The Sims iFokus

The Sims

Etikettfusk
Läst 1901 ggr
Onslow
0

Fler än 6 husdjur - hack

Hej!

Jag moddar alltid mina pcspel, Sims inkluderat. Har dock problem att hitta ett bra hack/mod för att ha fler än 6 husdjur. Simmar behöver jag inte så många, men jag skulle vilja testa att ha en hästgård. 

Testade awesomemod, men mitt spel kraschade varje gång jag försökte sätta på det efter att jag installerat. Tänkte kolla om någon vet var det finns en core mod eller liknande som tillåter en att ha fler husdjur i samma hushåll.

Tack!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Mitchika
0

Oj, reagerar ditt spel så illa på Awesomemod? Jag har aldrig haft problem med den och tycker att det är den bästa Core Mod som finns därute. 😕

Annars finns det NRaas Master Controller, som dock inte är en Core Mod men som erbjuder samma funktion. Googla på namnet så kommer du hitta NRaas' hemsida med Master Controller samt tonvis med andra fantastiska mods som gör jättemycket roligheter möjligt med spelet. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Onslow
0

#1 Tack så mycket! Ja, blev otroligt besviken över att den inte fungerade. 😕 Har raderat nu, men mitt spel har slutat fungera helt - laddningstiderna är helt sjuka, jag satt bokstavligen i en och en halv timme och väntade på att det skulle ladda klart när jag valt värld utan att mätaren ens kommit halvvägs.

Gissar att jag måste installera om. Jättetrist tycker jag, men inte så mycket att göra…

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Mitchika
0

#2 Prova att radera The Sims 3-mappen i Dokument först, innan du installerar om. Starta sedan upp spelet, så skapar den en ny mapp i Dokument automatiskt. Det är ett bra sätt att "rensa" filerna utan att behöva ominstallera. Testa om det hjälper. 🙂

Onslow
0

#3 Försvinner mitt CC då? Har aldrig behövt installera om tidigare, nämligen, så jag vet inte. Googles svar var att man fick installera om, helt enkelt.

Jag har alla expansionspack osv, men inte orkat installera dem. Funderar på om det kanske är därför awesomemod inte fungerar ordentligt, att man inte har patchat tillräckligt eller något.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Mitchika
0

#4 Flytta ut ditt CC, dina familjer och dina Screenshots om du är rädd om det innan du raderar mappen. Glad

Mods-mappen och Downloads-mappen innehåller CC, Saves-mappen innehåller dina sparfiler, Saved Sims-mappen innehåller dina sparade simmar från Skapa en Sim, Screenshots-mappen innehåller alla bilder du tagit i spelet, Recorded Videos- mappen innehåller inspelade videos. Glad

linnealg
1

Hej. Ladda ner nraas: Woohooer moden. När du laddat ner den trycker du (i spelet) på nraas ~ Woohooer ~ general ~ species: cat/dog/horse ~ set maximum. (Observera att det kanske inte står precis så, men klickar du dig fram kommer du snart att hitta det.) sedan ska du kunna välja antal husdjur du vill tillåta i ett hushåll. (Funkar även för människor!) hoppas det var till någon hjälp.