The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1308 ggr
[Fruktiz]
1

Dubbelgångare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första gången jag sett en dubbelgångare i ett spel till en sim jag skapat! 😃 Dubbelgångaren hade likadant namn och hade likadana kläder. Hur är det egentligen möjligt? Vad var det som hände med spelet? 🤔

Är det bara jag som "råkat ut" för detta?

Mitchika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej, det är inte bara du! 😃

Jag råkade ut för samma sak när jag och min bästis spelade! Där var det inte bara en dubbelgångare/tvilling, utan två! Han närmast i kampsportsoutfit är originalet, i bakgrunden står hans tvilling (i hans riktiga kläder) samt tvillingen av hans pappa! Pappan var i samma stund som bilden togs i deras hem och skötte om sitt barnbarn… XD

Båda dubbelgångarna var paparazzis och hade samma namn och vardagskläder. XD
Vi skrattade länge åt det, även om det förstörde historien i vårt spelande en aning. Skrattar

Jag antar att spelet skapar nya paparazzis och andra NPCs när något händer med dom gamla och plockar slumpmässigt, bland annat från ens sparade bibliotek? 🙂

Det var det enda jag kunde komma på i alla fall… för jag är väldigt säker på att dessa två inte hade tvillingar. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

KastKatt
0

Härom dagen kom det upp en zombie som var en kopia av min ena sim. Samma namn och utseende och allt. Jätteskumt!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Pétit
0

Haha… :D

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

[KKlara]
1

Har hänt mig flera gånger! En gång fick hela min familj en dubbelgångar-familj 😛

ida1008
1

ja hade en familj en gång och en dag märkte jag att grannanrna såg exakt lika dana ut som mina sim gubbar hah vart lite rädd först faktiskt :D

[Fruktiz]
0

Det verkar visst vara ganska vanligt att man träffar på simmens dubbelgångare 🙂

Jag lät de här två simmarna hälsa på varandra, kommer inte riktigt ihåg hur det stod exakt, men typ såhär: "Lea tycker att Lea är helt okej". Det var lite kul tycker jag 😃

Misarn
1

Haha har hänt mig fler ånger också, blir jätte fundersam när en likadan sim med samma namn och kläder dyker upp :-P

Pétit
0

Har faktiskt ALDRIG hänt mig.. Eller det är ju vad jag vet. Det kanske går runt en dubbelgångare bland bergen i Moonlight Falls…

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina