The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 9312 ggr
Yoshi11
4

Utmaning - ful "legacy"

Kommer ihåg att jag för ett bra tag sen, innan jag hade en dator som klarade av Sims 3, fick höra talas om en viss utmaning av en vän till mig. Detta är vad jag minns att min vän berättade om denna utmaning:

1. Skapa den fulaste simmen du kan. Denna blir din startsim, som en "grundare" till en legacy.

2. Skaffa barn med denna simmen. Målet är att barnen ska bli så "ofula" som möjligt. OBS: de måste vara biologiskt släkt med "grundaren".

3. Fortsätta genom generationerna tills du har en sim som ser bra ut, dvs inte har behållt några av de fula dragen som din grundare hade. Ju tidigare du lyckas, desto bättre!

Någon som har gjort något liknande tidigare eller vill prova detta? Skriv isåfall i denna tråden. Jag säger bara: utmaningen accepterad! :D

[SallysPigge]
0

Har inte gjort detta, men skulle gärna göra det, men får bli en annan gång, då jag har en del annat nu. Men tycker det låter som en urkul idé :-D

Yoshi11
0

#1 Ja, det ska bli spännande att se hur det går :D Tyckte själv det lät jättekul ^^

Yoshi11
9
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min grundare: Piggy Beaver. Visst är hon vacker ;)

Yoshi11
0

Piggy valde att flytta till Starlight Shores. Hon visste vad som väntade henne och började leta efter en potentiel (dvs snygg) partner och träffade första mannen utanför en festlokal. Han var dock alldeles för hårig för hennes smak, och näsan var…. ja alldeles för ful! Det är bara att leta vidare! :)

Yoshi11
0

Hon gick till gymmet. Där borde det ju finnas någon snygging med ordentliga magmuskler! ;)

Yoshi11
0

Utanför såg hon en man, lite nördig och så men såg väl ändå rätt bra ut! Lee… uhm, något sånt hette han. Tyvärr visade han sig vara gift och Piggy får leta vidare imorgon istället… ;)

Emmy
2

Hahah! :D Piggy Beaver äär ju en riktig skönhet! *host host*

Ska bli spännande att se :D Ska testa själv. Men får man ha fuck? XD Eller iofs, man har ju det om man VILL. :pp

[SallysPigge]
0

#3 Oj vilken skönhet ….. :-O ……. ;-)

Emmy
4

Ehrm.. Blev 'nöjd', eller hur man nu säger i ett sånt här sammanhang, med min fulsim :-)

Emmy
8

hmm.. undrar om någon skulle kunna bli kär i en sådan här 'kvinna'..

Namn: Fulinga Crazzzzzy

Egenskaper: Slabbig, Tungsovare, Snyltare, Soffpotatis och Tankspridd..

Aily
0

Häftigt. Detta måste jag testa. Men jag är rädd att det går ganska fort.

Yoshi11
0

#10 Hahahaha, men oj x'D Din Fulinga slog nog min Piggy i fulhet!! ;P Tycker nog fusk är okej, så länge man inte ändrar utseendet på någon ^^ #11 Tror jag också, men en kul grej ju ^^ Men man vet ju aldrig, har man otur får man dras med fula generationer ett tag ;)

[Ponnyflicka]
0

Nu ska jag också göra en! :D Men jag gör en kille, för det finns flera snygga tjejer ;D

Yoshi11
0

#13 Vad roligt ;D Ja, det var smart tänkt det där, haha ;)

Yoshi11
2

Piggy gav upp med att leta efter mannens i hennes drömmar och ville få honom att komma till henne istället! Så hon kollade efter olika butlers som sökte tjänst och hittade en riktigt snygg en ;) Då Piggy köpt den livslånga önskan som gör hennes romantiska interaktioner oemotståndliga kunde hon snart skaffa sig sin första partner, Villiam!

Yoshi11
3

Piggy var snabb med att skaffa barn med denna Villiam och efter vad som kändes som en lååång väntat var det dags att åka in till sjukhuset. När Piggy lämnar sjukhuset bär hon på en korg… Och fråga mig inte varför hon har på sig dem där kläderna?!?!

Yoshi11
0

Det blev trillingar! En pojke och två flickor. Tyvärr blev de alla väldigt fula. Här kan ni få se pojken Fuler.

Yoshi11
0

Det här är Fulisa…

Yoshi11
0

Och till sist Fulotta! Väldigt vackra hel högen alltså Skrattande

Yoshi11
1

Sen när de blev barn blev de ännu vackrare… Eftersom Piggy inte kände att hon lyckades så bra så bestämde hon sig för att bli gravid igen! Hon hoppades bara Villiams gener slog igenom bättre denna gången…

Yoshi11
1

En tid senare kom Piggy hem med sin andra kull trillingar! Hennes klädval var dock bättre denna gången!

Yoshi11
0

Som Piggy hoppats slog Villiams gener in mycket mer i denna kullen! Särskilt hos pojkarna, som i denna trippelhög var majoriteten :)

Yoshi11
10

Sedan blev den första kullen barn större och ju äldre de blev, desto fulare blev de… Det var ingen av som skulle ta över Piggys legacy i alla fall!

[Ponnyflicka]
0

Jag köpte ett hus, och det stod: "ÅH NEJ! Hela huset är fullt av insekter! Anta utmaningen och samla ihop alla insekter, eller strunta i utmaningen och spela som vanligt.", Valde Anta utamningen och sen hackade det fast. Så får göra om honom :'(

Emmy
0

23# BWAHAHHAHAHAHAHAH!! :''D

Min sim ska snart få barn med Cristopher Steel :33

lottis98
2

Hahaha! Den här utmaningen MÅSTE jag ju pröva på! Jag har en ganska stor tendens vanligtvis att göra onaturligt vackra simmar, så det här ska bli lite kul som omväxling! ;D

Jetta
2

#23 Vilka snyggingar Förvånad. Tänk när du flyttar ut dem i staden.

Jag följer den här tråden. Kanske ska testa själv någon gång också.

[SallysPigge]
2

Ja man blir ju riktigt sugen på att göra denna utmaning väldigt snart alltså. Hur kul som helst ju :-)

Jusse.
7

Inte för att vara elak medn hon ser ut som en apa XD

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

[SallysPigge]
8

#29 En Apas bakdel :-D … förlåt kunde inte låtabli …. :-D

Jusse.
0

#30 XD

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Tufsenmilano
0

Haha, ska ocksa prova! :)

Yoshi11
0

När den andra "kullen" växt upp var det helt klart att en av pojkarna skulle ta över legacyn! Fr. v. Bill, Bull och Bus ;P

Yoshi11
0

Nu är de yngre barnen tonåringar medan de äldre blivit ungdomar! Dagen var dags då Piggy skulle välja vem av hennes sex barn var den vackraste…!

Yoshi11
1

Och den utvalda blev…. *trumvirvel*….

BILL!

Bull såg inte sådär jätteglad ut och blottade tänderna mot sin bror.

Yoshi11
1

Bill blev nu ungdom och med alla sina syskon utkastade började han leta efter den där speciella vackra kvinnan!

Yoshi11
4

Bill fann sin partner hos den kinesiska turisten Daiyun och tvingade henne att flytta in hos honom! Hon var väl rätt kär i Bills stooooora fina apöron och den där övercharmiga hakan… ;)

Yoshi11
4

Jag gav Daiyun en liten makeover bara för att få fram alla hennes vackra drag.

Yoshi11
0

Bill blev så tagen av Daiyuns skönhet att han genast försökte skaffa barn med henne!

Yoshi11
0

Det gav genast resultat då Daiyun visade sig vara gravid! Några dagar senare kommer de hem med sina två döttrar, Puppet och Peppar ;)

Yoshi11
0

Det såg just ut för de små flickorna, de hade inte ärvt många fulgener! Bill skulle troligen inte skaffa fler barn.

Yoshi11
3

När flickorna blev barn var det tydligt att Puppet ärvt flest fulgener och därför valde de Peppar att föra vidare legacyn. Allt hon behövde göra var att avla bort de där jäääättefina öronen ;)

HoppanLoppan
0

Följer :D

Pétit
0

Daiyun var riktigt snygg! Skulle gärna hitta henne också i mitt fulspel. ;)

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

juliino
0

Följer ;) Riktigt roligt ju

Pétit
1

Förts trodde jag faktiskt att Piggy var en kille. Skäms

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Hallonsmurfen
0

jag tror jag ska testa :D

Medarbetare på Pokémon iFokus

Fackla
0

Följer ! Skrattande

[Paulinerm]
7

HAHAHAHA, namnen på de första barnen! xD  Fuler, Fulisa och Fulotta :D

Pétit
2

Jag gjorde en smal variant,då så många var tjocka. Blev lite svårt att välja mellan tjej eller kille,men här blev mitt resultat. ;) Har döljt apöronen och tänderna lite. Fast den blev inte lika ful som jag ville. :(

[Ponnyflicka]
0

VARFÖR GJORDE JAG INTE GRÖN HUDFÄRG PÅ MIN? Ska ändra direkt ;D Hihi.

Pétit
0
#51 Jag tänkte göra min fulis blå ett tag… Ska kanske göra henne blå?

[Ponnyflicka]
0

#52 Jaa :D

KlaDkAkA!:D
0

hahaha följer sån himla kul idé! xD ska defenetivt göra det här när ja får tillbaka mitt sims :D

Pétit
0

#53 Då gör jag det. ;)

Jolinn
0

FÖLJER!

Aily
0

Min dotter gjorde denna utmaningen och hade en hyfsat snygg redan efter första generationen. Sjunde generationen var alla "fuldrag" borta helt.

Alla generationer hade bara ett barn.

kodex
0

Ja, man kan ju göra utmaningen svårare genom att bestämma att man bara får ha ett max två barn i varje generation :)

Jolinn
0

Hur får du det att bli 3-ingar?
Är det ett fusk eller vad är det? :o

lottis98
0

#59 Om man har köpt den Livslånga Belöningen "Fruktbarhetsbehandling" så ökar chanserna att man får tvillingar och trillingar. :)

Yoshi11
2

#58 Som lottis89 säger, samt att jag låter de vuxna kolla på barnkanalen samtidigt som de lyssnar på barnmusik, vet inte om det hjälper men kanske ^^

Jolinn
0

58: Då ar det svaret! Får endast tvillingar med livsönskan :/
Taaackaar! :D

målle
2

Haha shit vilka fula simmar ni gjort! Detta måste jag testa! Jag brukar ju alltid göra mina simmar så snygga jag bara kan så et ska bli skitkul att göra en asful sim! Återkommer när han/hon är skapad!

Cafesinner
0

Hahahah åh ska testa!!:P

ElviraElvan
0

Roligt! Måste bah testa!!   Tungan ute

// EEFörlägen

ElviraElvan
0

Skapat simmen nu: Danica Ekström (har slumpat namnet!)

// EEFörlägen

ElviraElvan
0

#19 riktigt SÖTA strumpor Glad

// EEFörlägen

KlaDkAkA!:D
0

här kommer snyggaste snyggingen av alla xD

hahha, kolla in hennes big mama bröst hahahhaa xDD var värkligen oseriös när ja gjorde henne! XD hoppas ni ser bilden <.<

Tokyo
0

Åh, detta ska jag prova med en gång!

Visar fulsimmen när jag gjort klart den.

Tokyo
0

Så, då var hon klar.

Hon heter Inez Frejrin (slumpat efternamn).

Hon har egenskaperna bra sinne för humor, upprorisk, bra på att kyssas, klumpig, fostrande.

Favoriter; Vegitarisk hummer Thermidor, hiphop & kryddbär.

Tokyo
0

Här bor hon;

Tokyo
0

Inez:

Hon bor i staden Bridgeport.

Hallonsmurfen
0

#38 var har du laddat ner tröjan och håret Oskyldig

Hallonsmurfen
0

skulle väldigt gärna ladda ner de!

Mida
9

Jag vet inte jag, men jag gjorde i alla fall en "ful-sims" som jag blev riktigt nöjd med ^^  Vet inte om jag ska spela med henne men vi får se ;)

Onslow
0

#36 Haha, han ser ut som Colin Morgan! 😃

bild här 

Den här utmaningen ska jag definitivt göra, haha!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Squidon
0

Gud, jag ska sååååå testa det här!

Kadoor
6

Det här såg ju riktigt kul ut! :D

Fast stör mig på att alla gör simmarna tjocka så fort de ska vara fula.. :/
Inget påhopp mot någon speciell eller så, tycker bara att det är dumt att tjockt är fult! Det är ju liksom självklart nu för tiden…

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Love-
2

#78  håller med dig

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Jina
2

#78 Håller med

Onslow
6

Här är min väldigt charmiga grundare, haha! Hon heter Grethel.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Pinglan00
0

Måste pröva

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Jina
0

Ska starta en när jag tröttnat på Silfvernagel.

Alexxiis
0

Haha sitter här och gapflabbar åt alla simmar! Villka otroligt vackra skönheter alla gjort :P

Jina
4

Säg hej till Brooks Brooklyn 

Han är flörtig, familjeorienterad, sover tungt och…eh…minns inte, spelet fick slumpa.

CatchFatch
0

Jag har inte hunnit igenom att läsa allt här ännu men jag måste skriva ändå!

DET HÄR ÄR DEN ROLIGASTE TRÅDEN PÅ LÄNGE!! Skrattar så jag får ont i magen! ;D

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

skotty
0

Detta måste jag bara göra! :D

chade
5

Jag höll på och göra min fula sim, tror hon blev för ful.. datorn frös helt och hållet. när jag stängde av den och försökte starta den igen så gick det inte. kan simmar vara så fula att datorn går sönder….? 😕

Typiskt mig och min otur haha

Små stjärnor lyser också i mörkret.

CatchFatch
2

#88  Inte kul egentligen men  hahahahahahaha :D:D

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

chade
2

#89 hahah nej egentligen är det inte roligt, men jag kan inte låta bli att undra och fnittra lite :P

nu är jag i full gång och frågar runt vad som kan vara fel med datorn haha!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Jina
0

Är Brooks ful nog? Ville ändå göra någon som ser mänsklig ut…

Susanna_w
0

HAHAHAHA!! Det har var det bästa jag sett på riktigt länge! Nu blir jag sugen att spela igen efter mitt uppehåll!

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Simslish
0

HAHAHA :'D Nu måste man sätta på simset och testa 😃

Hallonsmurfen
1

Jag testade detta när den här tråden var ganska ny, men jag gav upp efter första spelgången, min sim blev inte tillräckligt ful. 😂 Jag ska nog testa igen, och inte ge mig förrän min sim blir så ful att hen skrämmer slag på alla i stan. 😈

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.