Datan stängs av.
Hej. Jag hade tänkt börja spela The Sims 3 igen. Min dator har klarat det och därför undrar jag varför den stängs av.
Det är så jag kommer till den första laddningen men laddarsaken flyttas inte som innan, efter ett tag så stängs datan av helt så jag kan inte ens börja spela det. (jag har inga mods som skulle kunna ändra det) Det enda jag laddat ner till min dator av vad jag vet också innan gjorde att det stängdes av över prestation är Minecraft. Nån som vet varför?
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Exakt så var min data också! Det var för att fläkten hade pajat så när jag spelade sims så blev datorn för varm och stängdes av. Den gick inte att laga så det slutade med att vi fick köpa en ny 😛
Kanske inte var till så stor hjälp men aja 😊 Du kan ju testa med att avinstallera och sedan installera igen? 🙂
Hoppas inte det är fläkten… Får väll pröva ominstallera
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Det finns diverse program du kan använda för att kolla hur varm datorn blir. CPUID Hardware Monitor använder jag. Finns andra om du googlar. Min dator ligger runt 60 grader när jag gör ingenting, eller bara surfar etc. Och kan lätt stiga upp till 80 grader när jag spelar krävande spel. Når den 100 grader stänger den ner, men då är risken stor att saker och ting innuti har förstörts.
Skaffa kylplatta och kolla temperaturen på datorn.
Ps. En maskin man spelar spel på är en dator, i datorn lagras data.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
fläkten förstörde min gamla stationära dator, den slutade fungera utan att jag upptäckte det så typ grafikkortet smälte och sladdar hade bräns upp :o
så köpte en ny bra speldator som är bärbar, skitnöjd faktiskt! :)
M_A_R_I_A 🌺
Nu börjar jag bli lite orolig då jag själv precis köpt min dator max 3 år gammal. 😐 Bäst att kolla upp hur varm datorn egentligen är…
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Fast tre år gammal är rätt mycket.
#6 inte enligt mig då jag innan hade en xp från 2002 om inte åldre den fungerade riktigt bra förutom att hårddisken gick sönder sen. Men den lagades och min lillebror använder den nu. Och sen så köpte jag datan av min storebror som typ aldrig använt den.
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Okej, nu har jag pratat med min mamma och hennes pojkvän, äntligen fått tag på dem.
Fläkten är inte sönder.
Men min coretemp är på 70 när inget görs, kommer snabbt upp till 80 av att uppdatera sims, spelar jag minecraft kommer den över 90. Så jag ska få fixa till det då
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Skaffa en kylplatta.