The Sims iFokus

The Sims

Etikettspelhjälp
Läst 2001 ggr
[AmandaBorg]
0

Mods - Hjälp

Jag vet inte riktigt vad alla mods gör. Skulle någon/några av er kunna skriva några olika mods och berätta vad de gör för något? Tack! 😃

Mitchika
0

Det är så otroligt brett och så otroligt varierat. Det blir mycket lättare om du skriver vad du är ute efter och vad du vill kunna göra och/eller förändra i spelet. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[AmandaBorg]
0

#1 Jag undrar mest lite allmänt så att jag kanske kan hitta något nytt. 🙂 Men jag vill bland annat kunna ha flera simmar och djur i en familj, sälja djur, göra tonåringar gravida, två av samma kön som får barn (de här är de enda som jag kommer på nu som jag har hört om).
Finns det någon annan mod du använder som du rekommenderar får du jättegärna berätta om den också. 😃

Mitchika
1

#2 NRaas Master Controller är ett bra tips. Förutom att ge mer kontroll och möjligheter i spelet så kan du öka antalet simmar och husdjur du kan ha i ett hushåll. 🙂

NRaas Portrait Panel är ett bra tips om du ska ha fler än 6 husdjur eller 8 simmar i ett hushåll, då spelet inte automatiskt lägger till porträtt för fler medlemmar i hushållet än vad spelet normalt tillåter. Den här moden lägger till upp till 24 porträtt samtidigt, så försök att inte ha fler än 24 individer i ett hushåll på samma gång. Glad

NRaas Woohooer är användbart för att tillåta både att två simmar av samma kön får bra, men det gör också så att tonåringar kan bli gravida och även att tonåringar kan ha förhållanden med äldre simmar. Glöm inte att ladda ner kläder för gravida tonåringar, annars blir tonåringarnas kroppar osynliga när dom är gravida. (Men deras kroppar blir normala igen efter att barnet har fötts, så det är inget allvarligt problem) Glad

NRaas Consigner gör så att man kan sälja fler saker i provisionsbutiken, inklusive valpar och kattungar. Så att man kan tjäna pengar på kennlar och uppfödningar. Glad

Jag använder tonvis med olika mods, speciellt dom från NRaas. Så det är svårt att räkna upp alla på en hand. Glad

NRaas Story Progression funkar så mycket bättre än EAs historieutveckling. Med hjälp av Story Progression så kommer verkligen kvarteret till liv, men håll koll på kvarteret och inställningarna så att inte kvarteret överfylls av allt från simmar till övernaturliga väsen! Det slöar ner sparfilen om det finns för mycket i staden. Glad

NRaas Overwatch är till för att huvudsakligen fixa återkommande fel som orsakas antingen av spelet själv eller av andra mods. Simmar som fastnar, bland annat. Den spelar jag aldrig utan om jag kan undvika det. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[AmandaBorg]
0

#3 Tack så mycket! 😂 
Skulle du kunna länka till sidan du laddar ner ifrån (i PM såklart). Google funkar, men jag vill vara säker på att jag kommer in på rätt sida. 🙂

[muffinbruden]
0

Herregud så bra! Nu blir man sugen på att ladda ner… Inspirationen flödar.

[muffinbruden]
0

Herregud så bra! Nu blir man sugen på att ladda ner… Inspirationen flödar.