Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 991 ggr
Eelliiee
11/11/17, 9:47 AM

Fler i hushållet än 8

Hej! Jag spelar Sims 3 och har ett hushåll med en familj på 3 simmar. Har 5 hästar men vill kunna ha fler. Går det på något sätt utan moddar? Har innan testat en modd där man kan ha fler hästar men då var man tvungen att ladda ner portrait panel. När jag gjorde det så blev det helt buggigt och man kunde inte längre gå in på anpassat läge när man gjorde hästarna. Vill jättegärna kunna ha ett helt center med hästar men vill inte ha det om man inte kan justera hästen längre. Hjälp?

Annons:
Mitchika
11/11/17, 11:46 AM
#1

Det enda sättet jag känner till som är så felfritt och problemfritt som möjligt är genom en kombination av NRaas-mods så som MasterController, WooHooer och Portrait Panel. 🙂

Utan Portrait Panel kommer du få problem när du börjar lägga till för många hästar i familjen då dom inte kommer ha porträtt i sidomenyn bland övriga simmar och hästar. Spelet skapar inte massor av porträtt för familjemedlemmar som läggs till över maxgränsen. Det är det Portrait Panel hjälper till med. 

Har du inte Portrait Panel kommer du inte kunna se hästarna bland porträtten och därmed bara kunna växla till dom genom att högerklicka på dom. I och med det får du inte heller en snabbvy över hästens mående utan då får antingen högerklicka på den för att se eller gissa. 

Jag har ingen aning om vad som gick fel när du laddade ner Portrait Panel. Du kan ha laddat ner fel version av den eller så kan du ha andra mods i spelet som orsakar en konflikt med den. 🤔

Jag testade precis att starta upp mitt Sims 3, gå in i CAS och prova avancerat läge för att redigera en av mina hästar (både färg och form) och det funkar utmärkt. Jag har haft NRaas MasterController, Woohooer, Portrait Panel och flera andra mods från dom i flera år utan att ha haft några som helst problem. 

Jag är ledsen att jag inte kan vara till mer hjälp, men metoden jag nämner ovan är både den bästa och den enda jag känner till. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Eelliiee
11/11/17, 1:14 PM
#2

Jag behöver inte fler simmar utan bara fullvuxna hästar. Så vill inte ha woohooer. Ska kolla runt lite. Tack :)

Mitchika
11/11/17, 1:17 PM
#3

#2 Woohooer används även för djuren, inte bara simmarna. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Eelliiee
11/12/17, 9:06 AM
#4

Jaha okej! För vilken ska man andvända om man vill kunna adoptera fler hästar? Är de nraas + portrait panel? Master controller innehåller ju väldigt mycket mer än bara att kunna lägga till fler simmar om jag nu har för mig rätt? Vill ju ha så lite mods som möjligt.

Mitchika
11/12/17, 12:02 PM
#5

#4 Vill du ha så lite mods som möjligt kan det faktiskt räcka med NRaas MasterController och NRaas Portrait Panel. Med lite trixande klarar du att hålla dig till dom två. 🙂

Med dom kan du börja med att skapa hushållet precis som du vill ha det. Rätt antal simmar och så många hästar som du får plats med. Vill du lägga till flera hästar så skapa ett nytt hushåll, skapa en sim som du då kommer använda enbart för att kunna ha fler hästar och skapa sedan hästarna du vill ha. Max 6 stycken åt gången. 

Sedan sätter du en liten tomt nära tomten där din huvudfamilj bor och flyttar in simmen med hästarna på den tomten. Direkt när du går tillbaka till spelet kommer du se simmen och hästarna stå där på tomten och du kan enkelt använda MasterController för att lägga till hästarna till din huvudfamilj. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Eelliiee
11/12/17, 12:29 PM
#6

Det lät lite krångligt med det går inte att bara skapa en ny familj och slå ihop med den? Eller att adoptera fler hästar?

Annons:
Mitchika
11/12/17, 12:41 PM
#7

#6 Då behöver du nog ladda ner fler mods, är jag rädd. Vill du hålla dig till bara några få blir det lite mer krångel, men det fungerar. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: