Frågor a.n.g Skapa Värld
Hej,
Det verkar som väldigt många gör världar och har frågor a.n.g det. TS till de flesta trådarna är trötta på att alla frågor ställs i deras tråd, så nu kan alla frågor ställas här istället.
Jag har själv en fråga, kan någon visa en bild på var man öppnar skapa en värld?
Hoppas att frågorna kommer ställas här i fortsättningen :)
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Jag förstår inte riktigt hur du menar. Har du laddat ner verktyget? :)
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#1 Jag har laddat ner verktyget men fattar inte hur man öppnar det :/
// Johanna
#2 Du klickar på genvägen på skrivbordet precis som när du öppnar ett spel. Har du ingen genväg går du in i mappen där du sparade verktyget. 🙂
#3 Men jag vet inte riktigt var jag har sparat det ^^ Kan du inte printscreena en bild vart man ska klicka? 😛
// Johanna
Förmodligen (om du inte bockat ur någon ruta under installationen) finns det en genväg på ditt skrivbord, precis som AmandaBorg säger. Leta bara på skrivbordet efter Världsskaparen. Om du mot förmodan bockat ur rutan så hittar du Världsskaparen i din program-mapp på datorn, under Electronic Arts (Precis som The Sims 3). Alltså; Den här datorn -> Lokal disk -> Program -> Electronic Arts, ungefär (med reservation för att namnen kan vara aaaningen annorlunda - mitt operativsystem är på engelska). 🙂
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Hittat nu! 🙂
// Johanna
#6 Vad bra! :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Men nu står det att jag måste installera om Världskaparen och installera den nya versionen.
Vilken är den nya versionen? Jag har ju installerat den som alla länkar 🤤
// Johanna
Kan passa på att fråga här så slipper jag skaffa en till tråd.. Hur bygger man en bro på skapa en värld?
#8 Jag vet faktiskt inte vad det är för ny version du behöver ha. 😕
#9 Sök på "bro" till vänster där det står "metadata" så kommer det upp olika broar. 🙂
#10 Kan det vara att jag måste stänga av mitt sims innan jag öppnar värdskaparen? :)
// Johanna
#11 Ja, jag tror inte att det går att ha igång båda samtidigt.
#12 Bra, då får vi hoppas på det 😃
// Johanna
Det funkar inte 😕
Kanske för mitt sims inte är uppdaterat? :)
// Johanna
#14 det är för att ditt sims inte är kompitabelt med världsskaparen bara för att det inte har samma verision testa avinstallera världsskaparen och uppdatera sims sedan ladda ner det igen! ( hade samma problem förut )
#15 Ok installerade om det men jag uppdaterade när det var installerat, tack så mycket för svaret ska testa efter min kanin är hämtad 🙂
// Johanna
Hur funkar det med familjer i världsskaparen? Alltså, när man startar ett nytt spel i t.ex. Riverview så finns det ju en del familjer som redan bor där. Jag vill ha egenskapade familjer i min värld som jag håller på med nu men jag har ingen aning om hur man får in dem. Någon som har koll?
#17 Det går inte att lägga till familjer i världsskaparen så först måste du bygga klart världen och exportera den till spelet. Starta ett nytt spel och gå in i "Ändra stad", där kan du skapa och flytta in nya familjer i världen. Sen kan du spara en kopia av sparfilen att använda som utgångspunkt för framtida spel i staden så har du alltid samma familjer där.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#18 Okej, tack! 🙂 Kan jag använda den sparfilen då ifall jag vill ladda upp världen på exchange så att andra kan ladda ner den med mina familjer och det som jag har skapat?
#19 Jag vet inte om det går att ladda upp sparfiler på exchange (använder det inte alls själv), men skulle det göra det så funkar det så. Jag har iaf laddat hem andras sparfiler från andra sidor.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#20 Okej, jag får väl testa mig fram. Tack för svar! 🙂
Hur tar man kort i skapa en värd? Har påbörjat min första! 😃
// Johanna
#22 Det har jag också funderat över. Jag brukar bara print screena. 🙂
#23 Ok :) Alltså, jag fattar noll med världskaparen… :P Hur zoomar man åt sidan? Hur gör man ett nytt lager? Hur fixar man träd och tomter?
// Johanna
För er som ska påbörja att göra en ny värld läs Myismyname artikel om skapa en värld verktyget http://thesims.ifokus.se/articles/4f186832d4ebea0410013253-skapa-en-egen-varld-till-the-sims-3?articles-1
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#24 Jag är så dålig på att förklara, men börja med att läsa artikeln^ och sök sen på "skapa en värld the sims 3" eller "create a world the sims 3" på youtube så brukar det komma upp en hel del bra videos. Är lättare att förstå när man får se från början hur man gör, tycker jag i alla fall. 🙂
#22 Vill också veta hur man tar kort:)
Mitt Världskaparverktyg krånglade så jag avinstallerade det och nu när jag ska installera om det igen så kommer det bara upp att den inte hittar servern när jag klickar på ladda ner:(
Är det något fel med att kunna ladda ner det eller är det min dator?