Ta bort nerladdade kläder
Ofta när jag laddar ner simmar från The sims 3 exchange följer kläder jag inte vill ha med och oftast så kan jag radera de jag inte vill ha genom att avinstallera dom men vissa saker finns inte med och går inte att avinstallera, och dom sakerna hackar upp mitt spel :(
Så är det nån som vet vad jag kan göra eller var jag kan hitta dom?
Från exchange ska det inte följa med några extra saker, bara eventuellt modifierade som redan finns i ditt grundspel.
Eller har jag fått det helt om bakfoten? 🤔
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
#1 Vissa modifierade kläder, smycken, frisyrer etc. som kommer via Exchange funkar inte riktigt som dom ska. En vanlig miss är att skaparen av dessa modifierade kläder inte har satt en åldersbegränsning för kläderna så att nyfödda bebisar föds med såna kläder. Något som dom inte är designade för, varken bebisar eller kläder, vilket skapar extrema (men ofta rätt roliga) grafiska buggar i spelet. 🙂
I vissa fall så kan problemen som dom orsakar krascha spelet eller få det att haka upp sig ganska extremt. Därför undviker jag oftast exchange, även om det finns bra simmar och djur att ladda ner därifrån. 🙂
När det gäller att ta bort dom från spelet så kan det vara lite klurigare. Det jag skulle rekommendera är att du öppnar startprogrammet och avinstallerar alla nedladdade saker du har från exchange. Allt, inte bara det som krånglar.
Efteråt kan du öppna The Sims 3-mappen i Dokument, leta efter mappen "Downloads" och se om filerna ligger kvar. Gör dom det så radera dom ur mappen och prova att starta spelet och se om föremålen har försvunnit.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#2 Okej tack! ska försöka och se om det funkar :) mina nyfödda bebisar i sims födds alltid med konstiga buggar och former.. ganska irriterande men ibland kul ^^
Går det inte ta bort föremålen utan att avinstallera allt från exchange? :)
#4 Om du vet vilket föremål du ska avinstallera så går det jättebra. Men vet du inte vilket av föremålen som orsakar problemet så är det svårare. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot