Spela Sims på olika Datorer
Hej jag har spelat Sims 4 i 1 års tid på min gamla dator, nu har jag behövt köpa en ny. När jag laddar ner Sims så kommer jag åt allt som jag har köpt sen tidigare. Men alla mina hus och Sims-familjer som jag har spelat med finns inte.
Hur gör man åt det?
Jag var tvungen köpa ny dator för att Sims spelet låste sig och gick inte att använda.
I "Mina dokument" finns ofta en mapp som heter EA och i den en mapp för allt du sparat för Sims.
Kopiera den till den nya datorn. Antingen om du kan göra det över ditt nätverk, eller om du har ett USB-minne eller bärbar hårddisk.
Mvh // Johan
#1: Tack för svar. men jag kan inte hitta något.
Detta Sims-4 är väl via EA online spel. Så försöker spara det på något sätt via min gamla dator, via Galleriet, EA konto eller något Bibliotek i Sims spelets Huvudmeny. Men jag kan inte hitta det i min nya dator.
Alla delar/paket till Sims 4 som jag har köpt till kommer med! :) Men inte mina spelade gubbar vilket jag önskar.
#1: Nu tror jag att jag hittat det! :D
Johan har helt rätt. Du hittar dina användarfiler under Dokument/Electronic Arts/The Sims 4. Mer specifikt så är mapparna du letar efter:
- saves: innehåller alla dina sparade filer
- Tray: innehåller alla dina sparade hushåll, tomter/hus och rum
Annat som kan vara intressant att kopiera över och spara är:
- Screenshots/Skärmbilder: alla skärmbilder och kamerabilder tagna i spelet med spelets kamerafunktion
- Inspelade filmer: alla videoklipp tagna i spelet med spelets inspelningsfunktion
- Mods: alla mods och eget innehåll som du eventuellt du laddat ner till spelet (inte inräknat med Galleriet) finns där
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot