Annons:
Etikettfusk
Läst 1542 ggr
kitte94
2015-12-10 23:29

Hur funkar Nraas egentligen?

Jag har haft Nraas ett tag nu och har stor hjälp av det när jag gör mina youtube filmer. Jag använder ofta "adopt pet" för att kunna ha fler djur än spelet tillåter. 

Men jag har märkt en sak. När jag kommer över en viss mängd simmar/djur i hushållet så slutar CAS att funka som det ska. Jag kan öppna CAS med hjälp av moviemaker fusket, men går jag in på avancerade inställningar(vi säger att jag vill göra ett sår på en hund) så händer inget. menyerna försvinner. Men tar jag då bort en viss mängd simmar/djur ur hushållet så funkar det igen. Kan jag göra något åt det?

Har inte riktigt fått till det att styra andra hushåll förutom mitt aktuella hushåll riktigt. vet att andra som gör videos som jag gör så, men jag tycker det är smidigt att ha alla karaktärer i samma hushåll.

Behöver verkligen hjälp! 😭

Annons:
[Tamani]
2016-02-29 00:19
#1

Hur mång djur har du? jag hade under ett tag runt et 20tal hästar i min familj och har inte fått nå problem, har du installerat nå nya mods på senaste tiden? :)

kitte94
2016-03-04 00:12
#2

Har fått reda på att jag behöver installera mer än bara mastercontroll(nraas). Tyvärr fick jag inte riktigt svar på just vilka moddar jag måste installera Har lärt mig att byta hushåll lätt så kanske inte behöver en massa moddar. Vill inte behöva installera moddar jag inte kommer utnyttja.

Mitchika
2016-03-04 11:01
#3

Jag tror nog det räcker för dig att installera NRaas Master Controller och NRaas Portrait Panel för att få det att funka som du vill. 

Portrait Panel gör att alla djuren du lägger till i hushållet får ett eget porträtt/ansiktsikon i listan till vänster i spelet. Det är inget måste, men det underlättar verkligen för att övervaka djuren och se vilka som mår bra och vilka som mår sämre. 🙂

Har du testat att öppna CAS via NRaas Master Controller istället för moviemaker fusket? Klicka på simmen/djuret du vill ändra, välj NRaas, därefter Master Controller. När menyn poppar upp, välj Avancerat och därefter klicka på "Redigera i Skapa en Sim".

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Tamani]
2016-03-04 14:32
#4

Jag använder Woohooer, portraid panel, mastercontroller, overwatch och story progression :)

Mitchika
2016-03-04 17:35
#5

#4 Du använder ungefär samma som jag gör då. 😃

Jag tog dock bort Story Progression och jag har ett par andra också. 🙂

Woohooer kan vara bra om man ska ha många djur och syssla med avel också.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Tamani]
2016-03-05 22:46
#6

Haha jo bara man inte har det inställt så killar kan få barn med killar hahaha då blir det ganska intressant :D

Annons:
kitte94
2016-03-09 22:50
#7

Har inte testat via nraas. Iaf inte när de problemet händer. Var lägger ni såna moddar? I mods-mappen?

[Tamani]
2016-03-11 17:52
#8

Gör en mapp i Mods mappen som är för sånna viktiga modds :)

Upp till toppen
Annons: