The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 1611 ggr
KastKatt
0

Hybrider i THS3?

Vill verkligen ha en varulv/älva hybrid men är inte ens säker på om det går? 

En del säger att det går andra säger att det blir ett av dem (om det är en av varje förälder) och för min del blev det en varulv…

Har försökt att i efterhand via testinghcheatsenabled att byta barnet till en älva men det går inte heller..

Ännu en fråga! Försöker få enhörningsföl, med en enhörning+vanlig häst men blir bara hästar. Har testat att välsigna fauna och det fungerar inte ändå :(

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Mitchika
1

Jag hade ett helt projekt tillägnat till just hybrider här på sajten! 😃

http://thesims.ifokus.se/discussions/51aa5aa68e0e74294101aa2f-projekt-ge-mig-hybrider

Jag har lyckats få hybrider av dom mest sinnessjuka blandningar och hade jättekul på köpet. Det finns tonvis med bilder i min tråd ovan. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

KastKatt
0

Är det utan mods?

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0

Har kollat i din tråd, men tänkte om det gick UTAN att modda då jag inte har en aning om hur man gör.

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
1

#3 Nej, det är inte utan mods. 🙂

Spelet har en blockering som stoppar hybrider från att uppstå, men blockeringen är inte felfri. Det finns sällsynta buggar som orsakar hybrider i andra fall mellan olika väsen, men det ska gå utan mods om man har tur. Glad

Vissa hybrider kan man göra utan fusk också, men varulv och älva behöver antingen modhjälp eller riktig, riktig tur för att en bugg ska uppstå och skapa en hybrid. Jag är inte så insatt i hybrider via tur/bugg, mina mods hjälper mig tillräckligt och ger mig hybriderna jag vill ja. Glad

KastKatt
1

#4 rackarns. vad heter modden? Och finns det någon moddguide?

Vill verkligen ha en! Blivit som en besatthet.

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
1

#5 Du behöver två mods vid namn NRaas Master Controller och så ett tillbehör kallat NRaas Master Controller Cheats. 🙂

Mods installeras väldigt likt som eget innehåll (Package-filer) så det behövs ingen guide för att installera det. NRaas Master Controller håller på att översättas till svenska av entusiaster, så den är på blandad språk (svenska/engelska). 

Däremot finns det en aritkel om "Installering av nedladdat innehåll" som säkert kan hjälpa. Glad

http://thesims.ifokus.se/articles/4f24369088f47203be00ca14-installering-av-nedladdat-innehall

Jag tror att det finns en guide som förklarar hur dom olika modsen fungerar på NRaas' hemsida och som brukar svara på dom vanligaste frågorna. Glad

Se till att du laddar ner rätt version av modsen baserat på vilken speluppdatering du har! Det är fruktansvärt viktigt, annars kan det bli krångel i spelet eller så kanske det inte ens startar. Senaste uppdateringen är 1.55, så om du har installerat den så ska du ha 1.55-versionerna av modsen också. Tidigare versionen (före den här speluppdateringen) var 1.50 och har du kvar den så kan du leta efter äldre versioner av modsen. Dom finns postade på NRaas' hemsida också. Glad

OCH KOM IHÅG! 
Semesterparadis släpps här nu i veckan och det finns inget garanti att dessa mods fungerar korrekt efter att det har installerats (för den som planerar att köpa det). Ha inga mods i The Sims 3-mappen när du uppdaterar spelet eller installerar expansion/prylpaket. Glad

KastKatt
0

Oh tack! Ska se om jag lyckas med detta. Vad bra att det fanns enför hur man ladda ner eget innehåll för det har jag aldrig gjort :P

hur vet man vilken version man har? Kanske ska testa att uppdatera det. Har inte något som inte är original så kanske värt ett försök.

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Här är en gammal bild som visar hur du kan kolla vilken version av spelet du har. Håll muspekaren ovanför ikonen för grundspelet, så dyker en ruta upp. 🙂

Det är dom tre första siffrorna som är mest aktuella. I bilden nedanför är det 1.42, vilket då är patchnivån och spelversionen av The Sims 3. Glad

KastKatt
0

Jag lyckas inte med det? Det är helt… tomt där?

Verkar så krångligt, har börjat kolla på värlsdredigeraren nu också… varför kan inte TS3 vara mer som TS2?

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0

Jag får inte ens upp den rutan? Det bara kommer direkt till spelet…

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Är det tomt på raden där i startprogrammet? 

#10 Nu säger du emot dig själv… du säger först att det är tomt där och nu säger du att du inte får upp rutan? 🤔

För att öppna Startprogrammet och kolla vilken version av spelet du har kan du gå in enligt följande sökväg: 

Lokal disk/Program (x86)/Electronic Arts

Ovan är för Windows 7, det kan se annorlunda ut på andra datorer men det brukar vara ungefär detsamma. 🙂

När du är där så ska du se en massa mappar med "The Sims 3" i titeln, en mapp för varje expansion. Gå in i mappen för den senaste/nyaste expansionen (i mitt fall är det Universitetsliv) och leta reda på ikonen som heter Sims3Launcher. Dubbelklicka på den så ska startprogrammet öppnas. Glad

KastKatt
0

Jag trodde först att man skulle bara ha över ikonen, och där var det tomt,men sen insåg jag att jag hade ju abra alt+tab'at ner programmet, alltså inte fått upp den ruta som är i bakgrunden.

(är lite förvirrad)

Okej, Ska testa!

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
1

Oh. Hittade nu! haha, tack! Ska se om man lyckas dra ned mods, tycker det är lite läskigt. rädd att allt ska gå åt skogen :P

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
0

#13 Säkerhetskopiera det du är rädd om innan så har du inget att oroa dig över. Glad

KastKatt
1

Ska göra det, det vet jag ju hur man gör nu XD (hittade ju inte filerna sist) TACK för allt hjälp, som alltid!

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
0

#15 Det var så lite så! Jag hoppas det kommer gå bra. Det är bara att fråga om mer saker är otydliga. 🙂

KastKatt
0

#16 datorer har då aldrig varit min grej, eller något som rör dem.

Har en fråga till, det är nämligen så att jag fick mitt TS3 av en kompis som spelar det på konsol nu, men hon har använt koden på TS3 hemsida så jag kan inte ladda ner världsregistreraren.

Om jag köper en expansion och registerar, kan jag ladda ner den då eller måste det vara originalspelet?

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
0

#17 Det vet jag faktiskt inte… 

Står inte det någonstans på hemsidan?

Mitchika
0

#17 Tillägg: Kan du inte registrera din kod för Övernaturligt?

KastKatt
0

#18 Ska maila och fråga.

Hittar inte lådan :(

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
0

#20 Din kod för Husdjur då? 🙂