The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 1800 ggr
Aloneforever
0

Klara denna stationära dator Sims 3?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nu tagit fram min stationära dator som har stått i min garderob i ett år eller så och fundera på att installera sims 3 & sims 3 semesterparadis, kommer det gå bra att spela det? Tycker inte det känns någon mening att installera om det kommer hacka fram eller vara sjukt dålig grafik.. Tacksam för hjälp :)

Mitchika
0

Jämför kraven som står på din senaste expansion med det som står på datorskärmen. Lägg sedan på alla expansioner, prylpaket och eget innehåll du tänker använda till The Sims 3 och anta att det kommer bli mycket mer krävande. Det borde kunna ge ett någorlunda användbart svar. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Aloneforever
0

Var på datorn ska man gå in och kolla exakt hur mycket minne osv man har? :)

Mitchika
0

#2 Det står precis på den bilden som du postade i #0. 🙂

Det står "Minne (RAM): 2,50 GB" Glad

Aloneforever
0

Aha okej, är inte sådär bra på sånt :P Du kan inte hjälpa mig att räkna ut? 😇

Mitchika
0

#4 Det är inte så svårt. Kolla vad som står för rekommendationer på senaste expansionen. Sen behöver du veta hur många till du hade tänkt installera och hur du tänkt spela. Länge på samma sparfil (Legacystil) eller bara kort på familjer där du designar simmar och bygger hus. 

Beroende på antalet expansioner, prylpaket och/eller eget innehåll så får du öka kraven. Om datorn precis möter kraven för senaste expansionen kan det bli lite krångel om du installerar massa expansioner, samt annat eget innehåll. 

Jag har för mig att minimumkravet för processorn är 2,4 GHz på Windows Vista, som din dator har. Din dators processor är dock på 2,0 GHz, men jag vet inte hur känsligt det kan vara. Minimumkraven för RAM är 1-2 GB enligt vad som står på spelet, men personligen rekommenderar jag minst 4 GB för att undvika Felkod 12 så mycket som det bara går. 

Ärligt talat är jag osäker. Den är inte idyllisk, men det enklaste vore nästan att installera grundspelet och Semesterparadis och testa hur det går. Två spel tar inte så extremt lång tid att installera och kan funka bra som test. 🙂

Den kan med största säkerhet köra The Sims 3, men hur bra och hur felfritt kan jag inte säga. Mycket hänger på datorns övriga skick också. Jag lägger in en potentiell Felkod 12-varning vid längre speltider och större sparfiler också, då dess RAM är ganska låg.

Aloneforever
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, tack för hjälpen, ska testa senare ikväll! :)

Du kanske kan hjälpa mig med en annan sak? Funkar sims 3 & semesterparadis bättre på denna? Det är så att jag har det installerat men det verkar vara något fel?! Det låser sig ibland och sen låser upp och fortsätter, börjar irritera mig.. Det har funkat hur bra som helst förrut med fler än ett expansionpaket installerat, men när jag installerade Semesterparadis så uppstod detta problemet. Att spelet blev segare och stannade ibland. Hoppas du förstår?

Mitchika
0

#6 Den där ser mycket mer lovande ut i mina ögon. 🙂

Det du beskriver kallar jag ofta för klassiskt "Sims-lagg", vilket jag också upplever till och från. Spelet fryser och man kan inte göra något, men alla animationer i bakgrunden fortsätter (kristallen snurrar, vattnet rör sig, buskar rör sig i vinden etc.) Är det var du upplever? 

Prova att avinstallera och installera om Semesterparadis. Det ska tydligen ha hjälpt andra. Jag tänkte prova samma sak, även om jag inte upplever problemet som så störande, bara för att testa. 🙂

Aloneforever
0

Ja, precis så! :)
Jag har installerat om både Semesterparadis och sims 3, även hela min dator, men det funkade inte :/ Är så sims sugen!

Mitchika
0

#8 Det där lagget har jag aldrig kommit underfund med hur man ska komma runt. Det finns flera råd, tips och förslag på vad man kan göra överallt på nätet om man letar runt. Vissa funkar för vissa, andra funkar inte. 

http://simswiki.info/wiki.php?title=Game_Help:Intermittent_Freezes

Där finns några saker som kan vara värda att prova. 🙂