Musiklegacy
Jag ville spela lite sims igår, men kom inte på vad jag ville göra. Det enda jag visste var att jag ville utforska nya expansionen Semesterparadis. Jag ville göra någon form av utmaning och kikade på de olika utmaningarna som finns här, men hittade ingen som lockade. Så istället tog jag inspiration av den här utmaningen och utformade en egen :) I den här slumpar man i stället fram låtar och hittar på sina egna regler.
Utmaningen går ut på samma sak som en vanlig legacy, dvs nå den 10e generationen. De flesta reglerna är också samma som på en vanlig legacy bortsett från att man får flytta in var man vill och får även flytta när man vill under tiden man spelar. Största skillnaden är att för varje generation sätter man upp egna regler/mål som ska följas/uppfyllas.
Slumpa 10 låtar ur valfri spellista på spotify eller liknande. Gärna en med mycket blandad musik. (Jag valde en spellista där jag samlat över ett par hundra random låtar under ett par års tid.) Varje låt representerar var sin generation. Sedan tar man låten och hittar på regler/mål/historia som är kopplade till den :)
Här hittar ni mer utförlig förklaraing, de låtar jag fick, samt de regler jag satte upp för varje generation baserade på de låtarna :)
Jag har redan skapat och flyttat in min grundare, Edwin Calback (slumpat namn), så vi får se hur det här går! :)
Det var ju riktigt intressant! :D Jag läser med glädje men jag orkar tyvärr inte göra det där själv.. För mycket jobb. ;P
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
#1 Okej! :D Jag har inte bestämt mig om jag ska dokumentera det hela, och ifall jag ska göra det här, på bloggen, eller på en separat blogg :/ Haha, jo det var ju lite jobb med att skriva ner alla regler och sånt x)
Kul idé!! I morgon ska jag testa det 😃