The Sims iFokus

The Sims

Etikettspelhjälp
Läst 1512 ggr
Jagebest
0

storyprogression

Jag har tänkt att ladda ner nraas storyprogression. Vad jag har förstått så kommer mina städer få mer simmar i sig och staden kommer att börja bli mer levande. Tyvärr så är jag inte så jättebra på engelska och google translate översätter allt skumt. Jag vet hur man installerar men det står något om inställningar. behöver man ställa in massa saker när man är i spelet för att moden ska funka?

Kommer moden att slöa ner min sparfil när jag använder den? Jag undrar även om fler NPC kommer att flytta in eller måste jag placera familjer? Kommer simmarna i staden som jag inte styr över att skapa relationer mellan varandra och få barn? 

Hoppas att jag får svar på iaf någon av frågorna

Mitchika
0

Moden fungerar med sina grundläggande inställningar när man installerar den i spelet, vilket är "någorlunda" balanserat och bra. Den kommer flytta in och ut simmar, simmar kommer påbörja och avsluta relationer och dom kommer även flytta ihop, flytta isär och skaffa barn. 🙂

Vissa saker kan dom göra lite för mycket, som att i en av mina spelomgångar så gifter sig alla, får barn, gör slut, gifter om sig med nya, får barn, etc. Många är inne på 3-4 efternamn, vilket ser ganska kul ut men samtidigt är det aningen störande. Det kvarteret har sämst statistik på äktenskap som håller, kan jag lugnt säga… 

Man kan alltså justera lite i inställningarna och testa sig fram om man vill göra egna inställningar och kontrollera saker lite mer. Det kan man göra på till exempel testspelomgångar och inte på seriösa projekt. 🙂

Det som kan slöa ner din sparfil är om kvarteret blir väldigt stort och befolkat. Många simmar som skapar minnen och lever långa liv och får barn kräver en hel del. 

Om moden skapar egna NPCs är jag faktiskt inte säker på. Jag har inte kontrollerat det särskilt noga, i ärlighetens namn. 

Men simmarna i staden kommer sköta sig själva (bortsett från ditt aktiva hushåll naturligtvis). Bli tillsammans, fria, gifta sig, få barn, göra slut, bli fiender med varandra etc. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Gasoline
0

Jag blir så sugen på att installera detta!

Calcifer
0

Min dator tog extremt stryk av den modden. Tog bort det snabbt. Så fort det blev befolkat så kryllade det av simmar och allt började lagga så det knappt gick att spela.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Jina
0

Installerade den igår kväll och har (rodnar) spelat i typ 12 timmar nu. En sak strular: när jag väljer traits till ungarna vartefter de växer kommer den inte med. Måste fuska in traitet igen. Lite drygt, men men.