The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 17971 ggr
Jossangizmo
34

Installera sims utan skiva

Hej! 

Jag har en ny dator och skulle jättegärna vilja spela Sims på den. Men man kan inte sätta in skivor i den, den har ingen sån grej man stoppar in skivorna i (har glömt vad det heter haha). Däremot har jag det på min gamla dator, så jag undrar om det går att föra över installationen eller finns det någon möjlighet att installera utan mina skivor? 

Tacksam för svar :)

Krusing
9

Använd Origin och registrera dina spel där. Sen skaffar du Origin på din nya dator där du kan ladda ner och installera dina Sims spel, och spela dem utan skiva.

Observera att du måste registrera spelet på Origin med din produktkod som du finner i kartongen till spelet för att det ska fungera.

Lycka till!

Krusing
1

Missade att skriva att du måste skaffa en användare på Origin, annars vet den inte vilka spel du har. Logga in med samma användare på den nya datorn så känner den igen vilka spel du har och kan installera.

Jossangizmo
3

Tack så jättemycket, längtar till att börja spela igen 😃

Jossangizmo
0

Jag märker nu att jag har originalet (ts3) på ett konto och mina expansionspaket på ett annat konto, tror du jag ändå jag kan ladda ner dem alla eller går det att flytta alla till ett konto? Letar som en toking efter en avsluta konto knapp eller något liknande så jag kan ha alla på ett konto.