Processorn och operativsystem
Hej!
När jag startar TS3 med expansionspaket fungerar allt ända tills man kommer till stadsläget - där ser det ut som myrornas krig.
Datorn är ny och har en processor på 1,8GHz och Windows 8. Spelen kräver 2.0GHz och Windows 7.
Kan det vara därför?
Tycker det är konstigt att allt annat fungerar förutom stadsläget.
Kan det bero på processorn eller operativsystemet?
Har testat att sätta grafiken på lägsta möjliga på spelet. Det hjälper inte.
TS3 Orginal fungerar helt, men så fort en expansion installeratas blir det konstigt på stadsläget.
Tips och hjälp tack!
Genom att installera något mer ( som EP el. PP) än bas-spelet så har spelet helt plötsligt nya krav för att fungera.
Ju mer saker du installerar desto mer kräver spelet.
Men ett direkt svar på din fråga kan jag tyvärr inte komma med. Prövat att installera om det kanske?
The Sims 3 fungerar på Windows 8, vad jag har hört från ett par andra som använder det. 🙂
Problemet i det här fallet tror jag är processorn. The Sims 3 (Semesterparadis och många andra av dom senare expansionerna) kräver 2,4 GHz. Och då är det för en expansion. Den känns inte kraftig nog att klara av The Sims 3 med flera expansioner. Till och med bara en av dom nyare expansionerna kan vara för mycket. 😕
Din dator möter inte upp till rekommenderade kraven. Då fungerar inte spelet som det ska. Tråkigt, men sant. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Usch, tråkigt!
Har installerat om 3 gånger. Kvällsnöjen har samma krav som Orginalet, men tillsammans blir de alltså "mer krävande"? 😕
Jag som ska få mitt semesterparadis idag!
#3 Ja, tillsammans blir dom mer krävande.
Jag tog fram grundspelet och kollade. Din dator möter inte ens dom rekommenderade kraven för grundspelet när det gäller processorn! 2,0 GHz processor är rekommenderade systemkravet/minimumkravet för The Sims 3 med endast grundspelet, för Windows XP. Windows Vista och nyare kräver 2,4 GHz, om jag förstått rätt, för bara grundspelet.
Din dator har 1,8 GHz. Den möter inte kraven, därav kommer inte The Sims 3 att gå att spela optimalt med expansioner och extra innehåll. 😕
Men om du vill testa något så kan du prova att se om det går att uppdatera grafikkortets drivrutiner. Dock tror jag inte att det är orsaken, utan jag tror mer att det är processorn. Det är alltid värt ett försök, dock. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot