Sims 3 - Färdighetsfusk?
Hej! Jag undrar två saker:
1. Finns det någon kod eller något fusk som gör att man kan dra upp simmarnas och djurens färdigheter så att de blir bättre i t.ex. matlagning och ridning respektive t.ex. hoppning? Vore jättesnällt om jag kunde få hjälp med detta! :)
2. Jag har byggt ett stall som jag vill att hästar ska kunna gå ut och in igenom. Vilka dörrar/portar kan hästar gå igenom? Kan de gå igenom ladugårdsdörren för 2 våningar? Jag har försökt sätta dit den, men trots att mitt stall har två våningar så fungerar det inte! Det står antingen att "Taket är för lågt" eller att "Dörren måste stå mot en vägg"…
Tacksam för all hjälp!
/Emshify
Ett förslag är att ta bort taket. Bygg väggar minst 10-15 långa under och över och sätt sedan dit dörren. Ladugårdsdörren kan de gå igenom, sedan finns det ett valv, vet inte om det kan gå igenom den men tror det.
Tror inte det finns fusk till att dra upp färdigheterna.
1. Tror inte det finns nåt sånt fusk, har aldrig sett det i alla fall.
2. Hästarna kan bara gå igenom 2-våningsdörrarna, jag har för mig att man måste sätta dem på kortsidorna, eller så har det i alla fall varit för mig.. :/
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
2#: Det behöver inte bara vara på kortsidorna. Om det är för dig på kortsidorna kan det bero på ditt tak. Därför ska man alltid ha två våningar
Okej, tack så mycket för svar allihopa! Ska försöka fixa lite med dörren och se om det funkar. :)
#3 Jag vet, jag har alltid två våningar… Fast nu har jag inte gjort stall på ett tag, kunde va en bugg jag hade då.
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
1. Om du blir en vampyr så lär du dig färdigheterna dubbelt så snabbt på nätterna. Skriv in testingcheatsenabled true, och träffa en vampyr (finns flest i Bridgeport) och dra upp relationen direkt. Sedan kommer du kunna välja "Be att förvandla" eller liknande, och då blir du en vampyr efter 3-4 dagar. Då kommer du kunna lära dig fördigheterna mycket snabbare., eftersom det inte finns något riktigt fusk. :)
Dock måste du ha "Nattliv" till Sims 3.
2. Först trycker du på tak sen AV sen trycker du hammaren och "hamnrar" bort taket sen efter du stoppat dit dörren så trycker du på tak också PÅ, du kanske redan visste detta men jaja kram :) Sims 3 blogg: skyofsims.blogg.se