Musikvideo
Jag kände mig helt plötsligt väldigt sugen på att göra en musikvideo i sims 3, och jag vet att många här på sajten är väldigt duktiga på det. Sååå, är det någon som skulle kunna förklara för mig hur man gör? 😇
Jag har fortfarande ingen ny dator *suck* men jag tänkte att jag kanske kan göra något av det jag har, som övning. Om det nu går med bilder. 🙂
Medarbetare på Pokémon iFokus
ja snälla gör en musikvideo det är jättekul att kolla på! 😂
M_A_R_I_A 🌺
Musikvideos är jätteroliga att titta på och det är ett jättekul sätt att vara kreativ på. 🙂
Jag vet inte hur din gamla dator är, men många Windows-datorer kommer med Windows Movie Maker som man kan använda att göra filmer av. Det är vad jag använder mest, trots att det ska krångla ibland. Om datorn inte har det så kan man hämta ner det gratis från Microsofts hemsida. 🙂
Det har inte så många läckra effekter (man använder lätt upp alla efter en 4-5 filmer), men det är ganska enkelt att lära sig och använda. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#2 Windows Movie Maker har jag. Då testar jag på det. 🙂
Nu har jag alla bilder, men hur lägger man till musik? 🙂
vid start kan man lägga till bilder och filmer.🙂
Någon som vet? 😇
#6 Finns det inte en liten symbol uppe nära menyerna som heter "Lägg till musik/ljud"? 
#7 Jag får inte fram någon musik då, jag får bara fram det på bilden. Här kommer jag med mitt krångel igen, hehe. 😉
#8 Du måste ha en egen musikfil på datorn som du kan lägga in i videon! 
Windows Movie Maker kommer tyvärr inte med någon egen musik. Det går att köpa MP3-filer billigt (tror det kostar en knapp krona) på olika lagliga hemsidor. 
Om du har fått tag i musikfiler på andra sätt (ska inte fråga hur) så behöver du leta upp mappen där filen ligger och välja den.