The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 2466 ggr
PotatoEcho
0

Orgin konto!!

ÅH vad sk*ten ska krångla hela tiden man behöver den!! 

Jag kollade förut min mejl, och då har jag fått ett meddelande att någon har ändrat mitt lösenord på mitt origin konto. '' Jaha, konstigt'' tänker jag då, men bryr mig inte mer om det. Förens jag nu ska logga in på TS3s hemsida. Det funkar inte. Blir arg, för jag har haft problem med deras hemsida jääätte länge och precis fått iordning på den.

Klickar på glömt lösenord, kommer in på origins sida sen in på ea.help.com för nu kan man inte ringa till dom. Men inte får jag någon hjälp där? 

Det konstiga är varför skickade dom inte med det nya lösenordet till mitt konto? Väldigt konstigt det här, vem skulle vilja ha mitt knappt använda konto?😡😕

PotatoEcho
0

Skrev fel i rubriken, menmen!

Varför inte ha den gamla hederliga '' jag har glömt mitt lösenord, jag skriver in eposten och får ett nytt om 5 sekunder?''

Mitchika
0

Jag gick in på EA/Origin och forskade runt lite kring hur man ska göra. Jag fick till sist fram den här sidan, ska se om länken funkar: 

https://help.ea.com/en/contact-us/solve?product=Origin&category=Account%20Security&platform=PC&question=stolen%20account

Den verkar funka! Klicka på expand och läs vidare. Jag hoppas något där kan hjälpa. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

PotatoEcho
0

#2 Tack, jag testade det där, men neej! Det funkar bra tills jag ska göra sista grejen.. Står såhär: 

Tack för att ni kontaktade Electronic Arts. Våra spel rådgivare är tillgängliga att ta ert samtal mellan Måndag till Fredag 09:00 - 18:00. Om du behöver hjälp när våra linjer inte är öppna, vänligen besök vår hjälpsida på help.ea.com

Frågan är, jag kollade emailet igen avsändaren är EA@em.ea.com . Är det adressen rätt? hm.. Läste på den länken du skicka att dom som skickar ut detta kopierar precis allt så det ser ut som EA skickar ut det, men frågan är om detta är riktigt eller inte. 

För logga in kan jag ju faktiskt inte göra.

I mejlet står det:

Hej EMELzE,

Ditt Origin-lösenord har uppdaterats.

Om du inte bad om denna lösenordsändring eller har fått det här meddelandet felaktigt bör du kontakta Origins hjälp för omedelbar assistans.

Vänliga hälsningar,
dina vänner på Origin

Det konstiga är att mitt namn på origin med denna epost är emelzze med TVÅ z, inte ett! 😮

Och varför i hela friden ska det vara så himla svårt att kontakta människorna?! Ska det ta mig flera timmar med ändå inte fixa rätta sättet. 

Förlåt för lång post nu men 🤔

Mitchika
0

#3 Hmm, du har fått ett utmärkt huvudvärkspiller av EA, verkar det som… 🤔

Jag önskar också dom hade en sån knapp för "glömt lösenord", men… här vet jag inte vad du kan göra annat än att fortsätta försöka nå fram till deras kundsupport. 😕

PotatoEcho
0

#3 Ja herregud 😐'' Omedelbar assistans'' ha-ha, verkligen. 😛

Nej jag har ingen aning om vad jag ska göra just nu, får väl vänta tills imorgon och se om man vågar ringa och prata med dom. Pratar dom svenska? Hur mycket kostar ett samtal om det nu skulle vara utomlands? 😕

PotatoEcho
0

VA!!! Fick detta mejl nu! Ska man klicka på länken? Varför fick jag detta? Har ju haft detta kontot länge! 

Dear EMELzE,

Thank you for using Origin! Please click the link below to verify your email address.

länk

If clicking the link above does not work, copy and paste the URL into a new browser window.

Happy gaming,
Your friends at Origin

Mitchika
0

#5 Jag har bara ringt dit en gång (förra året måste det ha varit) för att efterlysa en kod till mitt Sims 2-spel, vars medföljande kod inte fungerade. Då pratade dom svenska och problemet löstes snabbt och smidigt. 🙂

Jag vet dock inte vart såna här ärenden leder… 😕

Mitchika
0

#6 Vore jag du skulle jag INTE klicka på länken…!

Mitchika
0

Om någon nu försöker stjäla ditt konto med en annan mejladress så kompletteras det sannolikt genom att du klickar på länken och bekräftar den mailadressen, så försök kontakta EA istället och berätta vad som händer!

PotatoEcho
1

Nej, klickar inte på länken. Får ringa imorgon och se vad som hänt! Usch jag med min telefonskräck 😮 

Dom borde verkligen vara lättare att få tag i tycker jag! Det här är ju skamligt att det ska vara så krångligt!:O