Avaktiverar det automatiskt?
Hej, är ny här så vet inte exakt hur allt funkar och sådant så döm inte, haha.
Men vet någon om spelen av-aktiveras automatiskt när man slänger sin gamla dator? Eller måste man göra det själv?
Tacksam för svar :)
Nja, förstår inte riktigt vad du menar men mitt svar blir nej.
Om du kastar/säljer din dator och inte avinstallerar spelen, då skulle någon (med en annan spelskiva) nog kunna komma åt dina spel och sparfiler.
Om du menar om spelen slutar att funka om du byter dator så säger jag nej där också. Man kan installera samma spel/skivor på flera olika datorer.
Även om du byter dator kommer du (nog) att använda samma Sims-användarkonto. Och som jag förstår det är det till det kontot, som man bara kommer åt online, på Sims hemsida, som dina spelkoder är knutet till. Så om du avslutar det kontot kommer ingen (inte ens du själv) att kunna använda spelskivorna igen.
Hoppas att något av det jag skrev var svar på det du undrade. :)
Tack för svaret :) Jag menade av-bekräfta, vet inte vart jag fick av-aktivera från, haha. Men liksom mina spel är inte installerade via origin och man måste väl av-bekräfta spelen innan man kan registera de på origin.
Förlåt för den dåliga förklaringen. Jag är rätt stressad just nu :)
Du menar nog avinstallera?
Mina spel är inte installerade av origin utan alla är köpta skivor i butik. Om jag skulle vilja göra mig av med min data så skulle jag ändå avinstallera alla innan jag gjorde mig av med datan.
Försök förklara tydligare för det är lite svårt att förstå ur du menar med att registrera de på origin..?
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Löste det nu, tack för hjälpen :)