Spelet fryser
Sedan jag installerade Semesterparadis samt den nya patchen så fryser spelet exakt hela tiden. Det är så sjukt irriterande!
Det har frusit förut, men det var bara enstaka gånger som inte alls störde mig, men nu fryser tiden och simmarna var tredje sekund, dock rör dig vattnet, stank, simsdiamanten & träden svajar osv. Sedan kan jag spela några sekunder innan det fryser igen, som sagt.
Blir så trött! Vill kunna "undersöka" det nya spelet som alla andra men det funkar verkligen inte! Någon som har något tips?
innan semesterparadis brukade mitt spel aldrig frysa om jag kanske inte har fusket på, men nu gör de det jätteofta för mig med… håller med irriterande…
M_A_R_I_A 🌺
Putt?
Tror det inte finns så mycket att göra..har exakt samma sak! Det ända man får göra är antagligen att vänta tills nästa patch..då dom kanske ha fixat problemet. Sen vet jag inte om du har mycket nedladdat ..det har jag till exempel och vet att det kan orsaka mycket bugg.
#3 Har inte speciellt mycket nedladdat.
TS: Eftersom du sa att spelet har frusit tidigare innan IP, så undrar jag om det inte är din dator som kanske inte riktigt orkar med Sims med ytterligare en expansion…? Jag kan ha fel, men det är vad min intuition säger mig i alla fall.
Me. Myself & My Sims
Ett tips: Om det fryser fast helt och det tar lång tid, minimera spelet och sen ta upp det igen :) då brukar det släppa! Jag lider också av att spelet fryser till ibland, och då brukar jag minimera och ta upp igen, har hjälpt varje gång :)
#5 Vi köpte datorn för inte så länge sedan pga pappas jobb och för att jag skulle kunna spela sims på den. Jag frågade pappa om det kan vara datorn men han sa bara "det kan inte vara möjligt, den är ju ny och har jättemycket minne" osv, och "det måste vara spelet det är fel på", vilket jag inte tror på.
Dock fryser det bara i Isla Paradiso (eller hur det stavas) och inte i någon annan värld, var det datorn skulle det väl frysa i alla världar? Eller har jag fel?
#7 Observera att jag inte är på långa vägar en datorexpert! Så det här är bara mina okvalificerade gissningar….
All beröm till din pappa att han verkligen letade efter en Sim-dator till dig! Även om det kanske inte låter så troligt så kan det fortfarande vara möjligt att det är datorn - många inser inte hur mycket datorkraft ett spel + 10 expansioner kräver…. Det är MYCKET info som skall processeras.
Min känsla av IP när jag spelat är att det kräver bättre grafik än andra spel eftersom det är så mycket vatten och båtar etc. Kanske därför det fungerar i andra världar? Har du provat att sänka grafik-inställningarna av spelet?
Hoppas verkligen du lyckas fixa ditt spel! Det är så trist när det inte går att spela ett spel man sett fram emot så länge!
Me. Myself & My Sims
Nu är jag jätteglad 😃
Av ren chansning avinstallerade jag Semesterparadis och installerade det igen, och nu funkar det i princip som vanligt! Kan spela nu! YEEEEEY! 🤪 Även fast grafiken är på högsta funkar det som det ska, är överlycklig :D:D:D:D:D:D<3
HÄÄÄÄRLIGT!
Me. Myself & My Sims
#10 😃😂😍
Detta hände mig med hela tiden med första familjen jag gjorde - efter att bara kunna spela bokstavligen ½minut innan allt frös varje gång ( var tvungen att stänga av datan för att det skulle funka igen ) så tröttnade jag och raderade min familj. När jag testade göra en ny familj så funkade allt och än så länge har det bara "snabb fryst" lite i max 1 min och sen funkat igen :)
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se