Sims 3
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
Jag har alla sims 2 spel, 4 st sims 3 spel (har verkligen inte haft tid till att spela och har då inte orkat köpa några)
Men nu tycker jag det börjar bli trist med dom spelen jag har. Har jobbat mycket så har en del pengar MEN ska jag köpa till massa sims 3 spel när det ska komma 4:an nästa år?:/
Det jag hatar mest i sims 3 är att man inte kan se vad dom gör under sitt jobb,när dom går o handlar o.s.v (har sims 3 drömjobb så jag kan ju t.ex vaccinera folk o sådär om jag jobbar inom sjukvård men det har liksom blivit trist) och i alla sims 4 videorna på youtube (där dom spektakulerar i vad som kommer i sims 4) har varenda en sakt att dom skulle vilja att det fixades.
Så om dom fixar de så kallade "rabbit holes" känns det lite tråkigt att köpa massa sims 3 spel som jag då antagligen inte kommer att spela direkt…
Hjälp mig D:
Om du inte spelat sims 3 alls kanske det räcker med grundspelet, och kanske en expansion på sikt för att det ska vara intressant ända fram till fyran kommer?
trean skiljer sig så väldigt från tvåan så det finns mycket att utforska även utan alla expansioner :)
Jag har 3:an och 4 expansioner till det, men har liksom tröttnat på själva expansionerna jag har men känns kanske lite ovärt att köpa expansioner till sims 3 när sims 4 kommer ut…. men när sims 4 kommer ut dröjer det ju också innan expansioner till det kommer ut…jag spelade mycket förr och har börjat nu igen :)
Ah, jag som läste lite slarvigt, sorry!
haha det är ingen fara :)
Ett spel förlorar inte sitt värde för att en uppföljare kommer ut. 🙂
Jag har fortfarande alla mina The Sims 2-spel kvar och ångrar dom inte ett dugg. När The Sims 3 först släpptes var det en gigantisk besvikelse och jag tröttnade SÅ snabbt för att det nästan inte fanns något att göra. Jag misstänker att samma fenomen lär uppstå för mig i The Sims 4.
Så jag lär spela nästan bara trean fram tills fyran varit ute i några år och fått tillräckligt med expansioner för att vara lockande. 🙂
Tänk bara på allt vi har i The Sims 3 nu och allt vi kan göra med expansionerna som finns:
- Varulvar, vampyrer, plantsimmar, aliens, häxor, älvor, simbotar, mumier, spöken och alla underbara livstillstånd som finns nu!
- Dussintals karriärval, flera av dom där man kan vara egen företagare, författare, filmstjärna, vetenskapsman och flera yrken där man får vara med på jobbet (Brandman, detektiv, spökjägare etc.)
- Kläder, möbler, dekorationer och frisyrer (både från expansioner och som Custom Content) så att spelen knappt orkar med!
- Dussintals med färdigheter, som Kampsport, Fiske, Dykning, Matlagning, Gitarr, Piano, Bas, etc.
- Massor av olika världar att bo i, både från expansioner, Store och världar som spelare skapat!
- Hundar, katter, hästar och smådjur så att man kan fylla upp ett helt hus om man känner för det!
- Lägenheter, husbåtar, stora tomter, rumskompisar, studentlägenheter och alla roliga sätt att bo på!
- Universitetet, Shang Simla, Al Simhara och platserna man kan åka till på semester eller för att utbilda sig!
- Interaktioner, handlingar och olika scenarion beroende på vilken ålder simmarna befinner sig i! Medelålderskris för vuxna simmar, hormonsvängningar för tonåringar och barn som blir rädda för monster under sängen.
- Vädret så som snö, regn och åska!
- Årstiderna med allt som hör till dom, samt festivalerna!
- Barer, kändisskap, bandspelningar och dejter!
Samt mycket, mycket mer!
Ta sedan bort allt detta och få bara det mest grundläggande. Simmar, husbyggen, tomter, en eller två världar, karriärer, det nödvändiga för att leva, samt några få extra funktioner. Där har vi The Sims 4 när det släpps. 🙂
Det kommer vara stabilare (hoppas jag) med mindre buggar (håller tummarna för det), ha några nya funktioner, vara lite annorlunda och simmarna kommer se annorlunda ut.
Men vi kommer inte få årstider, vi kommer inte få husdjur, vi kommer inte få dessa mängder av karriärer, olika levnadsstadium och övernaturliga väsen som vi har nu, semesterplatser och inte så mycket möbler, kläder och frisyrer att välja mellan.
Det kommer att släppas senare, i expansioner och nedladdningsbart innehåll mot betalning. Vi går alltså tillbaka till noll, precis som vi gjorde när The Sims 3 släpptes och man gick över till det från tvåan. 
Jag är nästan helt säker på det. För det finns pengar att tjäna i att erbjuda expansioner och nedladdningsbart Storeinnehåll för att göra spelet roligare och ge det mer att erbjuda. Så har dom gjort med The Sims, The Sims 2 och The Sims 3. Jag har svårt att se att det kommer förändras med The Sims 4. 
Så i mina ögon kommer The Sims 3 att vara aktuellt i ganska många år till. Jag gick inte över helt till The Sims 3 förrän Husdjur släpptes och jag kände att jag fick det mesta jag ville ha utav spelet. Det dröjer innan The Sims 4 kommer upp i samma fantastiska nivå och får det utbud som The Sims 3 har. 🙂
Personligen hoppas jag på att dom bara kör grundspelet The Sims 4 som det mest grundläggande, så att dom kan fokusera på att få ett stabilare, mer krångelfritt, spelsystem som inte får lika mycket buggar och problem. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
tack för svaret! :)
jo, du har ju rätt i att man kommer säkert att få vänta rätt länge på prylpaketen som gör det "roligare" att spela :)