The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 3073 ggr
ACBB
0

Hur gör man?

Hej, jag är mamma till en Sims 3-spelare som nu behöver föra över spelet från min snart trasiga dator med Windows 7 till en ny dator med Windows 8. Hon har sin familj sparad på en extern hårddisk och har installerat Sims på nya datorn, MEN, sen tar det stopp! Hur går vi vidare? Jag kan inget om Sims och inget om Windows 8 och hon vill inte gärna börja om från början. Finns det någon som kan ge oss en steg-för-steg-lösning hur man gör?? Tack på förhand! Carin

Mitchika
0

Hej! 🙂

Jag vet inte om vi har en steg för steg lösning för hur man flyttar in en familj i mappen, men vi har en artikel som förklarar detaljerat med bildhjälp hur man säkerhetskopierar sina sparfiler. Där kan man se var sparfilen ska ligga och vart man hittar rätt i spelmappen. 

Den kanske kan hjälpa lite? 🙂

Artikeln finns här: 
http://thesims.ifokus.se/articles/509dc064d4ebea648c000387-sa-kopierar-du-dina-sparfiler?articles-2

Har du fler frågor och behöver mer detaljer så är det bara att skriva i tråden så hjälper vi till så gott vi kan. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

ACBB
0

hej igen! Tack för snabbt svar! Jag har dock mer frågor: allt finns sparat på en extern hårddisk, jag har kollat på länken jag fick och alla mappar, både saves och allt möjligt annat finns där. jag sparade hela filen redan från början. Problemet som jag inte lyckas lösa är hur jag sen hjälper henne att få in det på nya datorn. Hon har installerat alla skivor men jag hittar ingenstans där jag kan hämta in dom sparade filerna till spelet? Hur gör jag med det? 

Tack på förhand igen!

C

ACBB
0

Ingen som vet hur man gör för att kunna ladda upp de sparade filerna på Sims på den nya datorn?

[xMondSy]
0

Den mappen som ni har sparat på den externa hårddisken antar jag kommer ifrån den gamla datorns "Mina Dokument" som mappen heter. 

Det enda du behöver göra är att öppna "Mina Dokument" på den nya och där ska det troligtvis ligga en mapp som heter "Electronic Arts" Hela den mappen som ligger där just nu kan du ta bort och sedan kopierar/klipper du mappen från den externa och lägger in istället. 
Allt som ligger i den mappen ska nu finnas automatiskt i spelet om allt görs rätt. 

Hänger du med?

ACBB
0

xMondSy: Jag har försökt precis alldeles nyss men det händer ingenting?! Jag tog bort det som fanns i Electronic Artsmappen i dokument och la in saves, saved sims och saved outfits,,allt med saved jag hittade, men när jag sen öppnar spelet så är det tomt i alla fall? Min dotter har installerat alla Sims från grunden och till Sims Årstider, avinstallerade nyss grunden och installerade igen men med samma resultat: öppnar man sims är det tomt?

ACBB
0

jag menar att när man öppnar själva spelet sims så är det tomt alltså,,inte om man öppnar filen Electronic Arts för där finns ju filerna jag har fört dit, saves osv

[xMondSy]
0

Konstigt att det inte funkar. Det fungerade galant för mig när jag förde över från XP till Win7.

ACBB
0

Ja,jag vet inte vad jag ska göra,,jag är inte bra på datorer och har googlat och provat allt men inget funkar,,,

Sigrun
0

prova att ändra kompatibilitets läget till windows 7 eller något, altså högerklicka på genvägen/ikonen för spelet och välj egenskaper, sen kompatibilitet och windows 7.. Kan ju vara att det blir problem pga windows 8