The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2544 ggr
Hallonsmurfen
0

Sims funkar inte

Ett tag nu har mitt sims krånglat en massa. Det stängs helt plötsligt av (som när man går in i viloläge) och ibland när man sätter igång står det att sims har slutat fungera. Oftast när man sätter igång igen är det som innan. Detta händer oftast i skapa en sim, men ibland när man är inne i spelet också. I skapa en sim händer det ofta flera gånger. Idag när jag skulle skapa en ny sim hände det vid huvudmenyn, och efter det tog det bara ett par sekunder innan det stängdes av igen och igen och igen. När jag efter flera gånger försökte starta igen stängdes det av så fort jag tryckte på start-knappen. Det hände typ 12 gånger innan jag bara la ner skärmen. Efter ett tag fick jag tillslut igång datorn igen. Nu vågar jag inte sätta igång sims för att det kanske förstör hela datorn. Jag vet inte om det bara är så när jag ska skapa simmar eller om det är på legacyn också… Jag vill i alla fall veta vad som är fel, och vad jag kan göra åt det.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
0

Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag mer på att det är datorn som är krånglet och inte Sims 3. 😕

Det låter så av beskrivningen du ger. Hur gamma lär datorn? Laptop? Hur mycket ledigt utrymme har du på hårddisken? Har du dammat ur datorn på sistone?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Hallonsmurfen
0

#1 Jag är inte säker på om min dator faktiskt klarar av sims… jag har haft den i kanske två år eller något… Det är en laptop, och jag har inte dammat ur den, och vet inte hur man gör…

Mitchika
0

#2 Det vore jättetråkigt om det är så… 😕

Det finns en bra sida där man kan kolla om ens dator klarar av the Sims 3. Can you run it? Kolla upp på den senaste expansionen som du har installerad och se vad den säger. 🙂

http://www.systemrequirementslab.com/cyri

Hallonsmurfen
0

#3 Den senaste expansionen jag installerade var universitetsliv, men den finns inte där. 🤔

Mitchika
0

#4 Va? 😮

Nu måste jag kolla…

Mitchika
0

Du har rätt, dom har förmodligen inte hunnit lägga till senaste uppdateringen… hmm… 

Då är det lika bra att köra på den näst nyaste, Seasons. 🙂

Hallonsmurfen
0

#6 Hihi, fast jag installerade kvällsnöjen efter årstider. 😇

Mitchika
0

#7 Aha! 🙂

Men jag menade mer på att Årstider är den senaste att släppas före Universitetsliv. Glad

Hallonsmurfen
0

#8 Vilken ska jag ta Årstider eller Kvällsnöjen? 🙂

Mitchika
0

#9 Årstider. 🙂

Hallonsmurfen
0

Oj, gud, just nu orkar jag inte hålla på med en massa program-nedladdningar och analyser, det är nog bra att köpa en bra speldator ändå… det vore ju skönt att faktiskt kunna spela sims utan en massa problem. 🙂

Jag kör den där analysen någon gång när jag orkar, men det känns inte som att en laptop som kostade ca 3200 kr klarar sims… 🤔

Har du något tips på en dator som är bra att spela sims på? Ungefär hur mycket kostar en bra dator?

Mitchika
0

#11 Jag kommer aldrig* rekommendera en laptop som speldator, om det är en laptop du är ute efter. Det finns flera laptopanvändare på forumet som säkert kan rekommendera någon i såna fall. 🙂

Datorerna jag har köpt från Komplett har i stort sett aldrig svikit mig och deras kundservice och garanti är toppen! Det kostar en mindre förmögenhet (beroende på vilken modell man köper), men man får en komplett dator med allt som man behöver. 🙂

Det här skulle jag nog kalla en helt okej speldator, även om det inte ingår någon skärm:
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10693

Bäst är dock att rådfråga föräldrar eller annan datorkunnig släkting, vän eller bekant innan du köper en ny dator. Glad

*reserverar mig för ändringar i framtiden då tekniken utvecklas hela tiden. 

Den här laptopen, till exempel, fick mig att spärra upp ögonen lite. Men det finns fortfarande en del som behöver fixas med laptops annat än att dom behöver bli kraftigare för att göra dom till bra speldatorer. 

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773041#extra

Hallonsmurfen
0

#12 Laptop eller ej spelar ingen roll. När/om jag köper ny dator kommer jag rådfråga pappa, han är bra på datorer och sånt. Jag tänkte fråga här först eftersom det är dator som klarar sims jag är ute efter, och han har aldrig spelat något datorspel alls sen han fick barn. XD

Mitchika
0

#13 Mycket minne (RAM) är viktigt när man spelar Sims 3. En hårddisk med mycket utrymme underlättar också. Annars brukar man säga att ju kraftfullare dator, desto bättre. 🙂

Hallonsmurfen
0

Är det möjligt att föra över en familj från en dator till en annan?

Bara Anna
0

Har aldrig provat - men specifika spel och familjer borde väl ligga sparade i någon mapp för SIms 3 i spelet?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Mayawho
0

I Electronic Arts mappen finns det en Savemapp. Överför den på ett USB-minne och dra sedan över innehållet till den nya Savemappen som skapas när du installerar spelet på den nya datorn.

Det borde funka :)

http://mayasims.blogg.se
"Simplicity is the ultimate sophistication"

Mitchika
0

#15 Jajamän, det är väldigt möjligt och jag har gjort det flera gånger. 🙂

Som #17 säger, det är inte svårare än så. 🙂

Behöver du hjälp med att hitta vart filerna befinner sig, hallonsmurfen, så är det bara att återgå till artkieln om hur man kopierar sina sparfiler. 🙂

Hallonsmurfen
0

#17 Tack! 🙂

Nej, säkerhetskopior har jag gjort så många gånger nu så nu vet jag var det finns. 🙂

PotatoEcho
0

Det där med att simset slutar fungera behöver inte ha med att datorn inte klarar av sims tyvärr :( Min dator klarar sims gott och väl, men det var för ett tag sen så har det börjat hänt för mig också! Så himla tråkigt. Det var någon mod som hållde det i styr ett tag, men det har börjat igen… Men inte lika ofta :/

Kan tipsa om en jätte bra & billig sida som säljer speldatorer. Min dator kosta 5200, men finns en billigare för 4200 som också ska klara sims bra! Men jag är ute efter andra spel också och högsta grafik på sims så tog en dyrare :) Men då ingår ej skärm osv!

Hallonsmurfen
0

Vad behöver en dator som klarar sims bar ha för:

Processor?

Internminne?

Grafikkort?

Hårddisk?

jjjosa
0

Har du många mods? För mitt spel slutar att fungera om det är ett mod som är skadat. Så fort jag tar bort det modet fungerar det som vanligt igen :).

Hallonsmurfen
0

Hur mycket är mycket RAM? 🙂

Hallonsmurfen
0
Mitchika
0

#24 Den har 16 GB RAM…. 🤦‍♂️ *Svimmar*

Det uppfyller definitivt behovet av RAM! 😃

Min dator klarar Sims utan problem, har aldrig haft Felkod 12 och min har "bara" 4 GB RAM. 🙂

Känner inte till processorn, men den slår rekommenderade kraven rejält. Glad

Jag gillar inte Radeon (grafikkortet), men jag har haft dåliga erfarenheter av deras grafikkort (vilket jag visserligen haft med NVIDIAs också, men deras har varit lättare att få hjälp med). Så det är bara en smaksak i mitt fall, jag ser inget fel på själva kortet dock. Glad

Kort sagt, i mina ögon är det där en bra dator! Glad
Något jag själv skulle tänka mig köpa, ärligt talat. Dock så köper jag alltid mina datorer via Komplett, mest för deras utmärkta service när något går fel och deras långa garanti. Glad