Låtsaskompis
Till en av mina nyfödda simmar fick jag en liten docka. Man kunde döpa den och så. Det är vad jag fått höra en låtsaskompis. Men hur får man de att liksom… röra sig som andras gör?
Edit: Ändring sker på sidan och kategorier sätts ihop därför flyttar jag din tråd till "Ts 3 Allmänt" / Pandiz sajtvärden
Åh, vad roligt! :D
Låtsaskompisar är bland det bästa som finns i Leva Livet, enligt mig. :)
Det tar tid för en Låtsaskompis att bli till, då den ska skapas av din babysims fantasti och vänskapsband. :D Just nu ska du bara bestämma om den ska vara pojke eller flicka (det bestämmer man via valen "Ge pojknamn" eller "Ge flicknamn").
Sen väntar du tills din lilla baby har växt upp till småbarn. Då ska du låta ditt småbarn leka massvis med dockan, så mycket som du bara kan ända tills spelet ger dig ett meddelande som säger att din sim har bildat ett väldigt starkt och speciellt band till dockan.
Efter det börjar det verkligt roliga när din sim växer upp till barn. Då växer dockan med henne! :D Och hon har sen en osynlig vän som bara hon kan se. :) Men den finns där (om än inte kontrollerbar) och kan göra saker och ting, som att hämta mellanmål åt din sim.
Då kan du även göra Låtsaskompisen verklig, via ett elixir man skapar genom Kemibänken! :) Då blir låtsaskompisen kontrollerbar och byter utseende till en sim med speciella kläder och ofta speciellt hår. Det roliga är att simmen kan skifta mellan att se ut som en sim och se ut som en låtsaskompis! :D
Själv så gifte sig en av mina simmar med sin förverkligade Låtsaskompis och dom fick tvillingar ihop! :D
Det roliga var inte bara att babytvillingarna fick varsin Låtsaskompisdocka (hehe! :D) utan att dom även ärvde sin pappas leksaksform! :D
Bifogar en bild nedanför på min Låtsaskompisfamilj. Dom två pojkarna har speciella kläder på sig med hjärtan på tröjorna, vilket är kläderna som Låtsaskompisar brukar få när dom förverkligas som barn.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Ok,så när barnet blir lite äldre kan den bygga upp ett starkt band till dockan och då blir den mer "användbar". Och så kan man skapa ett elixir som gör att den blir verklig, om jag fattat det rätt :) Tack så mycket ^^
#3 Ja! :D
Ledsen om det blev mycket och rörigt, men jag blev nog lite ivrig där. :)
Precis fått Leva livet och har fått en låtsaskompis. Min sim har lekt med den MASSOR som småbarn (körde "görallaglada"fusket så hon lekte med den konstant i typ 4 dagar + lekt massa innan, men nu när hon är barn är den ändå bara en docka :( Har testat en gång innan men lyckas inte :(
Fattar inte? Är det något mer man ska göra?
Hade en familj med två barn, den enas låtsaskompis gick inte att trycka på eller använda alls? kanske någon bugg som jag råkar ut för?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#5 Har du ställt dockan på golvet för sig själv eller bär simmen med sig den hela tiden? Man måste ställa dom på golvet för att dom ska kunna förvandlas. Det brukar också komma upp en ruta när man har tillräckligt hög relation till dockan för att det ska hända om jag inte minns fel.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#5 Min fråga blir om dockan som småbarnet lekte med verkligen tillhörde småbarnet? En docka som har tillhört/tillhör en annan familjemedlem kan inte bli någon annans låtsaskompis.
#6 och #7 Jag hade gjort allt som det står att man ska göra, och efter jag skrivit inlägget alt+tab'ade jag upp sims och då förvandlades den! Det tog en stund innan jag fick meddelandet från att hon växt upp nämligen :)
Hade bara ett barn och en låtsaskompis med den jag spelar nu. Men tack för svar!
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#8 Vad bra! Skönt att det inte var en bugg. 🙂