The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 1976 ggr
Calcifer
0

Legacy?

Jag vill köra någon legacy men vet inte vilket. Eller om jag vill hitta på en egen. Håller på att installera om Island Paradise då det blev lite strul med en av filerna, och tänkte köra igång sedan. Någon som har lite udda tips? Gärna med länkar då, till de officiella reglerna.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mitchika
0

Här har vi en artikel om Legacyutmaningen på sajten som innehåller dom officiella reglerna, om man vill kalla det för det. Glad

http://thesims.ifokus.se/articles/4f252d44d3b4fd73750018c1-sa-spelar-du-legacy

Ofta får man modifiera reglerna lite och lägga till saker för att göra det hela lite svårare och mer utmanande. Det har blivit väldigt enkelt att tjäna pengar i spelet med hjälp från alla expansioner, till skillnad från när det bara fanns grundspelet, så vissa lägger in egna begränsningar och fler regler. Glad

Annars kan man göra det så pass utmanande man känner för det! Vill man göra det riktigt svårt så kan man försöka ärva ner en hårfärg eller ögonfärg genom tio generationer. Både och, kanske? Alternativt så kanske varje arvinge MÅSTE vara en kvinna eller en man? Ha en husdjursLegacy i samma familj som vanliga Legacyn där hundar/katter/hästar ska föra vidare sin egen släkt samtidigt som simmarna och inte dö ut eller bli omhändertagna? 

En Övernaturlig Legacy där alla ska vara någon form av övernaturligt väsen? Där den övernaturliga simmen måste gifta sig med en vanlig sim och inte en annan övernaturlig sim och måste få ett övernaturligt barn och inte ett vanligt simbarn (oddsen brukar vara 50/50 för vad barnet mellan en sån blandning blir) för att föra arvet vidare? 

Sen kan man alltid göra en djurLegacy om man känner för det. Projekt Varg spelar jag vid sidan om min vanliga Legacy och målet är att få en stamtavla på tio generationer från fyra grundvargar. Det finns massvis med roliga idéer! Bara fantasin sätter gränserna. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Calcifer
0

Den har jag sett, men jag vill ha något mycket mer specifikt och mer utmanande. Har letat legacies länge på internet men inte riktigt hittat något jag varit nöjd med.

Mitchika
0

#2 Random Legacy Challenge då? Är det något du har funderat på? 🙂

http://randomlegacychallenge.blogspot.se/

Jag har aldrig testat det själv, ska tilläggas, men det ska vara mer utmanande än en vanlig Legacy. 🙂

KastKatt
0

Jag har en legacy då jag fortsätter på tanken om Bella Goth från de första spelen :P så man kan ju ta vad som helst. en bok eller film eller så.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Calcifer
0

Ja jag kör nog en egenkomponerad legacy.

Hallonsmurfen
0

Man skulle kunna köra att varje generation har olika hudfärg. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

KastKatt
0

#6 hur gör man det?

Greetings.

Legacy Mwari.

Hallonsmurfen
0

#7 Ja, säg det. 😂 Men man får väl helt enkelt se till att föda barn tills det blir rätt. XD

Mitchika
0

#7 Man får väl gifta sig med en sim vars hudfärg skiljer sig från grundsimmens? Då lär det nog underlätta att ge grundaren en väldigt ovanlig hudfärg så som gul eller röd. 😃

Annars, om man verkligen vill ha en megautmaning i The Sims 3, så finns det "The Apocalypse Challenge". Jag tänkte ge mig på den en gång, men det var så mycket regler och saker att hålla reda på att jag blev alldeles yr… 🤦‍♂️

En sån grej kan jag inte påbörja förrän efter mina nuvarande Legacys och projekt är över för det skulle verkligen ta all min tid och koncentration. För den som är intresserad så finns all information här, samt en bakgrundsstory till konceptet! (Dock är allt på engelska) 🙂

http://ts3ac.wikispaces.com/TS3AC

Hallonsmurfen
1

#9 Haha, gul hudfärg? Vem skulle göra en sim med gul hudfärg? 😂

Namiko
1

#6 Kolla upp rainbowcy :) Min nästa legacy kommer att vara en sådan så varje arvinge får en ny färg :D

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Hallonsmurfen
0

#11 Ja, jag tänkte lite på sån. 😉

Calcifer
0

Jag har avinstallerat nästan alla mina spel - det gick så fruktansvärt seeegt. Min dator är ingen mästare direkt. Ska påbörja en ny legacy sen, och funderar lite på om jag ska skriva om det här.

KastKatt
0

#11 är helt ny med legacy och ganska ny inom TS3, men hur får man fram den färgen man vill ha i nästa generation? Hittar inte regler heller, har inte åtkomst till allt på sims3s hemsida heller då jag inte kan registrera basspelet då det är begagnat.

Greetings.

Legacy Mwari.

Hallonsmurfen
0

#14 Jo, men har man tex en gul och en orange sim som får barn kan barnet bli grönt, mina simmar fick ett oranget och ett grönt barn. 😃

Calcifer
0

#14 Du behöver inte registrera något för att få åtkomst, dock måste du ändra språket till engelska. Tog mig evigheter innan jag fattade att det var så lätt. xD

KastKatt
0

#15 Men måste båda ha speciellfärg? Började med en legacy med en blå "vattenvarelse" sim, men hon fick barn med en normalfärgad sim och barnen blev normal färgade :/

#14 vaaa? Men herregud det är ju löjligt enkelt, måste testa detta :P

Greetings.

Legacy Mwari.

ramm5tein_
0

I random legacy challenge, vad menas med goals? Alltså att man ska slå tärning om familjens "goals". Förstår faktiskt inte kopplingen på svenska 😐 Alltså nåt som ska gälla i alla generationer?

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Calcifer
0

#18 Nu är jag inte så bekant med den legacyn, men jag tolkar det som om det är de mål varje generation ska ha. T:ex kan man få "perfekt barn" målet, och då finns ju vissa regler man ska följa inom den generationen för att "vinna".

Namiko
0

#14 I en rainbowcy måste man skapa arvingens partner för att kunna få en sim med rätt färg (går också att ladda hem sparfiler fulla med berry-simmar, som dom kallas, för bland annat Sunset Valley), så går man igenom hela regnbågens färger på 10 generationer :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.