The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 2204 ggr
Hiro
0

Typiskt för dina simmar?

Vad är typiskt för dina simmar/deras hus mm?

Min typiska sim familj är typ en kvinna samt en massa hundar haha.
Alla mina familjer har hundar xD

Mitchika
1

Konstigheter. 😃

Eller kanske bara "udda". Det skulle jag nog säga är typiskt för mina simmar och deras familjer. Inte bara vargar, reptiler, hybrider och annat som man behöver mods till för att göra, men överlag. Glad

Min favoritfamilj består av en vampyr, en mumie, ett spöke, en Simbot, en äldre kampsportsutövare från Shang Simla, hans tre söner och ett antal barn från paren i familjen (några som är hybrider). Plus två hästar, ett antal hundar och en spökkatt. 😃

Sen så har vi Eithans familj. Han är gift med en ande, har fått ett känt barn (Keith) som växte upp och gifte sig med Liemannen och fick tre barn, varav ett är bekräftat som Liemannens. Eithan har dessutom en enhörning, ett antal katter och ett par hundar. Skrattar

Vem som helst i verkliga livet kan gifta sig och bilda familj, men det är inte lika enkelt att först drabbas av en varulvsförbannelse, gifta sig med en vampyr och få ett spöke och en mumie till svärföräldrar. Skrattar

Så… det är ovanligt att se mig spela med "normala" familjer. Alltid ska det vara någonting udda, ovanligt eller gärna övernaturligt med dom. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Nicollan
1

Helt tvärtom här Mitchika , jag gör bara "normala" familjer med mamma, pappa och barn. Börjar alltid med en kvinna.. och så helst nån hund eller katt.

Kanske därför jag tröttnar snabbt på att spela eftersom det blir samma jämt..
Men sen får man nåt ryck och börjar igen och hamnar i en sims dvala 😂

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

nathaliejill
0

Alltså mina familjer är rätt olika! Men om jag ska säga något som är typiskt så är det nog att dom nästan alltid har ett djur!:)

Hiro
1

#1 haha

Mitchika
1

#2 Jag provade att köra "vanliga" familjer ett tag, men jag tröttnade så fort och satt bara och längtade efter att något udda skulle hända… Jag fick min önskan uppfylld i en av dom familjerna då mamman råkade ut för en brandolycka (det var vanligtvis pappan som lagade maten, men han var på jobbet och barnen var hungriga) och dog. 

Pappan gifte om sig och fick barn med en ny kvinna och plötsligt fick han möjligheten att återuppväcka sin döda fru via "Milda Andar!". Så… där fick jag min udda familj med ganska mycket drama på köpet! 😃

#4 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Alexxiis
1

Typiskt för mig är nog att jag ALLTID gör en kvinnlig ungdom! Eller det finns ju undantag men det är det som är standard! :)

Hiro
0

#6 typ för mig också…. haha de funkar alltid xD

MagicMuggle
1

Jag har alltid en ungdoms tjej och har typ precis lika ansikte och smink som jag gjort på 1000 andra simmar. och oftast råkar det slinka in en häst och en hund och sen orkar jag inte spela med dom haha

Onslow
0

Innan Supernatural var det nästan alltid en snygg ungdomstjej. Spelade aldrig med henne utan det var bara kul att göra simmar och hus haha.

Efter Supernatural är nästan alla mina simmar varulvar av någon anledning, blev helt förälskad i dem. Har en flock jag gillar väldigt mycket som bor i Aurora Skies eller vad det heter, som består av två killar och två tjejer. Killarna är tillsammans och med lite hjälp av en mod har de två barn tillsammans, tvillingar (en pojke och en flicka). 

Det alla mina simmar har gemensamt iallafall är moderna hus som tar flera timmar att bygga, husen är ju roligast, haha..

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

rebeka
0

Alla mina simmar får bli vegetarianer! Kan bero på att jag själv är det 😉

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

[AmandaBorg]
1

Jag gör i princip alltid en snygg ungdomstjej med bara bra egenskaper. Nu har jag tröttnat på det och börjat göra lite med unika simmar. Superkul! 😃 Vad gäller husen är det ganska olika, men jag gör dem oftast moderna. 🙂

[lillakaninen]
0

Onaturliga hårfärger! 😃 Det händer ofta, ibland kan det bli en "vanlig" men oftast är håret rosa, blått, grönt, rött, lila eller flera olika 🙂

M_a_r_i_a
0

typiska med mina simmar är när som ska skaffa barn klara jag inte av att skaffa mer än ett barn, för annars blir de lixom vem utav barnen ska jag spela med sen när dom blir vuxna!? de är lite tråkigt att jag tycker så eftersom de är kul att ha stora familjer.. :)

M_A_R_I_A 🌺

blondie4you
0

Om jag ska ha barn i familjen måste det vara tre.. En pojke och två flickor helst höhö.. :P

Hallonsmurfen
1

Jag gör bara udda familjer, jag tycker att det blir tråkigt annars. 😉 Ofta sitter jag och gör en massa roliga simmar i Skapa en sim, utan att spela med dem. Sen har jag min legacy också, där är det fullt med knasigheter. Så, ja… allt annat än "normalt." 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Pawprint
0

Brukar mest göra en ungdomlig tjej med lite olika egenskaper (mest bra) och bestämmer en 'storyline' typ för att hålla intresset på Topp :D