The Sims iFokus

The Sims

Läst 121 ggr
Noraalindkvist
0

Kan inte gå in i mitt hushåll

Hello, nu har mitt spel kraschat åter igen. Har inte spelat på ett tag nu och när jag ska gå in nu så kommer jag in, kommer in på familjen jag vill, MEN när jag sen ska klicka på hushållets hus så kickas jag ut och det blir error.
Vad gör jag?

Mitchika
2

Vad för error-meddelande får du?

Har du provat att flytta ut familjen från sitt hus och in i ett annat hus?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Noraalindkvist
0

#1 : Kommer inte ihåg nu i huvudet, kan försöka kolla när jag är hemma.
Har provat flyttat hushållet, blir samma sak, blir liksom utkastad till där man väljer vilken värld man ska vara i
Testade gå in i ett annat hushåll (som inte är mitt eller sparat) då stod det bara och ladda i 30min tills jag gav upp och startade om datorn

• Redigerat 2025-09-17 14:46 av Noraalindkvist
Mitchika
1

#2: Okej, kolla gärna vad error-meddelandet säger. Det kan ge en ledtråd om vad som är fel och vad som behöver göras. Alla eventuella siffror som det visar behöver inkluderas och kan du ta en skärmbild av det så vore det toppen!

Dags för lite standardfrågor:

Har du testat att reparera spelet i EA-app?

Använder du mods, custom content eller har du laddat ner någonting till spelet från andra ställen som till exempel hemsidor? Jag menar inte Galleriet i spelet, utan jag syftar på om du laddat ner någonting utifrån spelet och sen lagt in filerna du laddat ner i spelets mappar.

• Redigerat 2025-09-17 14:54 av Mitchika
Noraalindkvist
0

#3: Har moddar genom Curseforge.
Har inte testat reparera genom ea, om jag gör det, sparas allt jag har då?
Får inte upp felmeddelande nu, men blir fortsatt utskickad till bostadsbristens oavsett vilket hushåll jag väljer

Noraalindkvist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3: Nu fick jag upp felmeddelandet!!
Felkod:122:dd7d01fa:aab9abe8

Mitchika
1

#4 & #5: Okej, jag använder CurseForge, men jag har aldrig testat att modda The Sims 4 genom det. Felkoden ifråga kan handla om en korrupt sparfil, men misstänks också vara på grund av en eller flera mods som inte längre är kompatibla med spelet på grund av en speluppdatering.

Du kan öppna CurseForge och kolla om någon eller några av dina mods för The Sims 4 kan uppdateras. Kan dom det så uppdatera dom och prova spelet igen och se om problemet är löst. I såna fall berodde det på en mod som inte längre var kompatibel med spelet.

• Redigerat 2025-09-17 23:46 av Mitchika
Noraalindkvist
0

Funkar fortfarande inte, ska testa ta bort alla moddar och sen ladda ner dom några åt gången för att testa starta spelet efter ett 10tal nerladdade bara

Mitchika
1

#7: Mitt bästa råd är att börja med att ta bort alla moddar och starta spelet utan några mods eller eget innehåll alls och prova att ladda sparfilen.

Gå in i dina användarfiler för The Sims 4. Du borde hitta dom under:

Dokument/Electronic Arts/The Sims 4

Där finns bland annat Mods-mappen. Titta i den för att försäkra dig om att den är tom så att det inte finns något eget innehåll i spelet.

Därefter så kolla i The Sims 4-mappen efter en fil som heter "localthumbcache.package." Filen är säker att radera och kommer genereras igen när du startar spelet nästa gång. Om jag minns rätt så kan den filen kan lagra information från moddar och eget innehåll, så det är bra att radera den i samband med att man tar bort moddarna för att se till att inget spår av dom finns kvar i spelfilerna.

Mitchika
0

#4: Förlåt, jag ser nu att jag missade din fråga om EA App och reparationen! Det ska inte förstöra några av dina sparade filer eller användarfiler alls och det har aldrig gjort det för mig eller någon jag känner som använt den. Det enda den gör är att gå igenom spelets filer (inte dina sparfiler) och leta efter eventuella fel som kan ha uppstått i dom och försöka reparera eller ersätta dom.

Noraalindkvist
1

#9: Tack för dina tips! Hade glömt bort att svara. Har raderat alla moddar nu, gjort repair och även tagit bort ”localthumbcache.package” i dokumentet.
Nu när jag startar så verkar det funka. Så nu kan jag börja ”ladda” tillbaka mina mods ? Och se om det fortsätter funka?

[Undertaker]
1

#10: Ta några i taget. Ifall problemet dyker upp igen på grund av att en mod spökar är felsökandet lättare.

Mitchika
0

#10: Kör en ordentlig testrunda med spelet och se till att allt funkar som det ska. Om alla problemen är borta och spelet sköter sig, då är det dags att börja lägga tillbaka moddarna för att försöka lista ut vilken eller vilka som var boven!

Som Undertaker säger, lägg tillbaka några moddar i taget. Beroende på hur många moddar du har så kan du ta kanske 5-10 stycken åt gången, starta spelet och köra ett tag och se om spelet fortsätter sköta sig som det ska. Är spelet fortfarande normalt, då lägger du till 5-10 moddar till och upprepa tills något i spelet går snett. Då vet du att det är någon av dom 5-10 moddarna du lagt till nyss som var boven!

Kom bara ihåg att hålla koll på vilka moddar du testat och som verkar okej och vilka som du testkör för stunden. Jag har slarvat med det i det förflutna och fick börja om på grund av det. 😅