Grym i Lucky Palms...!
Här kommer tråden om Grym Request, Liemannens och Keiths baby som dessutom är barnbarn till Eithan och anden Kim! Följ Grym, Liemannens biologiska son, under hans uppväxt och liv med sin inte minst sagt udda familj i kvarteret Lucky Palms. :D
För tidigare inlägg om Grym och hans familj och hur dom kom till, klicka HÄR!
Grym är alldeles nyfödd och har precis kommit hem från sjukhuset med sina föräldrar. Pappa Keith fick sig minst sagt en chock över den lilla kolsvarta bebisen. Liemannen, å andra sidan, verkat ruskigt stolt.
**Nedan kommer familjemedlemmarna, en efter en!
**Först ut har vi såklart huvudpersonen:
Grym Request
Kön: Pojke
Ålder: Spädbarn
Personlighet: Ond & Galen
Hybrid: 25 % Sim, 25 % Ande och 50 % Lieman
Föräldrar: Keith Request och Liemannen
Syskon: Ark Request och Leim Request
Farföräldrar: Eithan Request och Kim Inblad Request
Förmågor: Har med största säkerhet ärvt Andekraften från Keith, som sina bröder.
Grym är för ung och liten för att ha hunnit utveckla en riktig personlighet. Den han har kan mycket väl komma att förändras med tiden, mycket är osäkert än om den här lilla killen.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Keith Request
Kön: Man
Ålder: Ungdom
Personlighet: Nolla, Oturlig, Vänlig, Naturbegåvad artist & Våghals
Hybrid: 50 % Sim och 50 % Ande
Föräldrar: Eithan Request och Kim Inblad Request
Syskon: Okänt…? (Det är inte bra att veta för mycket om framtiden…)
Barn: Ark Request, Leim Request och Grym Request
Pojkvän: Liemannen
Förmågor: Keith ärvde Andekrafter från sin far, anden Kim.
När Keith var äldre tonåring råkade han ut för en dödlig olycka, i vilken han träffade Liemannen. Liemannen ansåg att Keiths otursfyllda liv var för roligt för att ta slut redan, så han återupplivade Keith. Från den dagen började en romans långsamt att utvecklas mellan Keith och Liemannen.
Keith har ärvt sin fars talang för scenen, men satsar på ett liv som Sångare framför ett liv som Magiker. Nu när han lever i ett stadigt förhållande med sin älskade Lieman så försöker han balansera karriär, kärleken och barnen på ett så bra sätt som möjligt.
Med sin otur är det inte alltid enkelt…
Liemannen
Kön: Man
Ålder: Ungdom
Personlighet: Bra sinne för humor, Neurotisk, Tankspridd, Vegetarian & Bokmal
Familj: Ingen känd, men enligt Liemannen själv har en väldigt stor familj med många kusiner.
Barn: Grym Request
Pojkvän: Keith Request
Förmågor: Om än förtidspensionerad så är han fortfarande Liemannen! Gudarna vet vad han kan ställa till med…
Liemannen arbetade länge som Döden, innan han träffade på Keith Request och började följa hans liv. Snart insåg Liemannen att Keith konstant tog livet av sig själv bara för att få träffa honom. Dom blev kompisar, började umgås och känslor blommade upp.
Nu försöker Liemannen leva ett liv som dödlig Sim, även om han själv är odödlig. Sen lille Grym föddes har Liemannen insett allvaret med att bilda familj och vara förälder, så han letar efter en passande karriär där han känner sig som hemma och samtidigt försörjer sin familj.
Men vem vill anställa den föredetta Döden som sin arbetare?
Leim Request
Ålder: Barn
Personlighet: Modig, Lyhörd och Ambitiös
Föräldrar: Keith Request (ryktet säger även Liemannen)
Syskon: Ark Request och Grym Request
Förmågor: Leim har ärvt Andekrafterna från sin far och farfar.
Unga Leim är tvillingbror till Ark och Keiths första barn vars existens är ett fullständigt mysterium. Keith hävdar att det är Liemannen som är pappan till dom, men Liemannen blånekar fullständigt och det finns inga egentliga bevis för det.
Leim ser Liemannen som sin styvpappa och känner förtroende för honom, trots att han är lite läskig. Leim och hans bror ska snart börja skolan och båda två ser fram emot det. Keith är lite orolig över deras krafter och har sagt åt dom båda två att uppföra sig noga.
Ark Request
Ålder: Barn
Personlighet: Disciplinerad, Geni, Ryttare
Föräldrar: Keith Request (ryktet säger även Liemannen)
Syskon: Leim Request och Grym Request
Förmågor: Ark har ärvt Andekrafterna från sin far och farfar.
Ark är Leims tvillingbror och ett lika stort mysterium. Till skillnad från Leim så tycker Ark att det vore jättehäftigt om Liemannen verkligen var deras riktiga pappa och kallar honom därefter. Liemannen finner det lite frustrerande, men låter det vara.
Ark älskar hästar, inte olikt sin farfar Eithan, och drömmer om att få ha en alldeles egen. Något som för stunden är omöjligt på den lilla tomt som familjen bor på. Men Ark låter sig inte övertygas och försöker konstant hitta sätt för att kunna klämma in en häst på tomten.
Tvillingarna spenderar sin sista dag innan skolstarten med att leka i poolen och leka med rutschkanan. Liemannen vakar över dom så att inget händer, medan han själv ligger i skuggan och funderar.
Han sa till Keith att han skulle ut och söka jobb imorgon, men var sjutton ska han ens börja och leta?

Följer med spänning :-)
#6 Tack, vad kul! :D
Keith är orolig över för pojkarnas uppkommande skolgång. Deras andekrafter har nyligen vaknat och enligt honom så är det för tidigt. Leim och Ark är alldeles för unga för att ha så mäktiga krafter. Liemannen tycker att Keith kan slappna av lite och inte oroa sig.
Det finns inget som tvillingarna kan ställa till med som inte Keith eller Liemannen klarar av att fixa.
Men Keith farhågor bekräftades senare på eftermiddagen, då grannfrun kom över med sin lilla son Roy för att bada och leka med pojkarna också. Leim kunde bara inte låta bli att prova sina nyfunna krafter på Roy och trollband den stackars pojken, som då hamnade helt under Leims kontroll!
Jag kan inte få liemannen i mitt hushåll :'( Alternativet: Lägg till i hushåll, finns inte.. Och om jag försöker trycka på honom så står det "Inga tillgängliga interaktioner" typ..
#9 Dom enda två sätt jag känner till involverar antingen att backa till en tidigare patch då det var möjligt, eller använda sig av NRaas Master Controller, en Core Mod.
Leim använder sig av sin kraft för att få stackars Roy att gå bort till Ark och starta ett gräl! Ark, som alltid varit kompis med Roy, fattar ingenting men är snabb med att bråka tillbaka!
Det går så långt att tillsist blir Ark så arg på Roy att dom båda gör varandra till Nemesis och dödsfiender, trots sin unga ålder! Stackars Roy har ingen som helst kontroll över sitt handlande och känner sig förtvivlad!
I bakgrunden står Leim och småskrattar lite elakt. Vad roligt man kan ha med dessa krafter!
Men vad Leim inte tänker på är att även Ark har andekrafter. Ark har ingen lust att stå här och låta Roy bråka, gräla och kalla honom förolämpande saker…!
Med en enkel handklappning så har Ark förvisat Roy därifrån, till en fullständigt okänd plats långt därifrån. Leim kan knappt tro vad hans bror just gjorde, men försöker spela oberörd.
Ark är jättesur, men misstänker inte sin bror för vad som hände. Tur för Leim, otur för Roy.
Följer! :D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Dubbel inlägg*
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#14 Superkul! :D
Unge Grym blir matad och omskött av pappa Keith, men Liemannen har redan förvarnat Keith om att Grym inte är någon vanlig baby. Kanske stämmer det, för Grym är alldeles för tyst i jämförelse med sina bröder i den åldern och hans ansiktsuttryck ser tankfullt ut..
Följer! :D
#18 Skoj med så många som följer. :D
Längtar tills Grym blir Småbarn! :D
Trots bråket med Roy så slutade Arks kväll relativt bra, med styvpappa Liemannen som sitter och läser en godnattsaga för honom.
Keith föreslog att Liemannen skulle läsa Jimmy Sprocket för tvillingarna, då dom älskat Jimmy Sprockets äventyr sen dom var små. Men Liemannen såg ingen vits med att läsa en påhittad historia utan något som helst syfte och med barnsligt språk.
Istället valde Liemannen ut en vettigare bok, en bok om schack och övningar för att förbättra Logik istället. Både Ark och Leim tyckte att boken var jätterolig, så Keith såg ingen skada i det hela.
Så en liten far och sonstund mellan Liemannen och Grym också. :D
följer! :)
Wow, Häftigt halsband Liemannen har! :D
Följer :)
Tänk vad roligt det skulle vara om han även blev biten av en vampyr när han blir vuxen! xD
Jätteroligt att så många vill följa Gryms uppväxt! :D
#26 Hmm, vilken kul idé det vore, om det går! :) Kan alltid kolla när han är äldre och se vad som händer. :D
#27 Skulle vara kul om det gjorde det! Dock har jag för mig att det inte går om man redan är någon annan "art" eller vad man ska säga. T.ex. en gång när jag ville att min låsatskompis skulle bli vampyr så gick inte det eftersom hon redan var låsatskompis, så antar att det är likadant med andar, men det kanske går eftersom han bara är 25% ande! ;)
Spännande detta :-)
#28 Det du säger stämmer, men det går fortfarande att få en hyrbid mellan Låtsasvän och Vampyr! :D
Om inte min fakta är helt fel så kan det bli en Låtsasvänvampyr om du låter dom få barn tillsammans. :D Låtsasvännen och vampyren, alltså. :)
#29 :D
Följer givetvis! :D
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#30 Haha! Vad coolt! Då kan man ju avla fram en hybrid som är typ allt som går att vara! ;D Skulle bli ännu coolare sedan när Övernaturligt kommer ut! :)
#31 :D
#32 Ja, jag hoppas det i alla fall! :D
Första skoldagen är här!
Tvillingarna skyndar iväg till bussen, efter att ha fått ytterligare en förmaning av Keith om att inte missbruka sina krafter mot varken klasskamraterna eller lärarna.
Nu ska Keith vara föräldraledig ett litet tag med unga Grym, samtidigt som Liemannen ska ge sig ut och hitta jobb. Hur nu det kommer att gå…
Liemannen på åktur i taxi… personligen beundrar jag taxichauffören. Jag skulle aldrig våga köra Liemannen, men å andra sidan skulle jag nog inte våga neka honom heller.
Men såklart! Varför tänkte han inte på det från början?
Liemannen vandrade runt lite i Lucky Palms då han plötsligt befann sig framför sjukhuset. Att vara läkare är ju som klippt och skuret för honom, för vem vet mer om Livet och Döden än Liemannen själv?
Missat tråden totalt! Följer absolut!
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Följer :D
följer!
Always <3
följer
Oj, så många som följer! :D
Jag fortsätter när jag kommer hem ikväll. :)
Följer!!! :D Har liemannar några speciella egenskaper eller (förutoom att barnen blir kolsvarta :P)? :DD
#43 Nej, inte vad jag har sett åtminstone.. Han är som vilken annan Sim som helst (bortsett från att han var Döden innan han gick i förtidspension). Men hans son Grym har ärvt Andekrafter från Keith, så Grym har en hel del skoj att se fram emot i livet. :D
Kan man ändra kläder på liemannen?
#44 Jaha, haha ;) Hur gammal var döden när ha flyttade in? Kommer se ganska kul ut när han dör och liemannen kommer och hämtar liemannen :D
Jag är också sjukt nyfiken på Grym och hur han kommer se ut som äldre! :D
#45 Det kan man! :D
Då ser han ut som en vanlig Sim, men med samma kolsvarta hudfärg som Grym. Vanligtvis… ibland ändras den hudfärgen till nästan samma som Keith, vilket jag finner lite mysko…
Skälet till att jag inte gör det är för att det inte gått att byta tillbaka till hans "gamla" kläder om jag ändrar dom. Jag provade en gång efter att ha sparat innan.
#46 Det står på hans info att han är Ungdom (vilket han var när han flyttade in också)! :)
Åldras kommer han inte göra såvida jag inte tvingar honom. Det står nämligen "Åldras aldrig" när jag för muspekaren över åldersmätaren. :) Det är väl den enda extrakraft som Liemannen hade med sig när han flyttade in. :D
Jag väntar med nyfiket på hur Grym kommer att se ut när han är äldre :-)
¤48 Hihi! :D
Jag måste komma hem först så jag kan fortsätta spela. Sitter fortfarande hos föräldrarna på middag. Eller… ja, typ…
Följer! 
#49 Aha … trodde inte du hade gått ännu … :-)
ååå måste följa! ^^
Måste följa såklart.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Man skulle vilja prova att korsa Lie mannen du flyttat in med den nya! :) Då borde barnet ALDRIG åldras. Undrar isåfall om det föds som bebis eller ungdom, lol :D
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
#54 Herrejösses… XD
Uppmuntrar du Liemannen till att vara otrogen mot Keith!? :O
#55 Du kan ju vänta till Keith dör, då är han ju inte otrogen och Liemannen kommer fortfarande vara ung.
#47 Aha, coolt! :D
#56 Då lär väl Liemannen sörja ett tag, såvida han inte följer med Keith till efterlivet… :O
#58 Klart han kommer sörja ett tag, men sen får han väl hitta en annan Lieman och leva med. De odödligas lott är ju tyvärr att se sina älskade dö.
#59 Såvida man inte följer med sin älskade till efterlivet, som sagt! :)
Javisst, det gör jag! >:D Lie mannen <3 Lie mannen är ju som skapade för varandra!
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Hur går det?
#62 Tack för putten av tråden! :D
Planerar att starta Sims 3 senare ikväll och fortsätta på den konstiga lilla familjen. :)
#63 Haha varsågod :)
Oj, den här hade jag missat :/
Te sunt non solus ♥
följer!
Hur fick du liemannen att flytta in? Fuskar du eller? Hur gör du xd
Jag fick min sim att få barn med ett vapyr spöke en gång, och en unge blev spöke och en unge lev vit? :o betyder det att den vita är ande? För jag fattade inte ett dygg om det som hände utan jag förtsatte spela! ;)
Men min vita ser ut som dina andar gör!
Jo, båda är ju killar?… Hur kan dom få barn xd
Följ gärna min historia, Familjen Walston!
#66 Jag använder mig av Core Mods, vilket inte är riktigt räknas som fusk. :)
Nej, Ande är ett livsstadie i Sims 3 I Rampljuset. :) Det blir ingen Ande om du kombinerar Sim/Vampyr/Spöke, men det lär bli en ball hybrid. :D
Två killar kan få barn med Core Mods. :)
Grym, Ark och Leim har inga mammor, farmödrar eller mormödrar i den kända släkten. Bara pappor och farfädrar! Såvida inte Liemannen har en mamma någonstans..
Jag ska ta mig en titt! :D
Thats weird xd Min sim ser exakt ut som dina!
Vad betyder Core Mods? xd
#68 Jag har skrivit en artikel om det. :)
http://thesims.ifokus.se/articles/4ff7199ad3b4fd538100023b-angaende-mods-och-core-mods?articles-1
bilder på lilla grym vill vi ha ;P
#70 *Sitter elakt och håller på alla bilder med ett ondskefullt skratt!* >:D
Tackiiis!
Här kommer lite uppdateringar på vad som händer i Lucky Palms just nu med Gryms lilla familj. :)
Keith lever livets glada dagar med barnen i skolan och Grym som sover middag. :D
Liemannen har precis kommit hem efter att ha fått ett jobb inom Sjukvården som Organdator. Det ska bli kul att se deras miner när dom försöker plocka organ ur honom och inser att han inte är annat än skelett… XD
Tvillingarnas första skoldag har nått slut och det gick faktiskt riktigt bra. Keith är lättad, inga samtal från en arg rektor eller upprörd lärare.
Utanför skolan hängde en paparazzi, vilket pojkarna inte gillade…
Ark förvisade honom genast därifrån till någon okänd plats.
Bortsett från det så har bägge pojkarna anmält sig till aktiviteter efter skolan!
Leim valde Scouterna och Ark valde Balett.
Efter att ha fått beröm av styvpappa Liemannen för hur pojkarna hanterade paparazzin vid skolan så är det läxläsning som gäller. Liemannen delar gärna med sig av sina århundraden av kunskap, medan Keith får byta blöja på Grym.
Tre små bröder i lekrummet. Det viskas en del om den uppkommande födelsedagen och kalaset som kommer att ordnas till det…!
Kan ni gissa vem det här är!? :D
Liemannen över på att anta en mänsklig form, så att han kan arbeta någorlunda normalt. Trots allt, när han rör vid folk med sina skeletthänder har dom en tendens att… ja, skrika.
Jag önskar verkligen att jag kunde visa er hans andra form, då Liemannen har flera utseenden när han byter till Sim. :D
Han har även en form där hans hy är likadan som Gryms! :D Men den formen har han bara i duschen med Keith… och såna bilder kan jag inte lägga upp… XD
Okej, jag lyckades få till en duschbild med bara Liemannen där man ser hans alternativa hudfärg. Ingen tvekan om att han är åtminstone Gryms biologiska pappa åtminstone! :D
Men tittar man på bilden i inlägg #78 så börjar jag i alla fall undra om han inte kan vara pappa till Ark och Leim också..
Det här var… en intressant look inför första arbetsdagen…
Liemannen skyndar iväg till sin första dag på jobbet i en… väldigt egen utstyrsel. Men det var väl bra av honom att välja någon form av glasögon så att patienterna åtminstone kan titta honom i ögonen…
(Vart tog huvudet vägen…?! :O)
Samtidigt är Ark och Leim på väg till sin första utflykt med skolan, till vetenskapsanläggningen. Jättespännande för pojkarna, nervöst för Keith som verkligen är en liten hönsmamma. Tänk om forskarna får upp intresse för pojkarna, som är hälften Andar?
Liemannen tar det hela med ro. Om en forskare så mycket som kröker ett hår på tvillingarna kommer Döden besöka dom under natten…
Lilla skolklassen utanför bussen som får instruktionen av fröken Shaw. Dock verkar ingen elev särskilt uppmärksam. Leim drömmer sig bort om raketer, rymdfärder och astronauter, medan Ark bara står och stirrar rakt ut och verkar inte uppmärksam på något.
Samma kväll så blir det fest hos familjen Request!
Ett födelsedagskalas med en massa gäster och tvillingarna får vara uppe lite senare. Vem är födelsedagsbarnet, tro?
Det är lilla Gryms födelsedag! :D
Lillkillen ska äntligen växa upp till småbarn. Liemannen är alldeles till sig över hur fort hans lilla son växer. Keith fick äran att ta med lilla baby Grym till tårtan, medan Liemannen lyckligt hejar på i bakgrunden. :)
Grym är självständig han. Inte skulle pappa hålla honom i famnen när han växer upp. Det gör mig glad att se att hans läckra hudfärg håller i sig, plus att han verkar ha ärvt pappa Keiths ögon… :D
Haha, söt bild! XD :D
Pappa Keith stylar lite för Grym, misstänker jag. :)
Att bli attackerad av klon är en lek som dom flesta barn nog gillar, men hade jag varit i Gryms skor här så hade jag mycket sannolikt reagerat likadant… XD
Skämt åsido så har far och son en riktigt bra relation. :)
Grym gillar att kura upp sig vid/i pappa Liemannens huva. :D
Vilken liten panter :O Älskar lilla Grym :D
Spännande grej egentligen :)
Jätte coolt. Tar och följer ^w^
I give you all my love, rabbits...<3
Hur går det för lilla Grym?
Te sunt non solus ♥
vilka spel är det du har?
#90 Panter, vilken fin beskrivning på honom! :D
Han är bedårande söt än så länge. Håller det i sig lär han säkert bli poppis hos tjejerna i skolan. :D
#91 Tack så mycket! :)
#92 Slarv av uppdateringar här hos mig, ska fixa det här i början av nästa vecka. Flera av mina projekt är tänkta att uppdateras då. :)
#93 Oj, jag har… öhm, få se här…
- The Sims 3 (grundspelet)
- Destination Världen
- Drömjobb
- Kvällsnöjen
- Leva Livet
- Husdjur
- I Rampljuset
#94 Ren nyfikenhet…. Vilken tycker du mest om? :D
#95 Oj, vilken jättesvår fråga! :O :D
Husdjur var nog den jag längtade mest efter, då jag saknade att ha hundar och katter. Jag älskade den aspekten med Sims 2 och det blev ännu bättre med Husdjur i trean. :)
Men sen är jag galen i varelser, så som SimBotar och Mumier. Jag skulle inte klara mig utan någon av expansionerna jag har nu! :D
Destination Världen gav mig Mumier.
Drömjobb gav mig SimBotar! 
Kvällsnöjen gav mig Vampyrer.
Leva Livet gav mig Låtsasvänner.
I Rampljuset gav mig Andar.
Så det är ruskigt svårt… jag älskar att resa utomlands med mina simmar också på äventyr. Men Leva Livet gav så mycket roliga extra aspekter, som tonåringarnas humörssvängningar och medelålderskrisen på vuxna simmar.
Drömjobb gav mig alla roliga jobb, som Brandman, Spökjägare, Uppfinnare och tonvis med egna karriärer.
Jag tror jag får bestämma mig för Drömjobb, om jag måste bestämma mig för något. För jag kan inte klara mig utan mina SimBotar!!! :D 
Äventyren för lilla Grym fortsätter! Nu när bebistiden är förbi börjar en massa krav att ställas på honom. Gå, använda pottan och även prata!
Keith gör sitt bästa och Grym är verkligen snabblärd. Tyvärr så verkar Grym ha en förmåga att plocka upp saker och ting väldigt bra, som svordomen som pappa Liemannen gav ifrån sig när han försökte laga handfatet i badrummet och vattnet sprutade ner honom fullständigt.
Så Gryms första ord blev något som inte bör skrivas ner här..
Leim missade skolbussen och fick åka med i Liemannens samåkningsbil till skolan. Liemannen blev lite försenad till jobbet för det, men ingen anmärkte något. (Kanske inte vågade?)
Keith får stanna hemma med Grym, men börjar känna sig rastlös över att bara gå hemma..
Tass
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
följer:)
Använder du woohoer?
Mvh Kaninsköld
#101 Japp! :)
följer =)
följer
http://ask.fm/JessicaReips
följer :D
Neeeej. Tog det slut?
#107 Både ja och nej. 🙂
Familjen Request (allihopa) bor just nu på en husbåt i Isla Paradiso. Inklusive Grym, som nu är barn. 🙂
Det finns en tråd på sajten om dom här:
http://thesims.ifokus.se/discussions/51cca99e8e0e7433c4009d50-eithan-med-familj-i-isla-paradiso
Oooo vad häftigt hur får man en sim som grym!?
M_A_R_I_A 🌺
#109 Skaffar man barn med Liemannen så har man chansen. Dom gula ögonen är från Keith också, så det kan behövas en gulögd sim som "mamma" för att öka oddsen för såna. 🙂