The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 6862 ggr
[_annaH]
0

Fel kod :S?

Min syster har fått ett par The sims 2 spel varav en är ett samlingspaket med The sims 2 Djurliv, herrgård och trädgård och kul för familjen. När jag ska installera det och skriva in serienummret så står det att det är fel kod? Har skrivit om ett par gånger o kontrollerat noga attjag inte missat o skrivit fel. Vad ska jag göra?? Skriver in exakt samma som det står bak på manualen Obestämd

Edit: Din tråd har flyttats från TAS BORT till Teknisk hjälp / SimsBrooke Sajtvärden

VilmaKristina
1

Du kanske blandat ihop G och 6?

Det brukar jag göra, har du capslock inne?Glad

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

kodex
0

Jag har blandat ihop S och 5 en gång, tog ett tag innan jag insåg det ;D

Scorpio97
0

U och V brukar jag ha problem med ibland (: Och O och 0.

//Jessie

Vargafrost
0

Hon har inte registrerat sitt spel då? Då kan man nämligen inte använda koden igen. Som gjort för att köpa flera skivor ifall man skaffar ny dator/formaterar om.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

[_annaH]
0

Nej spelet är inte registrerat. Och jag har INTE blandat ihop något :P

[_annaH]
0

Men capslock spelar väll ändå ingen roll eftersom det ändras ju till stora bokstäver tillslut endå?

[SallysPigge]
0

#4 Tror inte det har med registreringen att göra eftersom det är Sims 2 det handlar. Vi har installerat sim 2 på flera datorer, till och med lånat ut spelen och inga som helt problem med installationen.

Dessvärra kan jag inte heller förstå varför det inte fungerar. Men har du verkligen kollat riktigt noga på varje bokstav/siffra så att det är rätt? Eftersom det är väldigt lätt att se fel ibland på vissa.

Vargafrost
0

#7 Och det är Sims 2 som min vän varnade mig för när jag lånade ett spel av henne, att inte registrera på EA, eller vad det var (var ~5 år sedan), för då kunde man inte installera hur som helst sedan, på något vis. Med tanke på att det är EA så förvånar det mig inte ett dugg. Tungan ute

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

[SallysPigge]
0

#8 Alla mina är registrerade :-)

[_annaH]
3

Det löste sig tillslut, fick ringa till EA och fick en ny kod :)

[SallysPigge]
0

Åh vad bra :-D

KlaDkAkA!:D
0

ni kanske blandade ihop U och V ja gör det ofta :s

[_annaH]
0

Asså jag testade koden flera gånger och när det va ett v testade ja att byta ut till v osv, det funka inte! Jämförde även på olika koder så ja inte tog fel, va inte så. Har heller aldrig blandat ihop några bokstäver/siffror heller =) Han på EA sa att det va ett produktionsfel o koden blivit fel o funkar därmed inte.

[SallysPigge]
1

Ja och nu spelar det ju ingen roll längre hur du gjorde då det hela har löst sig med en ny kod :-D

[_annaH]
0

Ja haha :)

heden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Ja det där stämmer att samlingspaketet från CD on stämmer in att Hem & Husdjur har fel serienummer, det går inte ens att installera den. JAg undrar om någon ville ge mig serienumret så min kompis kan installera sin Sims 2. Finns det någon snäll person som kan hjälpa?