Sagan om isfolket!
Är det några här som har läst bokserien ''Sagan om isfolket''?
Jag har länge tänkt sätta mig och göra vissa av personerna så som JAG ser dom i mitt huvud i ts3, det är ju olika för alla! Tänkte att det skulle vara roligt att dela med mig om hur jag tänker och ser karaktärerna.
Skulle va kul att höra era andras åsikter om hur ni tänker och ser dem i era huvud, det skulle va roligt om nån annan här inne också läst böckerna och visa era simmar ni gjort som liknar några i Sagan om isfolket.😃
Åh. Jag har läst varenda en av böckerna och inte bara en gång 😞
Så himla kul idé ändå. Har aldrig fått för mig att göra något sådant, men det kommer bli kul att se hur du gör!
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#2 Böckerna är så himla bra!
Det är så svårt tycker jag att göra simmarna lika som karaktärerna i mitt huvud är! 😮
Nästa är: Sol Angelica av Isfolket!
Jag tycker faktiskt denna blev ganska bra! Dock ser jag alltid Sol med en litet ''lurt'' leende! Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det och kunde inte fixa till det i sims heller! 🙂
( Nu tycker jag dock att jag skulle ha gjort huvudet lite bredare på Tengel den gode och rakare ögon!)
jag ÄLSKAR dom böckerna! läste dom flera gånger om, och inte bara den serien av margit sandemo! :D skitfina simmar!
#5 Va kul att det finns några som gillar Sagan om isfolket här inne! 😃Tack! Jag är dock inte alls nöjd med hur Tengel den gode ser ut nu i efterhand. Kanske det mer är likt någon annan som Tarjei, fast nej jag vet inte.🤔
Iallafall är det verkligen INTE Tengel 😕
Har läst alla 82 böckerna i serietriologin. Själv tycker jag att böckrna i Legenden om Ljusets rike är bäst. Men jag har alltid föreställt mig Sol med gula ögon + att det står i böckerna att hon har det. Jag ser inte riktigt ögonen på bilden, men har hon gula ögon??
#8 Jag tror du har rätt där. Visst står det väl att Sol Angelica har kattlika, gula ögon? 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#8 #9 Jag har fått för mig att det stod i början att hon hade mörka ögon. Och att de skiftade i gult ibland t.ex. när hon blev ''full i fan'' 😉Hehe, det är så jag har föreställt mig henne iallafall.
Har även läst i forum där stod stod att hon hade gröna mörka ögon. Det är iallafall så jag har sett Sol i mitt huvud! 🙂
#10 Man får naturligtvis se karaktärerna som man vill, men jag tror det ringer en liten klocka nu när du säger det. Jag har inte rört Sagan om Isfolket-böckerna på flera år, något som jag nu blivit frestad att göra. Jag tror jag mest minns Sols utseende från framsidan av tredje boken, där hon har gula ögon. 🙂
Öppnade nyss tredje boken och läste ett gammalt bekant stycke… gah, nu vill jag ju läsa om alla böckerna igen…!
#11 Det är ju också det som är lite roligt, man kan ha så himla olika syn på hur de ser ut! 😃Det var länge sen jag också läste de böckerna sol var med i och levde.
Förstår det! De är så himla bra 🙂

Kan någon berätta vad det är för böcker, eller åtminstonde länka? Blir så nyfiken :-P
Sitter just och lyssnar på första boken i serien. Och jo, Sol har gröna ögon. :) #13 Googla vet jag. Eller PMa mig din mail så kan jag skicka första boken som ljudbok till dig om du vill. (Fullt lagligt, ska påpekas. Jag pysslar inte med olaglig fildelning.) :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#13 Är en bokserie på 47 böcker. Det är en som kallas Tengel den onde som har ingått ett avtal (?) och sålde sin själ till djävuelen. Till följd av det får sedan en i varje generation framöver ett ont arv, de får jätte stora skuldror som ofta dödar den som föder. De har också ett speciellt utseende vissa som otroligt fula eller vackra och så får speciella de krafter.
Sen kommer Tengel den GODE och vill istället använda sina krafter till gott för ont!
Man får följa den släkten ifrån 1500 talet till 1900 talet någon gång! 
Usch va svårt det var att försöka berätta utan att avslöja FÖR mycket av handlingen. 🤔
Jag rekomenderar verkligen den här bokserien!
#14 Va bra! Då var jag inte helt ute och cyklade iallafall 😉
Nästa är: Tengel den Onde!
Haha, Tengel den onde är verkligen ingen typ att skratta åt. Men jag tyckte verkligen det var så kul att göra honom, och svåååårt!!
Tja riktigt ful och hemsk blev han ju och ja det är ju Tengel den onde 😉
Klicka på bilden så den blir större så ser inte alls så himla konstigt ut
#16 Han är perfekt! 😍
Det var nästan exakt så jag föreställt mig honom! Lite mindre avlångt ansikte, men din simversion av honom ser helt fantastisk ut. 😃
#17 Åh tack! 😃
Jag ville också ha mindre avlångt ansikte men det ville inte slidersn utan att alla tänder och tunga eller något annat som skulle ut 😡😉