Hjälp! Kan inte identifiera!
Det där fick jag med i början..men det är bara att gå in och ändra i grafikinställningar på spelet :)
Vad ändrade du för något? Har ändrat storlek, det är allt :/
Vet inte om du fixat det, men när du trycker på de tre punkterna längst ner till vänster och går in på "Alternativ", så kolla inställningarna på "Spelalternativ" och "Bild- eller grafikalternativ", minns inte riktigt exakt vad det står. Prova att ändra upplösningen.
Ställ in det mesta på låg. Textur och såna grejer är också bra att prova sänka upplösningen på. Ditt grafikkort kanske inte klarar så hög rendering.
Du kanske måste starta om spelet annars kan det paja.
Hoppas du förstår hur jag menar, eller att du fixat det redan 🙂
#4 Allt stod på lägsta från början, till och med simmarnas livstid. Bebis 0, småbarn 0, barn 0, osv… Tyckte det var konstigt! :o
Ja, det låter konstigt. Är det inte bättre än?
Vad är det för dator?
#6 Inte bättre! Acer Aspire V5, 15.6 tum. Touch med i5 processor.
Om jag hittade rätt dator så har du "Intel HD Graphics 4000" och det verkar som att det börjar strula ifall man har många expansioner installerade.
Testa att gå in på "http://www.systemrequirementslab.com""
och välj den senaste expansionen du har installerad så ser du om det är något i dator som inte fixar spelet och vad det är i såna fall.
Men jag tror det är grafikkortet (om det nu är detta du har) som inte riktigt klarar så mycket.
Med många expansioner och för hög rendering och upplösning så kan det bli för mycket.
#8 Men den ska klara 1080p om det är det du menar 🤔 Förstod inte riktigt hemsidan.
När jag köpte datorn sa de att det inte var någon speldator. Jag sa att jag inte spelar massa skjutspel och sånt, utan bara sims. ¨
"Sims 3 ska datorn klara!" sa han.
Det stod ju att det var fel med grafiken, tycker bara det är konstigt! :O
Har bara TS3 Husdjur installerat ännu. Och orginalet såklart.
#9 Att den ska klara 1080p spelar väl ingen större roll egentligen, Men om du har satt allting på lågt och det fortfarande ser ut sådär så klarar inte datorn riktigt av spelet, The sims 3 är ju väldigt krävande.
Där jag köpte dator för ett tag sen och frågade om The sims 3 skulle fungera så sa dom exakt samma som din sa, och datorn klarade inte av ett enda spel än wow, och då hade jag också på lägst, så man får passa sig ibland ;p
Och sen är det väl lite känt att laptops inte heller klarar av spel så värst bra :)
OT, Känns som väldigt många envisas med och spela på laptops, Självklart kan man hitta en bra dator även där, men du kan få en riktigt bra stationär som fyller allting och kostar ett par tusenlappar billigare.
Freestyla dig rakt ut i ovissheten och släpp taget
Medarbetare på Sorg ifokus
#10 Jaha, vad kan man göra nu då? :/ Trodde ju att den skulle klara Sims när han sa så! Kan man byta eller nåt? Antar att det är försent… Min dator kostade 7500:-, den jag hade innan var billigare, inte heller någon speldator, men klarade sims galant! :/ Vad är det man ska kolla på för att se om datorn klarar spelen?
Kan det spela nån roll vilket sims 3 original man installerar?
Min kompis köpte sitt senare, kan de kanske va bättre på något sätt? :)