The Sims iFokus

The Sims

Etikettskapat
Läst 5701 ggr
xtezz
9

Min världs- Sunset Island

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En sak jag inte gillar med att bygga världar är att det är så svårt att bygga vägar och terrängen så jag tog en värld som redan hade sånt, Sunset Valley, så byggde jag om den till en ö.

Har själv satt dit lite byggnader, de flesta kommer från Sunset Valley, kopierade tomterna bara, men ska bygga om några av dom.

xtezz
4

Här är ett av husen som jag byggt! 

Dock är det inte inrett än!

xtezz
3

Kyrkogården..har dock inte satt dit gravarna än.

Sadrea
0

Följer

xtezz
3

Liten överblick över stan som den ser ut just nu

Misarn
0

Följer :-)

xtezz
3

Bygger ett större hus med stall.

Här är lite hall och del av vardagsrum

xtezz
3

Inblick i en del av köket

Fia9000
0

Föjer :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

xtezz
4

Här är huset som hör till bilderna ovan.

Har dock inte fått rätt färg på huset och vet inte riktigt vad jag vill ha..idéer??

gerbil99
0

Följer! :)

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

xtezz
3

Håller på med ett stall..allmänt alltså så alla kan komma dit och träna sina hästar lite…och som ni ser så är jag ingen höjdare på hästar och har inte direkt spenderat tid i något stall…

xtezz
2

Glömde skriva att det är llååångt ifrån klart!!

Här kommer insidan.
Någon som kan hjälpa mig lite med terrängen?? Tänkte måla lite svagt ljusbrunt i självaste banan…vad tror ni??

xtezz
2

Min lilla läktare..byggde en större med fler våningar men fick inte det att funka med tak och grejer…det passade inte mitt tålamod idag.

thea_thea
0

Följer 🙂

xtezz
5

Har fixat lite på utsidan

[Anna_happy]
0

Föööllljjjeeer! Asfin värld

[Älskamig]
0

Gud vad kul att se.. :) Jag ska bygga om en stad på mitt Sims 2 och behövde lite idéer. Så verkligen kul :D Tack snälla!

Tokyo
0

Följer, ser jättefint ut än så länge! Jag som älskar staden Sunset Valley, du gjorde den mycket finare :D

lottis98
0
Gerbilles
0

Följer, jättefint! 😃

xtezz
0

Tack!

Har dock lite problem med att få ner världskaparverktyget igen eftersom den behövde uppdateras, men så fort jag fått hem det så ska jag fortsätta bygga. Sen försvann en del småprydnader eftersom jag tog bort en hel del nedladdade saker

hanna-linnea
0

följer! Gillar dina hus jättemycket! :)

Krusing
0

Vilken rolig idé att göra om en redan existerande värld till en ö. Jag jobbar också på en ny värld i världskaparverktyget, en verklig utmaning med tanke på hur mycket strul det är med det programmet. Ska bli kul att se hur din värld utvecklar sig. Du bygger väldigt fina hus. :)

xtezz
0

Nu har jag fått igång världskaparverktyget igen! 🙂

Så har byggt lite mer på husen, än så länge finns det bara tre hus,
jag försöker tänka ut en familj eventuellt lite handling och sen bygger jag ett tillhörande hus.
Så kom gärna med idéer om vilka familjer ni vill se i världen!
Än så länge har jag:
*En ung mamma med två tvillingdöttrar. Alla tre är väldigt tjejiga av sig.
* Bondgårdsfamilj, inte så mycket för elektronik och alla hjälper till med hästar, odling och fiske då det är det föräldrarna lever på, de har alltså inga jobb
* En ung tjej som inte riktigt står på jorden, har precis flyttat hemifrån och är van vid att få som hon vill. Hon älskar rosa och vill just nu verkligen ha en dotter.

Har även börjat byggt lite hamnar, dock får det inte plats så många i världen men 4 hamnar blir det iallafall.
Även en dykarställe! 

Här är en av hamnarna, lägger inte direkt ner mycket tid på dom. Kanske fixar lite mera sen.

BunnyWunny
0

följer dina hus är superfina!

Always <3

[Ebidda98]
0

Följer!

Duktig du är på inredning och husbygge!

xtezz
2

Här är ett litet modernare hus. 

De är roliga att bygga med gillar inte att inreda dom..men har gjort det iallafall,  fast det blev inte så bra så blir säkert ett par ändringar på insidan

lizzplace
0

fiiiint

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Krusing
0

Hur gör du när du bygger/redigerar ett "dykarställe"? Vet du om det går att bygga "hemliga grottor" som leder till en annan plats på kartan, så som de gjort i Island paradise? Jättekul värld du gjort :)

xtezz
0

I världskaparverktyget lägger du ut en tomt i vattnet, ändrar till allmän och dykarplats. Sen när du spelar är det bara att gå in och bygga.
Ett tips är ju att ha igång buydebug fusket så kan man köpa skattkistor, dykagrottor och sjögräs och sånt. 

Vet dock inte hur man gör eller om man kan göra så de leder till andra grottor, men om någon vet får ni gärna berätta!

xtezz
3

Håller på med ett hus just nu. 
Det tar lite tid…men undervåningen är nästan klart..det är bara
ett rum kvar där nere, men det får vänta. Sen kanske lite små detaljer som saknas.

Ska snart börja på övervåningen!

Dreamweawer
0

Följer,Vad duktig du är på att bygga:)

xtezz
2

Så äntligen är huset i stortsett klart.

Har två tomma rum som jag inte riktigt vet hur de ska möbleras men
det kan vänta…plus att jag måste fixa lite på trädgården…men har lite andra hus jag vill bygga nu.

Detta hus tillhör det lite finare och dyrare området.

xtezz
0

Ännu ett hus klart!

xtezz
0

Insidan.

Poolområdet blev väl inte riktigt bra…men får ordna det sen när jag har lust

[KKlara]
0

Följer! :D

Pétit
0

Tass ^^

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Mitrh
0

Ser awesome ut! Följer :D

Lumina - 留美奈
1

Jag har aldrig begripit hur det där programmet för att bygga städer fungerar, så jag har gett upp för längesedan. Men en sak har jag funderat på; Är det möjligt att bygga hus som sitter ihop, som radhus, där det kan bo en familj i varje hus? Det går ju inte i spelet, men tänkte att det kanske går att fuska förbi via det programmet?

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Pétit
0

skrivet

Om man har Kvällsnöjen kan man ju göra det som en slags lägenhet? Liksom att varje radhus del är som en lägenhet. ;P

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Lumina - 留美奈
0

#40  Jo, det är så jag gjort hittills, men det är bara en familj som kan bo i dem.

Vad jag undrar är om det är möjligt att lägga tomterna 'kloss i kloss' och sen bygga intill tomtkanten för att få det att se ut som radhus där det bor en familj i varje hus.

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Pétit
0

#41 Asså , du kanske kan bygga så att det blir precis vid kanten , och sen lägger du en tomt bredvid och bygger intill dens kant så dem typ står "rygg mot rygg". Aja , jag har ingen aning. Har faktiskt aldrig testat.. ;) Men en rolig idé att gå omkring att fundera på och kanske kan få ihop tillslut. Sök lite på youtube efter radhus bygge i TS3.

frajdus
0

Ser grymt ut! Att du orkar! ;)