The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2269 ggr
Lumina - 留美奈
2013-08-08 09:48
1

Gamlingar

När mitt story progression mod tillfälligt slutade fungera vid förra stora patchen tog jag bort det för att kunna fortsätta spela. Sen har det inte blivit att jag lagt in det igen. Idag, när jag tänkte skapa en ny familj i min modifierade Sunset Valley inser jag att staden bara har gamlingar. Alla mina familjer som tidigare ynglat av sig var nu gamla och döende, utan barn… 😡

Nog för att jag visste att EA:s story progression var dålig, men inte så till den milda grad att hela staden dör… Jag hoppas verkligen att de tar lärdom av detta till Sims 4.

Nu är story progression inlagt igen. 😇

Ville bara beklaga mig lite… ❤️

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

[MikeW]
2013-08-08 12:13
1

Undrar vad som skulle hända om alla i sims dog =O Skulle spelet vara slut då? :P

Mitchika
2013-08-08 13:52
0

Jag minns första gången jag upptäckte hur uselt som EAs Story Progression var… Jag hade spelat i många simsveckor på en familj som bestod av odödliga, övernaturliga varelser i Hidden Springs. Först fokuserade jag så intensivt på att få upp deras färdigheter, bygga deras hus och fixa bra relationer och en story dom emellan. 🙂

Sen så ville den ena simmen öppna en pub, vilket jag tyckte lät spännande. Så jag byggde den och öppnade den. I stort sett inga simmar kom dit, oavsett hur länge jag väntade eller spelade. Till sist gick jag till Ändra Stad för att se om något var fel, bara för att upptäcka att kvarteret var i stort sett tomt. Alla hade dött av ålder (alternativt flyttat ifrån kvarteret) med undantag på drygt fyra familjer… 😮

Det var en mindre rolig överraskning, kan jag säga. Tacka vet jag NRaas Story Progression och liknande mods. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Lumina - 留美奈
2013-08-08 15:35
0

#1 Ser ju ut att vara möjligt. 🤔

#2 Ja, fy för den lede. Vet inte vad de menade med Story progression när de la in den i spelet…

Det var inte roligt kan jag lova. Jag använder samma stad till allt, så många av familjerna är sådana jag spelat på tidigare och sen lämnat åt sitt eget öde, men fortfarande i staden. Ibland gifter sig min nya sim med någon ur en äldre familj… Men nu är det bara att börja om.

Vänligen, Lumina

Calcifer
2013-08-08 16:15
0

Jag använder inget spec mod utan EAs egna story progression - mina städer är alltid smockfyllda med folk. Det är så irriterande, för det är folk överallt. >_>

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Gasoline
2013-08-08 16:21
0

Får man fråga vad den där moden gör? Ser den till att staden är befolkad hela tiden? Är det inte redan så i spelet?

Lumina - 留美奈
2013-08-08 17:36
0

#4 Ja, jag har aldrig haft problem med att det inte finns folk, men EA:s story progression har i mitt spel snarare flyttat ut och in familjer än att låta de som bor i staden reproducerar sig. Jag märkte det först nu, när jag skulle lämna familjen jag spelat med för att göra en ny. Mina tidigare familjer var alla gamla och de hade inte fått några nya barn. 😕

Vänligen, Lumina

Lumina - 留美奈
2013-08-08 17:40
0

#5 Just när det gäller story progression gör modet staden mer levande. NPC:s lär sig saker, avancerar i sin karriär och skapar relationer med andra simmar i staden. De skapar egna familjer, flyttar ihop och skaffar barn.

Sen finns det mycket du kan finjustera. Till exempel kan simmarna i min stad blir gravida även av annan romantisk aktivitet än "try for baby". Ensamstående mammor får underhåll… 😛

Simmen jag just skapade kommer att vara hjärtekrossare… Ska bli spännande att se hur många barn hon råkar få. 😃

Vänligen, Lumina

Gasoline
2013-08-08 17:45
0

#7 där ser man. Trodde att sådant sedan sköttes av spelet, att de skaffar familjer och så, men har aldrig kommit länge än generation 3 så att jag kunnat kolla det. :-(

Calcifer
2013-08-08 17:53
0

Är det någon som kan länka till moddet? Jag älskar ju hur det beskrivs, vill också. xD

Mitchika
2013-08-08 17:54
0

#9 Länkning till mods är emot reglerna på sajten, men jag kan slänga iväg ett PM med länken. 🙂

Calcifer
2013-08-08 17:54
0

#10 Ajsing, sorry, det visste jag inte!

Schäkta, men ja, tar gärna emot ett PM. :D

Mitchika
2013-08-08 17:55
0

#11 Ingen fara alls, det är inte förbjudet att fråga om länkar eller sidor. Själva länken får dock PM:as när det gäller mods. 🙂

Calcifer
2013-08-08 18:02
0

Tur, jag bröt inga regler i alla fall. 😃

Hallonsmurfen
2013-08-08 18:39
1

Haha, jag kommer ihåg när jag gjorde en familj för att testa olika sätt att döda de på. När sista simmen dog kom det upp typ att jag kunde skapa ett nytt hushåll eller om jag vill.e stanna kvar och se vad som hände när jag inte spelade själv. Typ så i alla fall. Tror Jag. 😂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Lumina - 留美奈
2013-08-08 18:46
0

👍  Fick du en länk?

Vänligen, Lumina

Calcifer
2013-08-08 18:53
0

#15 Ja! :D

Lumina - 留美奈
2013-08-08 20:12
0

Toppen! 👍

Vänligen, Lumina

Jina
2013-08-08 22:19
0

Tar gärna ett PM jag med.

Kollade lite på just partners och vidare generationer hos Silfvernagel under spelets gång. I gen 2 dejtade Bo som tonåring och var ihop med samma kvinna livet ut (utan barn). Bianca började dejta Taryn efter att jag kickat ut henne (och Taryn gifte sig ju med Biancas syster Betty - min arvinge - ooops). Billy och Benjamin var singlar.

I gen 3 är Caileigh singel och Caesar började dejta nån kille efter att han kickats ut. Inga barn.

Mitchika
2013-08-08 22:54
0

#18 Har du fått PM? Skickar ett annars. 🙂

Calcifer
2013-08-08 23:10
0

Men guuuud! Går det att stänga av notiserna man får när man har moddet igång? Jeflar, hela tiden typ JAHARRUUUU NU HAR DOM BÖRJAT DEJTA SERRU! Bryr mig inteee! xD

Lumina - 留美奈
2013-08-08 23:18
0

Ja, det kan du. Jag gjorde det under NRaas i Stadshuset, men kan inte på rak arm var jag gick in. Har stängt ner spelet för kvällen nu. Kollar i morgon. 😴

Vänligen, Lumina

Calcifer
2013-08-08 23:21
0

Haha nej jag kollar själv. ;)

Mitchika
2013-08-08 23:23
0

#20 Haha, ja, det går att stänga av notiserna. 😃

Jag hade vrålkul åt notiserna första gången jag använde Story Progression. Jag glömde helt bort att spela och bara läste vad alla andra i staden gjorde. XD 

Få se… man stängde av genom att klicka någonstans i spelet (på en sim t.ex), välja NRaas, Story Progression, Allmänna Inställningar, All Stories. 

Klicka på All Stories och välj alternativet Inga. Tryck på godkänn och dubbelbekräfta. Efter det kommer du inte få några fler notiser. 🙂

Jina
2013-08-08 23:45
0

Tack för PM!

Jina
2013-08-09 00:09
0

Edit:tror det funkar nu