The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1833 ggr
Feora
0

Det var det

Sen jag uppdaterade till senaste patchen dyker felkod 12 upp hela tiden, jag kan spara spelet kanske en gång av sju eller nåt. Efter tredje avslutade spelet utan att kunna spara, satte jag igång det än en gång, dum som jag är, bara för att finna att hela mitt spel är puts väck. Så, det var det, jag pallar inte med det här spelet längre. Verkar ju inte som att de fixar felen, snarare lägger till fler för det finns ju redan tusen och åter tusen fel som aldrig reds ut.

Ja, jag är redigt förbannad just nu *muttrar*

Mitchika
0

Felkod 12 är ett minnesfel. Det betyder att spelet inte får tillräckligt med minne från datorn för att kunna spara och hantera större sparfiler. Spelet blir mer krävande ju mer funktioner och uppdateringar som läggs till. 😕

Det verkar som om den senaste uppdateringen var droppen som fick bägaren att rinna över för din dator. Ledsen

Felkod 12 kan inte EA fixa då felet ligger i att datorn inte har tillräckligt med minne som spelet behöver. Alternativt inte tilldelar tillräckligt med minne till spelet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Feora
0

Det är inget fel på mitt minne ;)

Nej men min dator ska med väldigt goda mått klara detta utan problem. The sims är det enda spel jag har installerat, jag har inte alla expansioner/tilläggspaket, inget nerladdat… Det SKA funka men det gör det inte. Felkod 12 kommer om jag så bara har allra första spelet installerat, det spelar ingen roll =(

[Lupse]
0

#2, när jag började få problem med felkod 12 blev jag också helt förbannad. Det löste sig dock för mig. Jag stängde av minnesfunktionen.. eller vad den heter. Har alla expansioner en hel del nedladdat och bara en macbook pro.. som inte har det bästa minnet.. (:

Mitchika
0

#2 Konstigt i såna fall… 🤔

Hur mycket RAM har din dator? 

Jag har The Sims 3 med alla expansioner installerade, tonvis med innehåll från SimStore och även massa eget innehåll (bland annat mods). Och jag har aldrig upplevt Felkod 12 på min nuvarande dator eller min förra. 

Är du säker på att spelet har tillgång till tillräckligt mycket RAM så att inte datorn begränsar det? 

Jag kan alltid göra en snabbsökning och se om jag hittar alternativa orsaker till Felkod 12 som inte är relaterat till minnet, om du är säker på att det inte är det som är orsaken. 🙂

Mitchika
0

#3 Ja, minnesfunktionen från Leva Livet är en mardröm! Den bygger upp storleken på sparfiler något enormt och ibland hjälper det inte att stänga av den heller. 

Jag börjar ha som vana att gå runt i staden och radera alla simmarnas minnen i urklippsboken via Master Controller för att snabba upp sparfilen lite.

Feora
0

4 GB har den.

Mitchika
0

#6 Ja, det ska räcka med råge! Funderar

Det bästa råd jag kan ge dig är att djupläsa om problemet. Jag har gjort det så många gånger, det är så mycket info och så mycket faktorer och tankar att ha i huvudet när man jobbar med att fixa Felkod 12. Sist jag jobbade med det var det drygt ett år sen för att hjälpa till att rädda Familjen McMillan tillsammans med Namiko på forumet. 

Jag gör inte gärna om det, men när min legacy kommer igång ordentligt om några generationer får jag nog vara beredd på att göra det… 

Här är lite lästips: 

http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:TS3_Save_Errors

http://sims.wikia.com/wiki/Save_game_error

http://answers.ea.com/t5/The-Sims-3/FAQ-Save-Errors-Error-12-13-15-16/td-p/652

Feora
0

Jag vill bara att det ska sluta dyka upp… Jag har avinstallerat allt igen. Förra gången felkod 12 ploppade upp stup i kvarten installerade jag om allt och felkoden dök kanske upp en gång eller något efter det. Men istället slutade Liemannen komma så jag fick avsluta allt för den skull… Man blir ju så trött.

Tack för att ni försöker hjälpa mig, det uppskattas.

Feora
0

"Jag börjar ha som vana att gå runt i staden och radera alla simmarnas minnen i urklippsboken via Master Controller för att snabba upp sparfilen lite."

Hur gör man detta?

Mitchika
0

#9 Jag ska försöka kolla upp vart man hittar den inställningen! 🙂

Just nu kämpar jag med en trasig datormus (som antingen dubbelklickar eller inte klickar alls) så jag kan inte spela något Sims förrän den nya kommer i veckan. 😕 (Inte utan att förlora förståndet för en felklickande datormus åtminstone)

PotatoEcho
1

Samma sak för mig! Helt plötsligt efter senaste patchen började mitt sims få felkod 12 heela tiden! Så nu är det helt ospelbart. Eftersom jag också har ''sims har slutat fungera'' var och varannan minut. 

Min dator ska klara sims bra över rek. och har 8 gb i RAM. Jag blir så trött på att sims ska bli så himla buggigt och tråkigt!

Ett tips är att gå in i spelet och kopiera familjen+huset och börja på en ny sparfil. Släktträd och sånt finns kvar. Jag vet inte om det här är tillåtet på legacy, men jag gjorde så ändå då mitt största mål är att ta mig till generation 10 eller mer med rätta gener. 😛

BunnyWunny
0

jag tror inte jag kommer uppdatera mitt spel… ;D

Always <3

Feora
0

Jag får också att det har slutat fungera titt som tät, förutom felkod 12 då.. Jag har följt råden i länkarna som Mitchika gav i #7 men tyvärr hjälper det inte =(