
2012-06-16 17:32
#17

Ni vet att tråden är över 1 år gammal?

SimsBrooke
2012-06-16 17:33
#18

#17 såg nu att den var över 2 år gammal. Kanske ska låsa denna?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[SallysPigge]
2012-06-16 17:36
#19

Ja jag såg det med sedan att TS skrev för 2 år sedan. Ja lås den :-)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: