The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 1593 ggr
[AmandaBorg]
0

Sliders - Hjälp

Finns det några sliders att använda för att göra de mänskliga simmarna mer "djurlika" när man skapar dem? T.ex. göra en sim som liknar en hund eller katt eller något annat djur. 😛

Mitchika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jajamän, det gör det. Vanliga sliders. 🙂

Det behövs inte några extra sliders för att göra det, bara lite kunskap om NRaas Master Controller, skins och lite guider alternativt kreativitet. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[AmandaBorg]
0

#1 Kreativitet finns det massor av, kunskap är det värre med. 🤪

Hallonsmurfen
1

Jag tänkte precis säga, fråga Mitchika, men hon har redan svarat! 😉😃😛

Medarbetare på Pokémon iFokus

[AmandaBorg]
1

#3 Hon är snabb som blixten! 😃

Mitchika
0

#2 Jag laddade ner skins och guide till hur jag skulle göra vargar, reptiler och annat kul från en jättebra hemsida. 😃

Guiderna är på engelska, men beskriver jättebra hur man ska gå tillväga och jag har inte haft några krångel. Det enda man behöver ladda ner är som sagt Master Controller och det skin man får med. 🙂

Dock så kostar det 1 dollar att ladda ner en art, vilket är ungefär 6.50 i svenska kronor. Totalt värt det om du frågar mig. Glad

Mitchika
0

#3 & #4 😃😇😊

Hallonsmurfen
0

Här är hemsidan Mitchika pratar om. 😉

http://my-sims-fantasy.tumblr.com/species

Medarbetare på Pokémon iFokus

[AmandaBorg]
0

#5 Okej, tack! 😃

[AmandaBorg]
0

#7 Och tack till dig med, haha! 😃

Mitchika
0

#7 Japp, rätt sida. Glad

#8 Så lite så. 😃

PotatoEcho
0

#5 Kan man göra det med enbart NRaas Master Controller? Det visste jag inte. Jag har ju NRaas Master Controller, och har velat haft mer alternativ i slidersarna men inte ladda hem extra sliders..

Hur gör man då för att få det att funka? 😮

Mitchika
0

#11 Karaktärerna som jag skapat via guidehjälp i inlägg #1 görs nästan enbart med hjälp av NRaas Master Controller. Deras pälsar fick jag på köpet när jag donerade och laddade ner guiden, så det är det enda custom content som behövs (det är skintone). 🙂

Man gör en inställning i NRaas Master Controller för CAS (skapa en sim) och ändrar tre stycken alternativ från 1 till högre (se till att alla nummer är detsamma). Det gör att alla sliders går att justera längre åt båda hållen. Glad

Mitchika
0

#12 Tillägger att jag använde en extra slider för att justera öronen mer perfekt för vargarna. 🙂

[AmandaBorg]
0

#12 Hur gör man för att ändra de inställningarna? 😮

PotatoEcho
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lyckades få till det där med sliders. Väldigt kul!! MEN.. Jag har en fråga.. Kan någon se ut så här på stan i sims? Om jag t.ex. ska gå till parken och ser en sån här sim, vet jag inte om jag skulle sitta kvar på stolen.. hahahha 😃

Mitchika
0

#15 Det finns en risk att dom ser ut så om du fortsätter spela på en sparfil där du har ändrat inställningarna… XD 😛

Det bästa är alltså att skapa en sparfil för att skapa simmarna i, spara dom i Skapa en Sim och sedan avsluta och radera den sparfilen och öppna upp dom i en vanlig sparfil. 🙂