The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 1456 ggr
lottis98
2

Översvämning i källaren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag startade en ny familj för ett tag sedan och byggde ett hus til dem som jag blev jätte nöjd med. Jag köpte Aurora Skies för ett tag sedan och ville testa den staden, så jag flyttade familjen och huset dit. Nu när jag startade spelet och gick ned i källaren (jag har inte använt källarverktyget, utan gjort den med hjälp av en grund) så var det fullt med vatten där… När jag klickade på det så kom till och med alternativet "fiska" upp. Finns det någon som vet vad som kan ha hänt, och isåfall hur jag får tillbaka källaren?

Mitchika
0

Hahaha, wow! 😂😮

Det där var det häftigaste jag har sett på länge i The Sims 3, måste jag erkänna! 😃

Urläckert med en översvämmad källare… även om det säkert inte är något du önskar. 🙂

Jag ska söka lite på problemet, så ska jag se om det dyker upp något. Jag misstänker att det kan vara relaterat till den nya patchen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

lottis98
0

#1 Jo, jag måste erkänna att det ser ju hyfsat roligt ut, men som sagt så blev jag himla nöjd med huset och jag tyckte verkligen att jag fick till den där "källarkänslan" så jag tyckte det var lite synd om jag var tvungen att riva den…

Jo, jag tänkte det med, speciellt med tanke på det här med att ha tomter i vattnet (även om jag byggde källaren efter att jag hade installerat patchen). 

Tack så mycket för att du vill hjälpa till! 🙂

Mitchika
0

#2 Vilket område i Aurora Skies har du flyttat den till? 

Problemet kan vara att världens vattennivå är för hög och marken för låg på vissa ställen, så att källaren byggs ner under vatten. 🙂

Tidigare så ska den här situationen enbart ha skapat ett blått lager i källaren, men i och med Årstider och nu även Semesterparadispatchen så har havsvattnet blivit annorlunda. 

Jag är inte 100 % säker på att det är orsaken, men det kan vara något att kolla upp. Glad

lottis98
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Det ligger ganska långt in åt land

Mitchika
0

#4 Ja, men du ser ju hur Aurora Skies är uppbyggt. Sjö precis intill. 🙂

Vattennivån är väldigt hög och landnivån är ganska låg. Jag är rätt säker på att du har svaret där. Glad

lottis98
0

#5 Okej, betyder det att jag inte kan rädda källaren?

Mitchika
0

#6 Prova att flytta huset från Aurora Skies och placera det i en annan värld där havsnivån är högre. (Och placera det även långt ifrån havet)Glad

Om problemet inte finns där så är det nog så att källaren inte fungerar i Aurora Skies. Om problemet finns där också så kan det bero på något annat och då kan jag söka vidare och se om någon funnit en lösning. Glad