The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1641 ggr
Amysan
1

Spelet fryser!?

Fick Semester Paradis igår och nu fryser spelet, detta har hänt två gånger idag. Första gången var jag tvungen att starta om hela datorn och det fryser just nu för andra gången.. Sitter bara och väntar på att det ska fungera igen.

Någon som har tips eller ska man bara vänta? Hur länge brukar det vara fast?

heatherm
0

Jag tror inte man kan göra så mycket än att vänta till nästa patch fixar det, jag flyttade min familj till en annan stad och då frös det inte alls, så antar att det är staden som är lite knäpp! 

Men mitt tips om det fryser helt är att minimera spelet och sen ta upp det igen…det brukar funka :) 

och om man vill vara riktigt säker så kan man ta upp aktivitetshanteraren och sen stänga den och SEN ta upp spelet igen, det brukar hjälpa!

För att minimera spelet är det bara att trycka på flaggan på tangentbordet (det vet du säkert..men skriver det ändå)

Tokyo
0

Sedan jag installerade Semesterparadis fryser spelet var 3:dje sekund när jag spelar i Isla Paradiso, dock inte i några andra världar. Vet inte varför :c

heatherm
0

Väldigt många som har det problemet, så tror det är lite små fel på den världen :) Jag trodde först det var min dator..men sen när jag flyttade till en annan stad så slutade det..det lättade ju endel :) men jobbigt att det laggar så mycket i den nya staden..man vill ju utforska!

Tokyo
0

#3 Håller med, vill utforska 😕