För många buggar och fel...
The sims 3 Semesterparadis är jätteroligt MEN jag har stött på buggar HELA tiden. Om jag ber min sim undersöka en grotta är den 20% risk att han buggar sig och står helt plötsligt på stranden. Och från att få nivå 7 till 8 i dykningsfärdigheten tog mig SERIÖST FEMTIO RIKTIGA MINUTER, jag snabbspolade HELA tiden och lät honom konstant snorkla, detta trots att han har egenskapen som ska göra det lite lättare för honom att nå nivåerna. I sims spelet motsvarade väl 50 minuters snabbspolning över en vecka… En vecka av nonstop snorkling…
Det som är ännu värre är att det verkar bli ännu värre från nivå 8 till 9, så jag fungerar på om jag måste starta en ny gubbe.
Någon av er som varit med om buggar i nya spelet?
Har samma sak när de ska undersöka grottan och så står det helt plötsligt på stranden.
Har stött på flera småbuggar, men ingen som förstör eller liknande. Men ja, jag hoppas de släpper en patch med bugfixes.
Flera gånger har jag bestämt vad simmen ska göra, men sedan försvinner rutorna och de står där och gör ingenting. Ungefär som när de har egenskapen "tankspridd" 🤔
Eller typ den här 😛 (min sim snorklade när det var fullmåne så zombies spawnas i vattnet)
För mig försvann även bekanta till min sim, han kände kanske 12 st, sedan när jag hade snabbspolat kände han bara 5 st…
#4 Jag hade träffat en sjöjungfru också, som bara försvann…
Oj, jag hoppas att jag inte stöter på dessa buggar… låter superjobbigt. 😕
Jag har inte hunnit spela än, då jag har varit fullt upptagen med att bygga på familjens husbåt. 😇
Den enda bugg jag har hittat än så länge är att det är otroligt svårt att ta TAB-bilder under däck, så att säga. På husbåtens källarvåning. Det går till viss del, men om kameran hamnar minsta fel så blir hela bilden svart och/eller så slungas man upp till våningen ovan…
Ingen skadlig bugg, men mer än måttligt irriterande när man vill ta bilder.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#0 Nu när jag kommit upp i dykning också så märker jag också det där med när man vill undersöka en grotta att man buggar sig till stranden igen. Och vänta 2 simstimmar innan man kan dyka igen 😢
#7 Fast skriv in "TestingcheatsEnabled true" och sedan trycker du in shiftknappen och klickar på ikonen som gör att du måste vänta 2 timmar så försvinner den.
#8 Är det inte Ctrl man trycker in för att ta bort en humöreffekt? (Kan ha fel, men jag har för mig att det är Ctrl jag trycker in) 🙂
Det kanske funkar med shift också, jag har nog inte testat.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#8 Tack för tipset, testar nog nästa gång det händer :)
#9 OJ förlåt mig, jag tänker aldrig på vad jag trycker på när jag gör fusk, det är nog Ctrl som du sa :P