Kan inte bygga hus
För några dagar sedan bestämde jag mig för att åter installera sims, har inte spelat på många månader. Fick övernaturligt och årstider för ett tag sen och var ju tvungen att se hur de är.
Startade med två gubbar i ett enkelt hus. Tog inte lång tid förrän spelet hängde sig, mitt i sparandet (inte felkod 12 dock ;))
Startade om och sedan gick det bra. Men så kom den stunden då mina gubbar fått barn och behövde större hus så jag flyttade dem till en tom tomt. Byggde ett litet hus och skulle sen spara det, och efter att sparandet börjat kraschade spelet.
Startade spelet på nytt och började om. Samma sak hände igen.
Tänkte att det kanske var bundet till tomten eller nåt. Flyttade familjen till ett befintligt hus efter att återigen ha startat om.
Familjen växte ytterligare och jag ville flytta dem. Gick ut i ändra stadläget och valde en tomt att bygga på. Byggde ett helt okej hus och skulle sen gå tillbaka ut i ändra stadläget. Spelet kraschar.
Så, det verkar som att jag inte kan bygga hus eller göra annat i byggläget (har i och för sig inte testat allt eftersom det tar sån tid att starta om stup i minuten).
Har knappt hunnit börja spela spelet och det har redan gjort mig less… suck
Det låter som den fruktade takbuggen som dök upp efter Årstider och spelpatchen/uppdateringen till Årstider släpptes. Det är relaterat till att bygga tak och/eller övervåningar på husen, vilket gör att spelet kraschar efter att det byggts när man försöker spara. 😕
Den är lite nyckfull. Ibland har man tur när man bygger, ibland inte.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag lyckades till slut bygga ett hus.
Årstider har funnits länge nu och man kan ju tycka att de borde ha fixat problemet vid det här laget.
Varför ska man tycka att det är ett roligt spel för, allt hade blivit mycket enklare om man bara hatat det rätt igenom och aldrig känt att man vill spela det igen.