The Sims iFokus

The Sims

Etikett: teknisk-hjälp
Läst 1725 ggr
Mitchika
9

Vad rekommenderar vi på Simsdatorer?

Jag är nog inte den enda som börjar ledsna på alla dessa "Kan min dator klara av Sims?"-trådar Så jag tänkte att vi försöker skriva ihop en artikel tillsammans om vad vi rekommenderar på en The Sims 3-dator, så att vi kan hänvisa folk som undrar till den artikeln. 🙂

Det är självklart inget fel med att fråga, men det är så enkelt att ta reda på det på egen hand. Allt står på baksidan av The Sims 3-spelen, både expansionerna och grundspelet. Senaste expansionen brukar vara det mest aktuella. Sen är det bara att jämföra texten som står med informationen om datorerna man tittar på. 

Men för att slippa sitta och svara i varje enstaka tråd, vad sägs om att göra en The Sims 3-datorartikel där vi skriver ihop tillsammans vad vi rekommenderar för en The Sims 3-dator? 🙂

Minimum RAM, rekommenderad RAM, CPU, Processor, grafikkort, ja rubbet. 🙂

Då har vi något att hänvisa till och så kan vi samla alla diskussioner på samma ställe, det vill säga artikeln. 🙂

Okej, så vad rekommenderar vi på The Sims iFokus när det gäller en bra The Sims 3-dator? Vi har ju en hel del erfarenhet av det här spelet, många av oss har även spelat sen det kom ut. Så, vad säger vi på den här punkten? 

Både minimumkraven och kraven för att slippa så mycket buggar och krångel som möjligt? Tänk på att spelet blir MYCKET mer krävande ju fler expansioner och prylpaket man har, samt både Storeinnehåll och custom content från andra ställen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

SimsBrooke
0

Puttar upp

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
4

Eftersom ingen verkar ha några förslag så lägger jag upp mina rekommenderade krav på datorn för The Sims 3 med många expansioner och mycket extra innehåll. 🙂

Typ av dator: Stationär
Operativsystem: Ett 64-bitars operativsystem. Jag har läst på flera håll att det hjälper motverka Felkod 12 då det delar upp minnet för aktiva program annorlunda än ett 32-bitars operativsystem (om jag har förstått rätt, rätta gärna om jag har fel) 
CPU: Jag kör en 3,60 GHz AMD FX-4100 Quad-Core Processor utan problem, men jag har läst flera rekommendera 4,0 GHz processor till spelet
RAM: Jag har 4,00 GB RAM installerat och det anser jag är minimumkravet. Ju mer RAM, desto bättre. 
Skivläsare: DVD-läsare eller Internet, då spelen går att registrera och sedan ladda ner och spela via Origin
Hårddisk: Ärligt talat? Jag rekommenderar minst 100 GB ledigt EFTER installation av alla expansioner och/eller prylpaket. Min mapp med sparfiler tar upp 10,2 GB hårddiskutrymme och sen så vill man nog gärna ha plats för screenshots, videos och nedladdat innehåll också. 
Grafik: Här får jag vara tyst, då jag inte har läst på särskilt mycket om grafikkorten när det gäller Sims 3. Mest för att själva grafikkkortet sällan är orsaken till dom vanligaste problemen inom The Sims 3, såvida det inte har gått sönder eller inte fungerar ordentligt. Jag har kört med NVIDIA GeForce GTX 560 utan några problem alls med spelet. Jag kan starta upp min äldsta dator (som också körde The Sims 3 utan några problem) och se vad den har för grafikkort, men det får bli ett senare projekt.

[xMondSy]
0

Varför kan folk inte bara läsa kraven för spelet och sedan jämföra själva? Så svårt är det ju inte >,<

Mitchika
2

#3 Det är det inte. 🙂

Men kraven på den senaste expansionen räknar inte in alla andra expansioner och prylpaket som redan har släppts plus denna. 

Jämför kraven på senaste expansionen med det jag skrivit. Kraven på senaste expansionen (Semesterparadis) är löjligt låga. Speciellt om man skulle ha alla övriga expansioner och prylpaket installerade på köpet. 

Det är sällan som man köper bara ett par expansioner när man spelar The Sims 3. Man börjar ofta så, men sen så ser man ju vad som erbjuds i dom andra expansionerna! Svårt att låta bli att köpa dom också då. 😃

Helt plötsligt så klarar inte ens dator, som mötte upp kraven på senaste expansionens systemkrav, av The Sims 3 lika bra längre eller ens alls. Det var därför jag tänkte att vi kunde skriva ihop en artikel om vad vi som långvariga (många av oss) Simsspelare rekommenderar på en dators systemkrav. 🙂