The Sims iFokus

The Sims

Etikett: legacy-och-historier
Läst 3361 ggr
Jetta
0

Familjen Fulrot (fulutmaning)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När Yoshi11 skrev om fulutmaningen (här) och jag bestämde mig för att prova då jag oftast gör så snygga simmar som jag kan och det här går ju ut på motsatsen.

Det här är Hulda Fulrot. Hon har precis flyttat in i den lilla staden Twinbrook (för att få lite mer utmaning då de som bor där inte är speciellt snygga).

[SallysPigge]
3

Oj vilken läckerbit ……. Guld i mun ….. :-)

Jetta
0

Huldas egenskaper är familjeinriktad, upprorisk, teknofob, miljömedveten och tursam. Hennes största dröm i livet är att leva ett lyxliv vilket enligt henne innebär att ha 100 000 simdaler i hushålltillgångar.

Hon håller precis på att göra sig hemmastadd i sitt nya hus i utkanten av Twinbrook innan hon ska ge sig iväg i jakten på ett jobb och kanske någon att dela livet med.

lottis98
0
Jetta
0

Hulda såg att sjukhuset låg i närheten av hennes hus och bestämde sig för att höra sig för om de hade några lediga jobb. Det hade de inte men organdonatorer behövdes alltid sa de och visst skulle hon få en liten slant för det. Hulda gick med på erbjudandet och lovade att vara på plats nästa morgon.

Jetta
0

Efter att ha köpt lite möbler till sitt hus hade Hulda bara 13 simdaler kvar och det var så långt ifrån lyxliv man kunde komma tyckte hon. Ett snabbt sätt att få lite pengar skulle vara att gifta sig så Hulda åkte direkt från sjukhuset till gymmet för att se vad staden hade att erbjuda.

Den första hon såg när hon kom till gymmet var Wei Keane som sprang på ett löpband. Hon hälsade på honom och efter att ha pratat en stund visade sig att han var singel. "Inte länge till", tänkte Hulda som redan hade bestämt sig för att han skulle bli mannen i hennes liv.

Jetta
0

Ju mer de pratade desto mer insåg Hulda att de verkligen passade ihop och efter en stund berömde hon både hans utseende och sportighet vilket han uppskattade. Snart kände Hulda att hon borde ge honom en kyss så det gjorde, om än en liten en på kinden.

Om inte Hulda chockade Wei tillräckligt med sin kyss så gjorde hon det när hon strax därefter frågade om han ville bli hennes pojkvän. Turligt nog sa han ja. Hulda hade egentligen inte haft någon emot att fria på samma gång men hon insåg att det nog skulle vara bäst att inte gå alltför fort framåt med deras förhållande.

Jetta
0

Direkt efter jobbet dagen efter så ringde Hulda för att bjuda över Kei. När hon hade väntat mer än en timme utan att han hade kommit så ringde hon upp honom igen. Han sade att han hade glömt hennes adress och lovade att komma så snart som möjligt. Inte heller då kom han så Hulda bjöd ut honom till stans finaste restaurang. Återigen lovade han att komma men dök inte upp.

Hulda blev innerst inne rosenrasande men bestämde sig för att gå hem till honom och låtsas som ingenting då hon inte ville sabba vad hon visste kunde vara hennes enda chans att få en kille som såg så pass bra ut. När hon kom hem till honom såg hon att han hade vad som såg ut som arbetskläder på sig och var på väg att gå. Konstigt tyckte Hulda då hon var rätt så säker på att han jobbade dagtid.

Nåja, hon fick väl försöka imorgon igen.

Jetta
2

Nästa dag bjöd Hulda över Wei igen och den här gången kom han. Det första Hulda gjorde var att fria till honom men det ville han inte. Hulda blev inte ledsen för det utan försökte en liten stund senare. Då hade han ändrat sig och gick med på det. De bestämde sig för att de inte ville ha något stort bröllop utan gifte sig direkt i det lilla arbetsrummet, båda iförda sina arbetskläder.

lottis98
1

#8 Vad gulligt! Känns ju väldigt pålitligt också om han ångrar sig efter några minuter! xD Men man får väl hålla tummarna på att äktenskapet inte spricker! ;D

Jetta
0

#9 Det lär nog hålla. Varför skulle han vara otrogen när han redan har snyggaste tjejen i stan redan, liksom? Flört Tack för att du följer förresten.

lottis98
0

#11 Sant! Bara han inte ställer för höga krav på sig själv att han måste leva upp till hennes skönhet! ;)

Jetta
2

Eftersom paret inte hade haft någon bröllopsfest ordnade de en fest för alla de kände(typ 7 personer) dagen efter giftermålet.  Men för Huldas del blev festen inte så rolig då hon mådde illa och spydde flera gånger. På kvällen fick paret veta orsaken till hennes illamående, hon var gravid.

Några dagar senare på eftermiddagen började Hulda få värkar och hon och Kei tog snabbt en taxi till sjukhuset. Förlossningen gick problemfritt och nu hade de äntligen sin lilla dotter Doris. Rätt så snart visade hon sig vara rätt så grinig men ändå vänlig som tur var.

Dagarna gick fort med en bebis i huset och snart växte Doris upp till ett småbarn.

Jetta
0

Trots att bara ett barn mer än väl tröttade ut Hulda och Kei visade det sig snart att ett syskon till Doris var på väg. Båda föräldrarna hoppas på en till dotter.

fiffeliffe
0

FöljerGlad

Vilken skönhet Hulda är Flört

Cool

Squidon
0

Följer! Doris vart faktiskt ganska söt, med den där näsan… Undrar hur hon ser ut när hon blir äldre?

Pétit
0

Ojoj , ingen uppdatering på ett tag. ;D Vad hände? :O

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Squidon
0

O.O Såg inte hur länge sedan det var uppdatering…. Trodde det stod 2013?  Vad hände här?

Jina
1

Kom igen, vill se hur… söta… Doris växte upp.

KastKatt
0

Haha! Sicken rolig ide!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Jetta
0

Ja, det här var ett tag sen och jag har bytt dator sedan dess så den familjen har jag inte kvar.

Squidon
0

Åh, vad tråkigt 😕 Jag ville ju se Doris när hon växte upp!