The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 1815 ggr
Onslow
0

Four immortal sisters challenge

Hej på er!

Jag funderar på att spela en utmaning som heter Four Immortal Sisters challenge. Reglerna och handlingen kan ni hitta här - dock får jag tweaka lite mer då jag har alla expansioner, och tråden kom ut 2011. Här är länken.

Tänkte kolla om någon var intresserad av att följa isåfall? Tänkte köra en liten intressekoll innan jag gör den. Jag är inte så mycket för att bara spela utmaningar utan att skriva om dem.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Cimsan
0

Låter ju jätte intressant! :D

Jag följer gärna ^^

Onslow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är mina systrar, iallafall. Förlorade alla mina CC kläder när jag var tvungen att ominstallera mitt spel, så bara eldsystern har CC kläder, tyvärr. Ska se om jag kan fixa det senare.

Högst upp i vänstra hörnet är vattensystern, Cordelia. Högsta högra hörnet är luftsystern, Araceli. Nedre vänstra hörnet är jordsystern, Daimhin (uttalas "dow-veen", enligt google) och nedre högra hörnet är uppenbarligen eldsystern, Keahi.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är deras hus. Ber om ursäkt för mina kassa husskapar-abilities samt att mina simmar inte heller är så vackra, haha…

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Pétit
0

Vacker hus! Man skulle ju vilja bo där med den utsikten dem har! *Avis*

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Onslow
0

#4 Ellerhur 😃 fick riva en parktomt högst upp i bergen i Sunlit Tides, men det var det värt.

Huset tog många timmar att bygga, haha! Ser simpelt ut, men bara fasaden tog lätt 3 timmar. Våningarna ville inte fungera ordentligt, fusket för att göra halva våningar ville inte riktigt och man fick hoppa framåt och tillbaka för att göra om allting.
Så det får vara som det är nu, även om det inte är det största. Mitt enda problem är att jag inte har så mycket plats för Daimhin att odla, så vi får se hur det går med det.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Pétit
0

#5 Gud , när jag bygger hus och det inte vill bli som jag vill.. då får jag mest damp och skrotar hela högen. ;D Det blir så lätt att man sitter hela dagen/natten och bygger 1 hus.

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

KastKatt
0

Vad är själva iden? Kan inte kolla för mitt sims 3 original är begagnat så kan inte läsa reglerna. men är ändå nyfiken.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[Lupse]
0

#7  http://www.modthesims.info/showthread.php?t=387365&c=1&ht=&page=1&pp=25#startcomments

Här finns exakt samma utmaning. Den som TS länkade till är den samma men med få modifieringar (:

KastKatt
0

Har jag fattat det rätt, det är bara Eldsystern som ska föda barnen?

Lite kul ide faktiskt!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Gasoline
0

Kollade på länken lite men vart inte så mycket klokare på vad det gick ut på mer än att vardera syster skulle representera olika element och att vissa av dom inte fick lämna tomten samt att vissa endast fick göra få enstaka saker. Just ja, de skulle skaffa en massa barn? Men vad går det ut på? Att försöka skaffa massor med barn under begränsade förutsättningar? Fina karaktärer har du fått till iallafall :-D

[Lupse]
0

#9 japp. Har själv kört med utmaningen men tröttnade efter fem barn.. haha (:

Onslow
0

#10 Haha, jag tror det iallafall. Då man samlar poäng säger vissa att man ska samla så mycket man kan tills man förlorar - men jag tänkte väl köra tills folk blir uttråkade, typ, om jag gör utmaningen.

Har ändrat karaktärerna lite då jag lyckats få ned lite mer passande CC, annars har jag inte spelat något på dem än. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Gasoline
0

#12 ok, då är jag inte helt fel ute då ;-) Spännande, lägg gärna upp ny bild :-D