The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 7867 ggr
MozillaFireFox
0

Installera Sims 3 på Windows 8

Är på dålig humör, utom då menar jag EXTREMT! Okej, jag avinstallerade alla mina spel (jag har grundspelet, årstider, leva livet och semesterparadis) och kan säga att på den datorn jag avinstallerade på är en sliten Windows 7 Familjedator, men den funkar fantastisk för sims 3. Nu till problemet. När jag ska installera grundspelet på Windows 8 Toshiba(En Laptop) så laddar installationen (OBS! Jag hade också installerat Origin)  när den har kommit en fjärdedel kommer det en popup ruta som står: CRC-Fel, det jag gjorde var att så klart klicka på Försök igen, när den hade kommit 2 fjärde delar kom det upp igen, jag gjorde samma sak. Mer än halvägs, samma sak. När den var 3 milimeter från att installeras klart kom samma sak upp igen, jag gjorde som innan, klickte på försök igen, men den laddades inte fram. Laddningen stannade och var andre minut kom popup rutan igen. Jag har försökt att installera vid andra tillfällen men ingen skillnad. Jag googlade och sökte på http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ då jag kollade om min laptop hade vad systemkraven av sims 3 krävde, då den hade allt. Förutom att den inte var XP, Vista eller 7. Såklart visste jag att EA hade gjort nån sorts drivrutin till Windows 8 eller nåt liknande, men det står att jag måste installera grundspelet vilket JAG inte kan!

Och dem få anledningar till att varför jag vill inte göra om det är att när jag gör det, så hackas typ DVDläsaren (alltså den låter konstigt) Och jag har märkt att CD-Skivan blir bara mer repigare ju mer jag sätter den i DVD-läsaren. Denna laptop är ny,  köpte den från Elgiganten 13 Juli. Den är som sagt Toshiba Windows 8.  390 GB ledigt utrymme för hårdisken, 8 GB RAMminne/grafik. Och jag har även kunnat installera ett spel som är för Windows 7, XP och vista, men spela det på 8. Jag har bara använt CD-skivan vid få tillfället (Alltså Grundspelet) och den enda lösningen är att ta laptopen till Elgiganten, för att min pappa sa att Personalen hade sagt att denna skulle klara av de flesta spel men kanske inte i bästa sätt. Jag har även försökt ändra spelet kompalitetsläge till windows 7 med utan resultat. det Om det inte skulle gå, Gå till Game och försöka få skivan slipad. Om dessa 2 val inte skulle gå.. Då är det KÖRT! 

Så jag undrar om ni har lösningar? Denna laptop är snabb och en bra data. Jag vet att CRC fel är när oftast beror på när CD-Skivan är repad vilken min grundspelskiva är. Men jag kan installera den andra familjedator. Så hjälp hade betytt mycket!

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

AkaiTsuki
3

Har du prövat att högerklicka på programmet och gå in på egenskaper och klickat i "Kompabilitetsläge" (stavfel men du förstår) och typ Kör detta i, och du väljer  windows XP

Jag vet att det fungerar på windows 8 även om jag sjäv har windows 7

//Joanna

AkaiTsuki
1

Alltså jag vet att Sims 3 ska fungera på windows 8 menar jag

//Joanna

MozillaFireFox
2

Jag har provat, men hittar inget kompalitetsläge! Men jag mst kanske köpa en ny skiva pga av att när jag försökte installera den på andra datorn (Windows 7) Så kom samma ruta upp.SÅ det är fel på skivan. Är så less på detta spel.

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important.